Zamknij

Cross marketing w salonie fryzjerskim

00:00, 27.10.2021 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Każde przedsiębiorstwo usługowe potrzebuje reklamy, by przyciągać nowych klientów. Nie inaczej jest z salonami fryzjerskimi. Przedsiębiorcy wciąż szukają nowych form promocji, by wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji. W poniższym tekście przybliżymy formułę cross marketingu dla fryzjerów.

Cross marketing – co to jest?

Inaczej nazywany jest marketingiem krzyżowym. Ta forma promocji opiera się na współpracy dwóch niezależnych przedsiębiorstw. Firmy świadomie łączą swoje potencjały, by pozyskać większe grono klientów. W najprostszej formie cross marketing polega na polecaniu usług naszego partnera biznesowego, który w progach swojego przedsiębiorstwa chwali nasze usługi. W modelu zaawansowanym obie firmy łączą siły, by pozyskiwać klientów jako duet.

Marketing krzyżowy – korzyści

Ogromną zaletą tego rodzaju reklamy jest jej znikomy koszt. W prostym modelu wystarczy dogadać się np. z salonem masażu, czy kosmetyczką i… po pracy! Nie płacimy za to ani złotówki. W bardziej zaawansowanym modelu koszty reklamy dzielą się na dwie firmy, więc również jesteśmy „na plusie”. Możemy np. wspólnie zorganizować konferencję kosmetyczną lub warsztaty wizażu. Zyskujemy wówczas szeroką grupę docelową, która jest zainteresowana usługami obu firm. Jedyne, co musimy zrobić to przekonać klientów do rzetelności swoich usług.

Cross marketing buduje

Marketing krzyżowy to nie tylko niskie koszty, ale także wymiana doświadczeń. Współpracując z drugą firmą, uczymy się specyfiki jej działania. Wymiana myśli z właścicielem zaprzyjaźnionego przedsiębiorstwa pozwoli nam osiągnąć o wiele więcej niż, gdybyśmy sami się tym zajmowali. Budujemy także wizerunek silnej marki, która potrafi współpracować z innymi. Poprzez cross marketing zyskujemy także wiele nowych relacji, które pewnie nie zawiązałyby się, gdyby nie nowe pole eksploatacji.

O czym pamiętać?

Zanim zdecydujesz się na cross marketing, sprawdź ofertę potencjalnego partnera. To Ty będziesz polecał jego usługi, musisz więc mieć pewność, że są na wysokim poziomie. W przeciwnym razie możesz stracić swoich obecnych klientów, którzy darzą Cię zaufaniem. Skup się także na rozmowach z właścicielem firmy. Postaraj się wybadać, czy jest osobą pracowitą i rzetelną. To w końcu wasza wspólna praca buduje sukces, a jej brak – porażkę.

Przygotuj się na sukces

Decydując się na cross marketing musisz także przygotować się na ewentualny sukces. Jeśli zadziałacie skutecznie, a promocja trafi we właściwą grupę docelową – klientów będziecie mieć na pęczki. Tylko co z tego, jeśli nie będziecie w stanie ich obsłużyć? Od razu po wejściu w marketingowe partnerstwo postaraj się lepiej zorganizować swój grafik pracy. Może nawet poszukaj kolejnych współpracowników do salonu? Klienci gotowi spróbować Twoich usług nie będą czekać wiecznie na swoją kolej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%