Zamknij

Kowidy, inflacje i spory - felieton

Piotr BoczońPiotr Boczoń 19:41, 16.02.2022 . Aktualizacja: 10:23, 17.02.2022
Skomentuj

Kowidy, inflacje i spory - felieton

Chiny w ciągu tygodnia wybudowały szpital dla tysiąca pacjentów. Mam wrażenie, jakby to było ledwie kilka tygodni temu. A to już dwa lata strzeliło nie wiadomo kiedy. Jedna fala, druga, trzecia.. mamy piątą. Dawid Podsiadło powinien zmienić tekst na "tyle fal, tyle fal". Chociaż chciałoby się usłyszeć KONIEC! Już nie będzie fal! Może już wkrótce? Bo kto nie jest tym zmęczony?

Dwa lata temu był inny świat. My chyba byliśmy inni. Chociaż politycznie zawsze podzieleni, to było raczej jakoś tak spokojniej. Aż przyszła zaraza. Na początku strach, mało kto wychylał nos za drzwi. A w kraju ogłosili wtedy kilkadziesiąt nowych przypadków choroby. Człowiek to jednak istota ewolucyjna, szybko się przyzwyczaja do świata otaczającego. Po trzech miesiącach wyszliśmy z domów. I się zaczęło. A raczej my zaczęliśmy się dzielić, i nie chodzi o podziały politycznie. Część zaczęła doszukiwać się spisków w epidemii. Inna część co raz bardziej się jej bała. Bach! Mamy szczepionkę! Pół świata skacze z radości i chce zastrzyku. Drugie pół krzyczy - tam są czipy, trutki, i kto wie co jeszcze, a wirusa nie ma! No i wojna wystartowała. 

Antyszczepionkowcy w natarciu. To niemal jak ruch społeczny. A do tego jeszcze doszło 5G. Będziemy świecić. Jak się zaszczepimy to może jaśniej. W internecie wciąż huczy, zwłaszcza w komentarzach. Każdy ma racje. W końcu Polacy specjaliści od wszystkiego. Jedni zaszczep się bo umrzesz, inni, że jak się zaszczepisz to umrzesz. Komu wierzyć? W końcu dziś ciężko mieć swoje zdanie i je wykrzyczeć, wygodniej stanąć po jednej stronie. No i mamy, pół zaszczepionych, pół nie. Kto dokonał dobrego wyboru? Czas pokaże. Może się opłacało zaszczepić, może specjaliści mieli rację. A może nic to nie dało. W końcu teraz chorują i "zaczipowani" i ci drudzy. Słowem wszyscy. Ale wciąż się kłócimy. Tylko może trochę bardziej, albo po prostu mamy dodatkowy powód?

Kłótnia to chyba taka nasza specjalność. I na podwórku i w skali kraju. Pandemia tylko to podbiła o parę ładnych procent i wyciągnęła nowe tematy. Na szczęście podobno już się kończy. W niektórych miejscach już się nawet skończyła. O ile w ogóle pandemia w marketach istniała. W końcu obostrzenia dotknęły głównie małe firmy i restauracje. W dużych dyskontach cały czas przepychaliśmy się w kolejkach, a na maseczki nikt za bardzo nie patrzył. Może ostatnio przez chwilę więcej ludzi je miało niż nie miało. Ale co tam, minister mówi, że fala przeszła to luzujemy.

I widać ten luz chyba już niemal wszędzie. Niemal, bo są jeszcze ostoje gdzie rygor po całości. Idźcie na przykład do ZUSu. Petenci w środku co do sztuki wyliczeni. I nie ma opcji, nie wejdziesz. Bo za dużo ludzi. Co z tego, że będziecie czekać wszyscy w 5 osób w przedsionku. W 5, bo więcej się nie zmieści. I tak oto właśnie wygląda dużo tych obostrzeń. Raz trafiłem w sieciowej restauracji przy drodze ekspresowej na świetne rozwiązanie. W związku z pandemią wszystkie toalety zamknięte oprócz jednej. No i zamiast ruch się rozbić żeby ludzie się mijali wszyscy stali w jednej kolejce żeby skorzystać z jednego kibelka. Gdzie sens gdzie logika? No ale może się nie znam. 

W każdym razie cieszmy się! Teraz kwarantanna tylko 7 dni. I dzieciaki wracają do szkół. Będzie prawie normalnie. Prawie, bo jak wirus się zaczął uspokajać to inflacja zaczęła nam szaleć. Właśnie GUS podał, ze w styczniu pyknęło nam 9,2%. Mamy sukces, nie sprawdziły się proroctwa dwucyfrowego wyniku! Ale ceny i tak lecą w kosmos szybciej niż rakiety Muska.  Zwłaszcza te prądu i gazu dla firm. Nowy cennik prądu w tym roku (a mamy dopiero luty) ostatnio dostaję częściej niż rachunki. I tu zaczyna się kolejna jazda i spór. Rząd mówi, że to przez Unię. Zieloni ekolodzy, że to przez węgiel i decyzje rządu. Inni, że jest jeszcze inaczej i ceny rosną głównie przez wysokie marże producentów energii. No i wiadomo kogo jeszcze może to być wina...

Tak czy owak, w portfelu coraz mniej. Można by wsiąść na rower i podpiąć dynamo (ktoś jeszcze je pamięta?), ale daleko też na tym nie pojedziemy. Podobno szczęśliwi co mają fotowoltaikę. Do mnie dzwonią w tej sprawie i pytają czy mieszkam w domu jednorodzinnym, odpowiadam, że w wielorodzinnym (blok) to nie chcą pomóc i się rozłączają. No i jak tu żyć? Tak więc póki co narzekamy i płacimy. I płaćmy, póki jeszcze mamy gdzie płacić. Bo jak tak wszystko będzie dalej zasuwać w kosmos, to tych miejsc do wydawania kasy może być co raz mniej. 

Na szczęście mamy super rząd! Daje nam hajsy! Chociaż może trochę nie do końca super, bo ten ład to taki trochę nieład wyszedł. No i jednak nie wszystkim daje. No ale. Najważniejsze, że nikt nie pyta skąd na to jest kasa. W końcu wszyscy jesteśmy zajęci wirusem i sprawdzaniem, dlaczego teraz bułka bez podatku kosztuje 37 groszy, kiedy z 5% VATem kosztowała 29 groszy. Zapominamy, że rząd nie ma swoich pieniędzy. Ma tylko te, które nam wcześniej zabierze właśnie w podatkach.

I dzięki temu, że się spieramy nikt nie zauważy, że te głośnie koszty emisji CO2 w kwocie grubo ponad 20 miliardów złotych zasiliły budżet w zeszłym roku. Budżet naszego państwa oczywiście. Żyjmy aferami, spierajmy się, bądźmy jak zawsze specjalistami we wszystkim i nie patrzmy, że jesteśmy kupowani za nasze własne pieniądze. I nie mówię tu stronniczo wobec aktualnej władzy. Każda chyba u nas jedzie na tym samym wozie, tylko kierowca się czasem zmienia. Tej tylko lepiej to wszystko wychodzi. 

Zbliżając się do końca tego mojego (pierwszego) wywodu chcę podkreślić jedno. Bądźmy zawsze sobą! Nie panikujmy nadmiernie, bo stres nie wpływa dobrze na zdrowie. Tak samo jak wciąż nam towarzyszący wirusek. Inflacja też pewnie może się nam odbić na zdrowiu. Część z nas kupi tańszą żywność, część może będzie musiała zrezygnować z dentysty póki ząb nie rozboli, a kogoś teraz może nie będzie stać na lepszego okulistę. Mimo wszystko cieszmy się tym co mamy, i że powoli opuszczająca nas (mam nadzieję) zaraza nie wyglądała tak, jak ta w powieści "Starość Aksolotla" Jacka Dukaja.

 

Piotr Boczoń

Redaktor Naczelny

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(16)

edfedf

9 5

.....dlaczego teraz bułka bez podatku kosztuje 37 groszy, kiedy z 5% VATem kosztowała 29 groszy.....BO JEDNOCZESIE Z OBNIZKAMI producenci podnieśli ceny a pozatym vat 5% na bułce to 4grosze 10:44, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MaroMaro

16 5

Tzw Pandemia obnażyła bezgraniczność ludzkiej głupoty, pokazała jak współczesny człowiek, karmiony przez dekady bajkami o tym, że jak będzie żył jakoś tam, jadł coś tam i ogólnie ,, inwestował w siebie" to bez mała nieśmiertelny będzie. Pandemia pokazała, że tzw ,,służba zdrowia" to nie żadna służba ale zwykli ludzie, którzy, odpowiednio opłaceni są w stanie odmówić pomocy choremu, zamknąć się przed pacjentem i udawać, że leczą tzw ,,teleporadą". Pandemia pokazała, że tzw ,,Rządy" nie potrzebują już przepisów prawa aby obywateli uchwycić za uzdy i za pomocą ,,obostrzeń i luzowań" , ,,zaleceń i rekomendacji" człowieka zwanego dla niepoznaki ,, ministrem zdrowia" zamknąć ludzi na nielegalnych izolacjach i kwarantannach. Pandemia pokazała, że tzw ,,Rządy" nie rządzą, że faktyczną władzę sprawują koncerny i służące im tzw ,,Rady medyczne". Pandemia pokazała również nam katolikom, że święta, świętości to fikcja i wymysł hierarchów KK z ,, dziwnym papieżem" na czele, którzy grzmią o grzechu aborcji a jednocześnie mówią , że ,, nieszczepienie się" to grzech, choć te szczepionki mają w składzie linie komórkowe tychże zabitych dzieci. Hierarchia KK oddała wszystkie najważniejsze dla chrześcijan święta, zamykając kościoły w imię nowego bożka Covidem zwanego. Księża pozwolili na to, aby w imię strachu przed tym bożkiem chować zmarłych nie udzielając im sakramentów i zagrzebywać ich w foliowych worach jak zwierzęcą padlinę. Mógłbym jeszcze dużo pisać o tym, co odkryła i obnażyła tzw ,,pandemia" ale...czy to coś zmieni? Jak ktoś powiedział-,, łatwiej człowieka okłamać niż przekonać do tego, że został okłamany". Pozdrawiam Wszystkich - ,,okłamanych" i tych, którzy okłamać się nie dali 11:35, 17.02.2022

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

654654

10 2

Świetnie napisane.Dobry komentarz ! 13:09, 17.02.2022


sPISeksPISek

1 6

Katolik mówiący o dziwnym papieżu, to jednak bardzo śmieszne. 07:26, 20.02.2022


FredFred

3 3

Panie Maro zazwyczaj nie czytałem twoich pandemicznych komentarzy, ale zwróciłem uwagę na bardzo trafione jedno Twoje zdanie, że „pandemia obnażyła bezgraniczność ludzkiej głupoty”. Skupię się na tej głupocie pozostałej w nas od czasów średniowiecza – tzn. braku w nas wiary w postęp techniczny, a konkretnie w tym przypadku, w postęp ingerujący w ludzkie ciało. Antyszczepionkowców można było zrozumieć w chwili pojawienia się szczepionek. Ale okazało się, że szczepionki nie powodują skutków ubocznych grożących życiu, a zmniejszają ryzyko zakażenia, powodują łagodniejszy przebieg choroby, oraz zdecydowanie zmniejszają (ok. 70%) odsetek zgonów. Wówczas się okazało, że to nie z powodów zdrowotnych, a politycznych religijnych i ambicjonalnych antyszczepionkowcy trwają przy swoim.
Moim zdaniem, największym zaniedbaniem rządu jest brak jakichkolwiek działań w kierunku zwiększenia zaszczepień dlatego ten rząd odpowiada za bardzo wiele zgonów, którym można było zapobiec. Rządzący zauważyli ten błąd, dlatego ostatnio po niewczasie dla propagandy, wrzucili do sejmu projekt ustawy dot. kar i donosów, w zamyśle, że sejm to odrzuci - i tak się stało.
Sądzę także, że „służba zdrowia” ta szpitalna zrobiła co mogła, ale co do służby zdrowia – rodzinnej to masz rację.
18:45, 20.02.2022


adam1adam1

5 0

Bardzo trafny komentarz pana Maro. A ty Fred poczytaj sobie statystyki na temat "szczepionek". W ostatnim tygodniu, 11-17 luty ponad 61 % zakażeń to zaszprycowani i 40% zgonów na co..d to ci, co przyjęli ten cudowny eliksir. Nawet ostatnio lider zespołu VOX zmarł na co..d właśnie po przyjęciu preparatu. O tym media głównego ścieku milczą. Fred, czas abyś zweryfikował swoją opinie na temat tego "postępu technicznego" 19:01, 20.02.2022


A czy to ważne...A czy to ważne...

3 1

Użytkowniku Fred, tu nie chodzi o jakąś niechęć do szczepionek covidowych. Tu problem jest znacznie bardziej rozwinięty. No bo po pierwsze- wg powszechniej propagandy dostaliśmy "cudowne szczepionki" na temat wirusa o którym nie wiemy nic. Media ogłupiały ludzi mówiąc by się szczepić, ale nie zdradziły ani słowa na temat genezy samego wirusa. To zmusza do myślenia (skoro prawie nic nie wiemy o wirusie, to skąd pewność że szczepionka jest skuteczna?). Po drugie- "covidowa inkwizycja". Koronawirus upodlił nas jako społeczeństwo. Spróbuj mieć inne zdanie na temat szczepienia- a czeka cię społeczna krytyka i "piętno antyszczepionkowca" (np. usuwanie profili na kontach społecznościowych). Koronawirus ZABIŁ wolność słowa i głoszenia własnych poglądów. Lekarze leczący amantadyną (która okazała się równie skuteczna), byli prześladowani, mimo iż robili do czego zostali wyszkoleni. Po trzecie- cała ta polityka walki z wirusem. Maseczki najpierw chronią, później szaliki mogą chronić, potem tylko maseczki i to nawet w przestrzeniach otwartych, później maseczki tylko w przestrzeniach zamkniętych- ja już straciłem rachubę. O kwarantannach i izolacjach to tym bardziej już nie wiem co i jak. To pokazuje że nic nie wiemy o wirusie. A skoro nic nie wiemy o wirusie, to tym bardziej nie wiemy o walce z nim. Po czwarte- niejasności. Wszelkie informacje o powikłaniach po szczepiennych są tuszowane, zaś jedyny przekaz jaki idzie do mediów to że chorują i umierają tylko nie zaszczepieni. (Nie przyjąłem ani jednej dawki i mam się dobrze, zresztą tak jak wielu moich znajomych- i ciągle żyje). Zresztą- jeśli szczepienia są takie dobre- to po cholere 3 i 4 dawki?
Jak widzisz- powodów mógłbym wymieniać jeszcze dobrych kilka godzin (ogólnie małą książeczkę mógłbym z tego powodu napisać).
Rząd dobrze zrobił że nie wprowadził obowiązku szczepień (zarówno jeśli by wymieniać powody etyczne, jak i typowo polityczne). Czy Rząd odpowiada za liczbę zgonów? I tak i nie. Jeśli chodzi o fatalną kondycje służby zdrowia- odpowiedzialny jest każdy rząd po 89r. (zarówno PiS, POPSL, SLD itd). Jeśli chodzi o szczepienia- tutaj rząd dał każdemu chętnemu możliwość zaszczepienia się. To ludzi podjęli decyzje o swoim życiu. Umiejętność podejmowania decyzji i branie odpowiedzialności za swoje wybory jest prawem i przywilejem każdego człowieka. Rząd nie może nikogo pozbawiać takiego prawa (bo to krok w kierunku totalitaryzmu).

Ja podkreślam- szczepmy się, ale mądrze: sprawdzonymi i bezpiecznymi preparatami. Jeśli jakiś preparat może być niebezpieczny, lub są zastrzeżenie co do jego skuteczności i bezpieczeństwa- lepiej nie ryzykujmy. 20:58, 20.02.2022


FredFred

2 2

Panowie „adam 1” i „A czy to ważne” – cieszę się z Waszych komentarzy bo pokazaliście, że NIE MACIE ŻADNYCH ARGUMENTÓW na poparcie swoich tez przeciw szczepionkom. Dlatego z uporem maniaka, jak sądzę dla uspokojenia swoich sumień i swojego szpanerstwa, trwacie przy swoim i piszecie kosmiczne brednie.
Pan „adam 1” wpadł na GENIALNY POMYSŁ i dla potwierdzenia nieskuteczności szczepionek przyjął dane statystyczne wybiórcze z kilku dni w lutym (11-17). Otóż szanowny Panie, na ten temat są już opracowania naukowe i jedno z nich, oparte na istniejących danych w archiwum Min. Zdrowia, podaje, że OD STYCZNIA DO PAZDZIERNIKA 2021 ROKU W ŚRÓD 42 586 ZMARŁYCH NA COWID-19 NIEZASZCZEPIONYCH BYŁO 41 699 OSÓB.
Inne dane zawarte w informacji Min. Zdrowia mówią, że NA KONIEC 2021 ROKU WŚRÓD OK. 61 000 ZGONÓW – 10,7 % TO OSOBY ZASZCZEPIONE. Odsetek zgonów osób zaszczepionych zwiększył się od października, ale to zrozumiałe i oczywiste, mijał rok od pierwszych szczepień i bardzo dużo osób utraciło odporność bo rezygnowało z trzeciej dawki. Czy te osoby można było zaliczać do zaszczepionych ? – wie tylko Rząd. To także był czas w którym pojawił się Omikron – bardziej zaraźliwy, bardziej odporny na szczepionki ale za to dające mniejsze objawy i większe szanse wyzdrowienia.
Mam nadzieję „adam 1”, że moje argumenty uratowały mnie od „zweryfikowania swojej opinii”
Nie podejmuję się komentowania wszystkich wątków poruszonych przez „A czy to ważne” , a jest ich całe mnóstwo – skróty to: media ogłupiały, brak genezy wirusa, niewiadoma skuteczność, covidowa inkwizycja, koronawirus upodlił nas, leczący amantadyną prześladowani, amantadyna skuteczna, nic nie wiemy o wirusie, tuszowane powikłań po szczepionkach, wątek polityczny, (w domyśle wina Tuska),
Odniosę się jedynie do kłamstw i niedorzecznych argumentów.
Piszesz, że do mediów idzie przekaz, że „chorują i umierają tylko niezaszczepieni” – nigdy o tym nie słyszałem i nie czytałem ?– zaznaczam, że nie oglądam tv Kurskiego.
Potwierdzam swoje zdanie: RZĄD JEST ODPOWIEDZIALNY ZA WIELE, WIELE ZGONÓW. To można oszacować nawet na podstawie danych statystycznych podanych przeze mnie. Absolutnie, nie całe społeczeństwo, ale niektóre zawody powinny być objęte obowiązkiem szczepienia. Na koniec swoich wywodów filozoficznych i tego steku bzdur piszesz : „ To ludzie podjęli decyzję o swoim życiu”- ALE CZY TYLKO O SWOIM ?
Dobrego samopoczucia.
11:58, 22.02.2022


A czy to ważne...A czy to ważne...

