Zamknij
REKLAMA

Jak zamknąć konto w banku?

12:11, 29.05.2019 | artykuł sponsorowany

Jeżeli planujesz zmienić bank lub rodzaj konta, prawdopodobnie będziesz zamykał stary rachunek. Jak wygląda procedura zamknięcia konta w różnych bankach? O czym warto pamiętać, by przebiegła sprawnie i bezproblemowo?

  1. Ogólna procedura rezygnacji z konta bankowego
  2. Jak zamknąć konto w mbanku, a jak w PKO?
  3. O czym warto pamiętać?
  4. Wybór nowego konta

Ogólna procedura rezygnacji z konta bankowego

Zazwyczaj wypowiedzenie umowy można złożyć na kilka sposobów: osobiście odwiedzić placówkę banku, wysłać dokumenty listem poleconym lub wypełnić wniosek telefonicznie albo przez internet (w niektórych bankach). Przed rezygnacją z konta warto zrezygnować z dodatkowych usług i produktów generujących ewentualne koszty, takich jak karta kredytowa. Na likwidowanym rachunku powinno pozostawić się środki pozwalające na pokrycie wszystkich opłat, na przykład za prowadzenie konta. Pozostałe pieniądze można wypłacić lub poczekać aż bank przeleje je na nowy rachunek. Cała procedura powinna zająć około 30 dni.

Jak zamknąć konto w mbanku, a jak w PKO?

W każdym banku procedura zamknięcia konta wygląda podobnie, jednak niektóre szczegóły mogą się różnić. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zamknąć konto w mbanku lub w innych bankach, możesz zapoznać się ze wzorem wypowiedzenia na stronie banku lub w porównywarce produktów i usług finansowych. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto skorzystać z pomocy konsultanta na infolinii lub udać się do oddziału osobiście.

O czym warto pamiętać?

Przed zamknięciem rachunku warto jest wycofać wszystkie zgody marketingowe - w przeciwnym razie bank będzie mógł dalej do ciebie dzwonić i wysyłać oferty. Powinieneś też zastrzec kartę oraz zrezygnować ze wszystkich dodatkowych produktów, takich jak naklejki zbliżeniowe czy linia debetowa. W przeciwnym razie bank może obciążyć cię kosztami, a jeśli konto wejdzie na debet, nie będzie można zamknąć rachunku.

Jak wybrać nowe konto?

Przed wyborem nowego konta warto zastanowić się, jakie funkcje i usługi będą dla ciebie najważniejsze. Do najbardziej istotnych aspektów należy między innymi: możliwość darmowego wypłacania z bankomatów różnych banków, przelewy ekspresowe, płatność przy pomocy kodów BLIK, posiadanie przez bank aplikacji mobilnej oraz inne, dodatkowe opcje (między innymi linia debetowa, karta kredytowa czy możliwość wzięcia szybkiej pożyczki). Należy również zwrócić uwagę na koszt prowadzenia rachunku oraz ewentualne koszty dodatkowe, na przykład opłata za wydanie karty, szybki przelew lub wypłacanie gotówki w bankomatach poza granicami Polski.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone