Zamknij
REKLAMA

Usługi kurierskie dla firm – co sprawdzić?

00:00, 21.12.2021 | materiały partnera

Sprzedaż wysyłkowa to podstawa modelu biznesowego bardzo wielu firm. Szybki i bezpieczny transport przesyłek doceniany jest jednak w każdej branży. By nie musieć martwić się o ten aspekt działalności, warto zlecić go profesjonalnej firmie kurierskiej. Jak się za to zabrać?

Nie tylko przesyłki kurierskie, czyli co przewoźnicy mogą zaoferować swoim klientom?

Zadbanie o odpowiednio przeprowadzony proces wysyłkowy ze strony sprzedawcy z pewnością nie umknie uwadze klientów – paczka dostarczona szybko i w nienaruszonym stanie wpłynie na pozytywny odbiór transakcji i zachęci do ponownych zakupów. Choć usługi logistyczne wciąż są najważniejszymi aspektami ich działalności, najlepsze firmy kurierskie nie poprzestają jednak na oferowaniu klientom biznesowym sprawnej przesyłki.

Z informacji handlowych udostępnianych przez przewoźników można dowiedzieć się, w jaki jeszcze sposób mogą oni wesprzeć przedsiębiorstwa. Ich usługi często obejmują dostarczanie firmom narzędzi, które pomogą ich klientom dostosować dostawę do swoich potrzeb. Dają również możliwość składania regularnych zamówień w konkurencyjnych cenach dzięki optymalizacji procesu wysyłkowego.

Usługi firm kurierskich dla biznesu – czy warto? Na co należy zwrócić uwagę?

Jeśli rozważasz skorzystanie z usług, jakie oferuje dana firma kurierska, koniecznie zweryfikuj, czy masz do czynienia z usługodawcą cieszącym się zaufaniem klientów i mogącym poszczycić się wieloletnim doświadczeniem. Warto, by w ramach umowy oferowała ona nie tylko korzystne ceny, ale i krótki czas oczekiwania na kuriera i bezwzględną terminowość. Nadawanie przesyłek niestandardowych, o specjalnych wymaganiach w kwestii warunków procesu transportu lub palet zwykle będzie oznaczało konieczność mierzenia się z wysokimi cenami dostawy, jednak skorzystanie z usługi abonamentu pozwoli znacząco zredukować koszty. Szczególnie atrakcyjne ceny i korzystne warunki doręczeń mogą zapewnić firmy kurierskie będące liderami rynku, na przykład DHL.

Poszukując usługi dla Twojej firmy, zwróć uwagę na zakres oferowanych rozwiązań. Warto, by skorzystanie z określonej oferty uzależnione było od stopnia pokrywania się jej z potrzebami Twoich klientów. Jeśli przedsiębiorstwo pragnie dotrzeć do często korzystających z urządzeń mobilnych osób prywatnych, dobrze jest zadbać o zapewnienie im bogatych możliwości zarządzania przesyłką również z poziomu aplikacji na smartfony.

Koniecznie upewnij się również co do detali samych usług wysyłkowych przewoźnika. Dla przykładu, jeśli czynnością świadczoną na rzecz Twojej firmy mają być przesyłki międzynarodowe, dowiedz się, czy wybrany kurier na pewno doręcza paczki lub palety na terenie całego kraju, czy też wyłącznie w rejony objęte określonymi kodami pocztowymi. Sprawdź, jaki czas dostarczania oferuje serwis międzynarodowy realizowany przez daną firmę kurierską. Pamiętaj przy tym, że choć transport drogowy trwa dłużej niż lotniczy, jest opcją zdecydowanie bardziej ekonomiczną.

Nowoczesne rozwiązania dla sklepów internetowych

E-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się branży zarówno w naszym kraju, jak i na świecie. By dotrzymać kroku wysokim standardom panującym na rynku internetowego handlu, przedsiębiorstwa muszą stale podnosić jakość swoich usług. Szczególnie istotne w tym kontekście jest zapewnienie klientowi wygodnych sposobów składania zamówienia i monitorowania statusu przesyłki. Nowoczesne usługi dla biznesu e-commerce to wachlarz rozwiązań wspomagających firmę na wielu etapach realizacji procesu dostawy, od momentu złożenia zamówienia przez kupującego aż po dostarczenie paczki do jego rąk.

Rozumiejąc potrzeby internetowej działalności, przewoźnicy coraz częściej udostępniają swoim klientom firmowym narzędzia ułatwiające zarządzanie przesyłkami.  W celu wyposażenia w nie biznesu zapoznaj się z ofertą usług dostawcy (dostępną na przykład tutaj: https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi.html) i rozważ, które z nich mogą najlepiej wspomóc Twoją firmę. Jeśli pragniesz możliwie najbardziej zautomatyzować proces wysyłkowy, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z integracji systemów przewoźnika ze strukturą sklepu internetowego. Inną ciekawą usługą będzie stworzenie cyfrowego archiwum zamówień – da ono wygodny dostęp do niezbędnych dokumentów oraz informacji o kliencie i ułatwi m.in. rozpatrywanie reklamacji.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%