1 1

Użytkowniku Fred- wychodzę że założenia że w XXI wieku statystyki tworzy się by manipulować społeczeństwem (i nie mam na myśli tu tylko wyników podawanych przez ministerstwo zdrowia, ale wszelkie dane począwszy od np. liczby zwolenników aborcji, poprzez poparcie dla eu, a kończąc nawet na sondażach wyborczych), dlatego staram się nie komentować wszelkich wyników i wykresów.
Pozwól że odniosę się do Twoich słów:
"Panowie „adam 1” i „A czy to ważne” – cieszę się z Waszych komentarzy bo pokazaliście, że NIE MACIE ŻADNYCH ARGUMENTÓW na poparcie swoich tez przeciw szczepionkom."
Mylisz pojęcia- argument i dowód. Argument może być subiektywny- dowód jest zawsze obiektywny- i o ile argument może do kogoś nie przemawiać, tak dowód jest autentycznym stanem rzeczy. Ponad to argumentem może być światopoglądem, dowodem nigdy nie może być światopogląd- dowodem musi być przedmiot ukazujący realny stan rzeczy. Po drugie- moja wypowiedz nie była przeciwko szczepionkom. Moja wypowiedz była przeciwko sytuacji gdzie ludzie ogłupieni przez media i przez "śpeców" nie myślą. Jeśli ktoś się chce szczepić- niech to robi. Ale jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości- to niech się wstrzyma ze szczepieniem. A wątpliwości na temat samego wirusa jest mnóstwo.
Cytat: "Nie podejmuję się komentowania wszystkich wątków poruszonych przez „A czy to ważne” , a jest ich całe mnóstwo – skróty to: media ogłupiały, brak genezy wirusa, niewiadoma skuteczność, covidowa inkwizycja, koronawirus upodlił nas, leczący amantadyną prześladowani, amantadyna skuteczna, nic nie wiemy o wirusie, tuszowane powikłań po szczepionkach, wątek polityczny, (w domyśle wina Tuska),"
Nie odniesiesz się, bo wiesz że mam rację. (Tusk nie jest winny za covid- jest współwinny za stan służby zdrowia po 1989r.- tak samo jak Kaczyński, Morawiecki, Miller itd.).
Cytat: "Piszesz, że do mediów idzie przekaz, że „chorują i umierają tylko niezaszczepieni” – nigdy o tym nie słyszałem i nie czytałem ?– zaznaczam, że nie oglądam tv Kurskiego."
W Wiadomościach, Faktach i Wydarzeniach często pojawia się komentarz redaktorów- "ponad 90% ludzi chorych i umierających to niezaszczepieni". Tego typu sugestie pojawiają się nie tylko w propagandzie rządowej (TVP), a i w propagandzie opozycyjnej (TVN). Staram się oglądać wszystkie trzy największe programy informacyjne na bieżąco to wiem.
Cytat: " RZĄD JEST ODPOWIEDZIALNY ZA WIELE, WIELE ZGONÓW."
Jednym z największych "raków" współczesnego świata jest szukanie winy u innych. Tak- rząd jest częściowo odpowiedzialny- ale największą winę ponosi WHO (organizacja zajmująca się zdrowiem dała d**y po całości).
Cytat: "Absolutnie, nie całe społeczeństwo, ale niektóre zawody powinny być objęte obowiązkiem szczepienia."
Acha - czyli zamiast totalitaryzmu jesteś zwolennikiem dyskryminacji innych ludzi. Brzmi to jak wybór pomiędzy szafotem, a szubienicą. Ale ok- podejmę "zabawę". Fikcyjnie wprowadzamy obowiązek szczepień dla niektórych zawodów. Teraz pytanie- Co z tymi którzy się nie zaszczepią? Co z nimi potem? Wysiedlić na przedmieścia? Odmówić im prawa wstępu do sklepu, kościoła itd?
W XX wieku mieliśmy już podobne pomysł- tworzono dzielnice, potem getta, a na końcu całe obozy, dla ludzi "którzy byli szkodliwy dla społeczeństwa" (zgodnie z określoną ideologią). Tyle że tamten pomysł był delikatnie mówiąc- dość kontrowersyjny. Podoba ci się pomysł by "ostatecznie rozwiązać kwestię niezaszczepionych"? Jeśli tak, to chyba rzeczywiście nie mamy o czym ze sobą rozmawiać.
Cytat: "Na koniec swoich wywodów filozoficznych i tego steku bzdur piszesz : „ To ludzie podjęli decyzję o swoim życiu”- ALE CZY TYLKO O SWOIM ?"
Moja wypowiedź nie jest wywodem filozoficznym, a wynikiem obserwacji otaczającego mnie świata. Jeśli nawet są stekiem bzdur- to tylko opis świata w którym żyjemy. Widocznie nasz świat stał się jedną wielką bzdurą.
Ludzie podejmują decyzję o własnym życiu- to czy ja się zaszczepię czy nie zaszczepię, nie ma wpływu ani na stan zdrowia, ani na życie mojego sąsiada, żony, listonosza czy też kumpla z siłowni. Nawet media nie podważają faktu iż szczepienie nie wpływa na możliwość przenoszenia się wirusa. Dlatego to ludzie podejmują wybory i muszą liczyć się z konsekwencjami swoich wyborów.

