Zamknij
REKLAMA

Jak jeść zdrowo całą rodziną?

14:33, 29.03.2019 | artykuł sponsorowany

W grupie zawsze raźniej i łatwiej stosować się do zasad zdrowego żywienia. Odżywanie jest bardzo ważne, więc my i cała nasza rodzina powinna dbać o to, by w codziennej diecie znalazły się wartościowe składniki. Zdrowe odżywianie jednak nie jest takie proste, jak może się wydawać. W obecnych czasach często wystawieni jesteśmy na pokusy, takie jak fast foody, czy słodkie przekąski. Możemy również nie mieć czasu, by przygotować sobie pełnowartościowy posiłek, dlatego sięgamy po gotowe dania, które są kaloryczne i niezdrowe. Jeżeli jednak zaczniemy całą rodziną dbać o zdrowe odżywianie będzie nam znacznie łatwiej. Jak więc to zrobić?

Róbcie listę zakupów

Cześć z nas idąc do sklepu nie ma tak naprawdę pojęcia po co tam poszło. Nie mając określonej listy składników do kupienia, bardzo często decydujemy się na kupienie czegoś na co zwyczajnie mamy ochotę, a najczęściej są to niezdrowe przekąski i składniki na kaloryczne posiłki. To również sprawia, że wydajemy więcej niż zakładaliśmy, ponieważ nie zwracamy uwagi na to co ile kosztuje, bierzemy do koszyka wszystko co wydaje nam się potrzebne i to, co przyciąga naszą uwagę. Poza tym jeśli jedna osoba z rodziny idzie na zakupy bez listy może nie zapamiętać, że ktoś inny chciał jakiś konkretny produkt. Tak więc przed wyjściem do sklepu usiądźcie przy stole wszyscy razem i zróbcie wspólną listę zakupów. Dzięki temu każdy będzie miał to czego potrzebuje, a tworząc listę rzadko kiedy decydujemy się na umieszczenie na niej pozycji, takiej jak batoniki, czy chipsy. A to, czego nie ma na liście nie znajdzie się w koszyku. Dodatkowo nie będziecie kupować rzeczy, które nie są wam potrzebne, co pozwoli wam zaoszczędzić. Czy to nie doskonały sposób, by zadbać o wasze zdrowie, porozumienie w domu, a także o wasze finanse? Stosujcie się do tej zasady, a zobaczycie, jak zmienia ona wasze nawyki.

(Sprawdź naszą recenzję https://chudzianka.pl/moja-opinia-o-green-barley-plus/)

 Co tydzień róbcie menu na siedem dni

Jeśli wiecie co chcecie jeść przez cały tydzień nie pojawi się problem braku pomysłu na obiad, czy na kolację i nie przyjedzie wam do głowy pomysł zamówienia pizzy dla wszystkich. W każdy poniedziałek lub niedzielę usiądźcie razem i stwórzcie jadłospis na cały przyszły tydzień. Niech każdy poda swoje pomysły na śniadanie, obiad i kolację. Dzięki wspólnej pracy możecie stworzyć sobie menu, które pozwoli wam na zdrowe odżywianie. Nie musicie mieć jednakowego śniadania, czy kolacji każdego dnia. Jednak staracie się robić tak, byście przestrzegali menu i tworzyli posiłki, które są przypisane do określonego dnia.

Wspólnie przygotujcie posiłki

To nie zawsze wam się uda, ale z pewnością przynajmniej raz w tygodniu jesteście całą rodziną w domu, więc możecie poświęcić wolny czas na przygotowanie razem obiadu, czy kolacji. Dzięki temu wspólnie będziecie przygotowywać posiłki, a to, co zrobione razem zawsze smakuje najlepiej. Dodatkowo będziecie się pilnować, by do smażenia nie używać za dużej liści tłuszczu, a do ziemniaków nie nasypać za dużo soli. W ten sposób możecie tworzyć zdrowie i pełnowartościowe posiłki, które będą dbały o wasz organizm i jego prawidłowe funkcjonowanie. Dodatkowo spędzicie więcej czasu razem, co korzystnie wpłynie na relacje w waszej rodzinie.

Jedzcie wspólnie przy stole

W wielu rodzinach po przygotowaniu posiłku każdy idzie w swoją stronę i je w swoich pokojach. Nie jest to dobry nawyk, ponieważ prowadzić on może do otyłości. Wydaje się niemożliwe? A jednak taka jest prawda, jeśli jemy sami to często podczas jedzenia zajmujemy się również czymś innym, pisaniem do kogoś na telefonie, czytaniem książki, czy oglądaniem telewizji. Przez takie zachowanie nie zwracamy uwagi na to co jemy, a także robimy duże kęsy, które nie sprzyjają trawieniu. Jeśli podczas jedzenia nie będziemy zwracać uwagi na posiłek, to mózg go nie zarejestruje, przez co mimo napełnionego żołądka, my nadal będziemy czuli się głodni, przez co zaraz po posiłku będziemy podjadać lub od razu pójdziemy po dokładkę, a to zwiększy ilość kalorii, które spożyjemy w ciągu dnia. Nadwyżka kalorii nie zostanie wykorzystana i zmieniona w energię, a przekształci się ona w dodatkową tkankę tłuszczową, co przyczyni się do zwiększenia się masy naszego ciała.
Lepiej więc jeść przy stole i spożywać posiłek wspólnie z rodziną. Dzięki temu nie tylko będziemy z najbliższymi, ale również zwrócimy większą uwagę na to co jemy, dzięki czemu szybko poczujemy się nasyceni i nie będziemy potrzebować dokładki, a przez resztę dnia nie będziemy mieli ochoty na podjadanie między posiłkami. Jest to więc idealny nawyk, który dba o nasze zdrowie.

 Razem się odchudzajcie

Bywa tak, że jedna osoba w rodzinie ma problem z nadwagą lub chce się odchudzać. Jeśli ten członek rodziny będzie na diecie i na obiad będzie jeść sałatkę, a reszta z was będzie w tym samym czasie zajadać się pieczonym mięsem lub innymi nieco bardziej kalorycznymi daniami, to nie łatwo mu będzie wytrwać w postanowieniu. Poświęćcie się i wszyscy przejdźcie na dietę, by dążyć do wspólnego celu. Razem szybciej i łatwiej uda wam się go osiągnąć.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone