Zamknij

Jak wypromować restaurację, bistro czy lokal gastronomiczny?

12:11, 25.08.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:11, 25.08.2020

Branża gastronomiczna prężnie się rozwija, pojawiają się nowe lokale, a każdy z nich pragnie odnieść sukces i generować nieprzeciętne zyski. Niestety samo posiadanie restauracji i serwowanie klientom potraw nie wystarczy do tego, aby uzyskać pożądane efekty. Konkurencja na rynku jest ogromna, dokłada wszelkich starań do tego, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać przy sobie tych stałych. Bez odpowiednich działań marketingowych nie uda nam się wyróżnić na jej tle ani dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zainteresować ich swoją ofertą i zachęcić do skorzystania z niej. Reklama restauracji stała się obecnie wręcz wymogiem, ale musi być dobrze przemyślana, zaplanowana i na bieżąco optymalizowana.

Tylko skutecznie prowadzone działania marketingowe zagwarantują to, czego od nich oczekujemy. Bardzo często tylko profesjonalna agencja marketingowa będzie w stanie zaplanować dobrą strategię, wykorzystanie odpowiednich kanałów oraz dostarczenie zwrotu z inwestycji.

Jak wypromować / reklamować restaurację?

Obecnie można śmiało stwierdzić, że jeśli firmy nie ma w sieci, to nie istnieje. Ograniczanie się wyłącznie do działania outdoor, nie jest dobrym pomysłem. Dużo większe możliwości oferuje Internet. Kluczowe będzie umiejętne wykorzystanie go do swoich celów. Każda restauracja powinna zadbać o stworzenie własnej strony internetowej, która zostanie wykorzystana do zaprezentowania się od jak najlepszej strony. Ma zachęcać do odwiedzenia lokalu, czyli obfitować w profesjonalne, piękne zdjęcia – przedstawiające smaczne i estetyczne potrawy oferowane w restauracji. Fotografie powinny dotyczyć też samego lokalu i załogi. Witryna internetowa musi oczywiście być responsywna, intuicyjna, przejrzysta. Zadbać powinno się o social media restauracji, do czego warto wykorzystać Facebook'a i Instagram.

Serwisy te posłużą do prezentowania tego, co dzieje się w restauracji czy bistro w danym momencie. Umieszczane na nich zdjęcia mają oddawać charakter miejsca. Bardzo ważne będzie regularne publikowanie ciekawych i wartościowych postów, aby o sobie przypominać i podtrzymywać relacje z fanami profilu. 

Marketing restauracji – o czym jeszcze warto pamiętać?

Skutecznym sposobem reklamowym są działania SEO, czyli pozycjonowanie witryny na konkretne słowa/frazy kluczowe. Pozwala to na uzyskanie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwarki internetowej. Największym uznaniem cieszą się witryny wyświetlane na pierwszej stornie wyników - czyli tylko 10 pozycji. Skuteczne pozycjonowanie przyczyni się do wzrostu świadomości marki, budowania pozytywnego wizerunku. Pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zwiększyć ruch na stronie, co z kolei przełoży się na większe zainteresowanie ofertą i na mierzalne zyski. Szybsze efekty dostarczy płatna kampania Google Ads. Mówić można tutaj nie tylko o płatnych linkach wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, ale też o banerach reklamowych. Pomoże to w zwiększeniu widoczność firmowej strony w Internecie. Przy doborze słów i fraz kluczowych należy skupić się na rodzaju oferty i lokalizacji swojej restauracji. Internauci oczekują krótkiego, ale treściwego przekazu, zawierającego najistotniejsze informacje na temat danego lokalu. Aby podbić swoją widoczność, warto założyć również profil w usłudze Google Moja Firma i promować się w Mapach Google. 

Więcej: https://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-restauracje-czy-bistro/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%