PS: Wiesz co jest najzabawniejsze w zwolennikach szczepień, Użytkowniku Fred? Że zamiast przedstawiać argumenty za szczepieniem, wolicie prowadzić dyskusje na tematy związane z sceptyzmem wobec szczepionek. 14:07, 22.02.2022


FredFred

0 0

Przepraszam, których zanudzam, ale ostatni raz w tym temacie.
„A czy to ważne – Muszę sprostować bo, nie mając argumentów posuwasz się do kłamstewek.
W pierwszym komentarzu narzekałeś na media, że dostają przekaz, i piszą, że: „CHORUJĄ I UMIERAJĄ TYLKO NIEZASZCZEPIENI”. Ja napisałem, że to nieprawda.
Ty teraz to potwierdzasz i piszesz, że w Wiadomościach, Faktach i Wydarzeniach pojawiają się komentarze : PONAD 90 % LUDZI CHORYCH I UMIERAJACYCH TO NIEZASZCZEPIENI”. Gdzie jest prawda ? Proszę nie odpowiadać.
Po drugie – Napisałem, że popieram pomysły objęcia obowiązkiem szczepienia niektórych grup pracowników na przykład nauczycieli. Pytasz oburzony, „Co z tymi którzy się nie zaszczepią? Odmówić im prawa wstępu do sklepu kościoła itd? Odpowiadam : WYSTARCZY NIE DOPUŚCIĆ ICH DO KONTAKTU Z DZIECMI I TYLKO TYLE I AŻ TYLE. – kumasz ?. Proszę nie odpowiadać.
Na koniec. Piszesz, że czy się zaszczepisz czy nie, nie ma to żadnego ani na stan zdrowia, ani na życie innych a szczepienie nie wpływa na możliwość przenoszenia się wirusa.
Dla zobrazowania tego poglądu, podam dwie liczby z Informacji Ministerstwa Zdrowia z grudnia 2021 roku. Podano tam między innymi, że OD POCZĄTKU SZCZEPIEŃ DRUGĄ DAWKĄ, WIRUSEM SARS-CoV-2 ZAKAZIŁO SIĘ 2 134 098 OSÓB – W TYM W PEŁNI ZASZCZEPIONYCH 288 761 OSÓB.
Wynika z tego wiele wniosków, na przykład taki : osoba X zaraziła się i zaraziła osobę Y a ta zaraziła osobę Z. itd . Ale gdyby osoba X była zaszczepiona miałaby ponad 98 % szans, że się nie zarazi i nie zarażą się osoby Y i Z. Jeżeli osoba X nie miała takiego szczęścia, to miały go inne. Jedną z tych osób mógłbyś być także Ty.
Pozdrawiam.


19:08, 23.02.2022


A czy to ważne...A czy to ważne...

