Zamknij

Marketing w internecie – jaką drogę wybrać?

12:46, 07.12.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:46, 07.12.2022

Internet to potęga. Korzysta z niego większość z Polaków, każdego dnia. Wyszukują przeróżne informacje, w tym takie, które związane są z procesem zakupu jakiegoś produktu czy usługi. Czy trafią na twoją stronę? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa, jeśli chcemy myśleć nad przełożeniem obecności strony w sieci na zarabianie dzięki niej. Działania zmierzające do podniesienia widoczności strony oraz dotarcia z informacją o niej do jak najszerszego grona odbiorców, składają się na istotę marketingu internetowego.

Samodzielnie czy z Agencją?

Mnogość stron w internecie, w zasadzie niezależnie od branży i rodzaju zawartości, jest tak wielka, że przejrzenie ich wszystkich wymagałoby nie lada zaparcia. Dlatego też nikt tak nie robi. Statystyki mówią, że użytkownicy w przeważającej większości pozostają na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To sprawia, że działania marketingowe są tym ważniejsze – i tym trudniejsze. Czy można prowadzić je samodzielnie? Tak. Czy skutecznie i samodzielnie? To już zależy. W przypadku działalności niszowej, gdzie konkurencja jest niewielka i mało aktywna, można pokusić się o samodzielne prowadzenie marketingu strony, nawet bez specjalisty na etacie. Jednak im większa strona, branża, zakres działalności, konkurencja, tym więcej jest po drodze kwestii, które wymagają wiedzy specjalistycznej. Nie tylko w zakresie tego, co można zrobić, ale też, dlaczego właśnie to i jak odczytać skutki tych działań. Agencje marketingowe, jak Webrange Kraków, zajmujące się promowaniem stron czy sklepów, wielokrotnie zatrudniają sztab ludzi, którzy odpowiadają za kolejne „klocki” układanki. Pozycjonowanie, kampanie reklamowe, prowadzenie kont w mediach społecznościowych, tworzenie treści i grafiki na stronę – wszystko to wchodzi w zakres działań, które mają podnieść widoczność strony. Dotrzeć z informacją o jej istnieniu do użytkowników. Które działania są najważniejsze? To zależy...

Błyskawicznie działająca reklama PPC

Reklamy PPC, czyli Pay Per Click, płatne za kliknięcie, to najszybciej działający obszar marketingu internetowego. Ich konfiguracja i wdrożenie zajmuje zaledwie kilka dni, może nawet mniej, i już po tym czasie reklamy wyświetlają się w wybranych miejscach. Jakich? Najczęściej wykorzystywana jest reklama płatna w Google, bo to w końcu największa wyszukiwarka w Polsce. Jednak bardzo dobrym miejscem do prezentacji reklam płatnych są także media społecznościowe, tak chętnie odwiedzane przez internautów. W przypadku oferty kierowanej do odbiorcy indywidualnego najlepiej będzie wykorzystać Facebooka, czyli FB Ads, w kontaktach B2B skuteczniejsze będą zaś reklamy wyświetlane w serwisie LinkedIn.

Szybkie wdrożenie kampanii reklamowych oznacza, że również szybko będą one mogły generować ruch na stronę, a co za tym idzie, także sprzedaż. Za zaletę tego systemu uważa się także możliwość bardzo dokładnego określenia profilu odbiorcy. Każdy system reklamo PPC pozwala na targetowanie, czyli wybór określonych kryteriów – wieku, płci, miejsca zamieszkania, ulubionych aktywności, hobby, pracy. Dzięki temu treść reklam może być konstruowana z myślą o konkretnych odbiorcach, co przekłada się na ich skuteczność. Rzecz jasna każde kliknięcie reklamy płatnej oznacza konieczność poniesienia określonego kosztu, a nie daje żadnej gwarancji, że dojdzie do sprzedaży. Stąd też za drugą nogę marketingu internetowego uważa się pozycjonowanie.

Mozolna walka o pozycje

O ile reklamy PPC mogą działać już po kilku dniach, to na efekty pozycjonowania w najlepszych wypadku potrzeba kilku miesięcy. Jego istota polega na tym, by strona znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach, gdy użytkownik zada jakieś pytanie wyszukiwarce. Użyte do tego frazy – słowa kluczowe – mają różną konkurencję. Są takie, gdzie wyniki wyszukiwań liczone są w dziesiątkach tysięcy, a są i takie, które zwrócą ich kilkaset czy nawet mniej. Popularność jest ściśle powiązana z konkurencją, która zazwyczaj najmniejsza jest na rynkach lokalnych, stąd (zwykle) pozycjonowanie Kraków będzie łatwiejsze, niż np. dla Warszawy czy całego kraju, a trudniejsze niż dla Myślenic czy Kielc. Jeśli jednak chcemy poważnie myśleć o odniesieniu sukcesu dzięki internetowi, to pozycjonowanie jest w raczej konieczne (chociaż część firm pozostaje tylko przy kampaniach płatnych, ewentualnie działaniach w mediach społecznościowych). Dla większości użytkowników wyniki kończą się na pierwszej stronie, sporadycznie odwiedzana jest druga, ale głębiej niemal nikt nie zagląda. Tak więc, chociaż może to zająć kilka kwartałów albo nawet lat (owszem), to wygrana walka o pozycje przyniesie ze sobą napływ użytkowników na stronę, których będzie można przekuć w klientów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%