0 0

Cytat: "„A czy to ważne – Muszę sprostować bo, nie mając argumentów posuwasz się do kłamstewek."
Zarzucasz mi kłamstwo i brak argumentów. Zanim to zrobisz jeszcze raz, odpowiedz mi na kilka pytań:
- Jaka jest dokładna geneza wirusa?
-Co zrobiło WHO by przekazać prawdę na temat powstania wirusa? Jak wyglądało śledztwo?
- Co się stało z grupą lekarzy zachwalających amantadynę?
- Co się stało z wszelkimi profilami na kontach społecznościowych, w których podważano autor podważał sens szczepienia wobec własnej osoby?
-Co się stało z aktorami i artystami którzy oficjalnie deklarowali się jako niezaszczepieni (podpowiedz: min. Ice Cube)?
- Jakie wymogi trzeba spełnić by móc współpracować w produkcji filmowej z np. Seanem Pennem?
Najpierw odpowiedz na moje pytania- a dopiero potem zarzucaj mi brak argumentów i kłamstwo.
Cytat: "W pierwszym komentarzu narzekałeś na media, że dostają przekaz, i piszą, że: „CHORUJĄ I UMIERAJĄ TYLKO NIEZASZCZEPIENI”. Ja napisałem, że to nieprawda.
Ty teraz to potwierdzasz i piszesz, że w Wiadomościach, Faktach i Wydarzeniach pojawiają się komentarze : PONAD 90 % LUDZI CHORYCH I UMIERAJACYCH TO NIEZASZCZEPIENI”. "
Po pierwsze- nie komentarze, a sugestie (a to jest różnica- komentarz jest bezpośredni, sugestia, ma swoje "dno" mające określić jakąś reakcje).Po drugie- Przeczytaj jeszcze raz WŁASNE słowa (zacytowane powyżej przeze mnie). Chyba się za bardzo rozpędziłeś i przeoczyłeś fakt, że zarówno moja pierwsza wypowiedz jak i druga są niemalże bliźniacze (czyli jeszcze raz- media wmawiają że chorują i umierają głównie niezaszczepieni).
Cytat: "Po drugie – Napisałem, że popieram pomysły objęcia obowiązkiem szczepienia niektórych grup pracowników na przykład nauczycieli. Pytasz oburzony, „Co z tymi którzy się nie zaszczepią? Odmówić im prawa wstępu do sklepu kościoła itd? Odpowiadam : WYSTARCZY NIE DOPUŚCIĆ ICH DO KONTAKTU Z DZIECMI I TYLKO TYLE I AŻ TYLE. – kumasz ?"
Odmówić nauczycielowi pracy z dziećmi to tak jak zabrać kierowcy zawodowemu samochód. Jak sobie wyobrażasz że nauczyciel będzie nauczał dzieci nie mając z nimi kontaktu? Tego NIE KUMAM. 🤣🤣🤣🤣🤣 (to jest nawet tak absurdalny pomysł że jest zabawny- np. jestem nauczycielem, mam etat w szkole, dostaje wypłatę, ale nie uczę bo nie mogę mieć kontaktu z dziećmi- ani Bareja, ani Monty Python nie wymyślili by takiego absurdu). 🤣🤣🤣🤣🤣
Cytat: "Dla zobrazowania tego poglądu, podam dwie liczby z Informacji Ministerstwa Zdrowia z grudnia 2021 roku. Podano tam między innymi, że OD POCZĄTKU SZCZEPIEŃ DRUGĄ DAWKĄ, WIRUSEM SARS-CoV-2 ZAKAZIŁO SIĘ 2 134 098 OSÓB – W TYM W PEŁNI ZASZCZEPIONYCH 288 761 OSÓB."
Po raz milionowy powiem- statystyki by być najbardziej zgodne z prawdą powinny być wykonywane w warunkach laboratoryjnych. W "otwartej" przestrzeni mamy zbyt wiele zmiennych by móc określać jakiekolwiek prawidłowości. W skrócie- powiedz mi jaki chcesz osiągnąć wynik, a już tak pokieruje procesem zbierania informacji, byś osiągnął ten wynik.
Cytat: "Wynika z tego wiele wniosków, na przykład taki : osoba X zaraziła się i zaraziła osobę Y a ta zaraziła osobę Z. itd . Ale gdyby osoba X była zaszczepiona miałaby ponad 98 % szans, że się nie zarazi i nie zarażą się osoby Y i Z. Jeżeli osoba X nie miała takiego szczęścia, to miały go inne. Jedną z tych osób mógłbyś być także Ty."
Pogrążyłeś się, tak w... 98%. ŻADNA, ale to ŻADNA szczepionka nie chroni przed zarażeniem, ani tym bardziej przed przenoszeniem się wirusów. Celem szczepionek jest "przyzwyczajenie" organizmu do walki z określonym wirusem. Wg propagandy "ekspertów" jedynym sposobem by nie zarażać się wirusem jest DDM🤣🤣🤣. (Jeśli szczepionka chroniła by przed zarażeniem i przenoszeniem wirusa, świadczyło by to tylko o tym, że zaszczepieni nie musieli by stosować: maseczek, dystansu i dezynfekcji). Stąd pogrążyłeś się na 98%. Dlatego też- fakt zaszczepienia, lub niezaszczepienia jest sprawa prywatną każdego i nie wpływa na przenoszenie się wirusa.
Czy jedną z tych osób mogłem być ja? Być może- tyle że i tutaj jest pewna anomalia. Nie przyjąłem ŻADNEJ szczepionki na covid. Wg "propagandy mediów" powinienem albo być trupem, albo wrakiem człowieka którego ledwo odratowali. Jak jest naprawdę- są dwie możliwości- albo jestem jakimś je**nym nadczłowiekiem (supermen, albo inny spiderman), albo bez szczepionek na covid można normalnie żyć (w ciągu ostatnich dwóch lat- dwa razy odwiedziłem szpital- raz ze stłuczonym łokciem, drugi raz ze skręconą kostką- lekarzem nie jestem, ale wydaje mi się że przyczyną tych kontuzji nie był koronawirus.

Tak czy siak- Zdrowia życzę. 19:57, 23.02.2022


kAROLkAROL

9 7

Szanowny Panie Redaktorze Piotrusiu / piszę Piotrusiu bo znamy się od lat/ -artykuł de best. Myślę,że teraz portal będzie się doskonale rozwijał i informacje będą rzetelne i bezstronne. Życzę wielu sukcesów. /Zb.B/ 12:15, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A czy to ważne...A czy to ważne...

4 6

Temat Covidu wyczerpał inny Użytkownik (Maro) i raczej zgodziłbym się z jego komentarzem, dlatego skupię się na inflacji.
Cytat: "Prawie, bo jak wirus się zaczął uspokajać to inflacja zaczęła nam szaleć. Właśnie GUS podał, ze w styczniu pyknęło nam 9,2%."
I to jeszcze nie koniec. Wszyscy piszą o powodach inflacji i jak sam Redaktor zauważył od razu kłócą się. Ja bym zwrócił na coś innego uwagę. Większość naszego społeczeństwa na obecny stan reaguje gniewem, złością, żalem i płaczem (czytaj Płać i płacz). Dosłownie garstka osób ma to wszystko w d*pie. Dlaczego? Bo większość społeczeństwa zatraciła się w "konsumpcyjnym", beztroskim życiu. Co drugi dzień zakupy po pełnym wózku, 2-3 razy w tygodniu kebab lub pizza na mieście, oraz dla rozrywki kina, wycieczki, siłownie, baseny itd. No i trzeba zmienić auto- po co mieć golfa skoro można mieć passata. I tak o to większość społeczeństwa trwoniła pieniądze (swoje własne- bo mieli do tego prawo), na zachcianki i głupotki, nie przeczuwając że biblijny sen o krowach tłustych i chudych może się spełnić. Dla odmiany niewielka grupka ludzi, którzy wręcz z paranoicznym strachem patrzyła na lata dobrobytu i kolejne rządowe socjale, wiedziała że to kiedyś pier***nie. Stąd też oszczędzali pieniążki, dokonywali inwestycji (np. termomodernizacje budynków), oraz zwiększali własne kompetencje (w przypadku bezrobocie, osoba która nie boi się pracy i wie jak pracować da sobie radę). I nagle ni z tą ni z owąd przyszedł kryzys (który wiadomo było że przyjdzie) i wygląda to jak wygląda- Jest drogo i źle. Inflacja pokazała nam, jako społeczeństwu nasze największe słabości- uzależnienie od konsumpcji, brak odpowiedzialności i beztroskie myślenie o przyszłości. Dlatego o ile niektórzy nazywają "covid bożkiem", to inflację należało by nazwać "nauczycielką życia".
Cytat: "Podobno szczęśliwi co mają fotowoltaikę."
Ekologiczne źródła energii są ryzykiem. Dobrym przykładem były elektrownie wiatrowe w Skandynawii (nie pamiętam który kraj), gdzie zabrakło wiatru.
Cytat: "Na szczęście mamy super rząd! Daje nam hajsy!"
Socjalizm jest zły.

Co do tekstu- nie jest zły- jest dobry. Napisany w zrozumiałym języku, w miarę obiektywny, oraz poruszający aktualne zjawiska. Jednakże muszę stwierdzić coś jeszcze. Tekst jest napisany z pewną nieśmiałością (tak, wiem- debiut). Nie musisz się Autorze, krępować- My Trolle komentujące i tak pojedziemy po tym tekście i autorze 🤣🤣🤣
12:39, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KozakKozak

8 3

Nareszcie ! Zaczynają się pojawiać w miarę rozsądne komentarze. Brawo !
Spory, narzekania były, są i będą. Mentalność społeczeństwa, wpływ mas mediów i ciągnące się w nieskończoność kłamstwa i przekręty władzy różnych szczebli dolewają oliwy do ognia. Drożyzna dopiero się zaczyna. Anomalia pogodowe zdestabilizują życie wielu. Konflikt zbrojny nie unikniony. Moralny upadek Kościoła i duchowieństwa zatrważający. Słowem nie za różowo ! Gratulacje ! Redaktorze naczelny, Maro, A czy to ważne. Nasz Daniec głosi …lepiej to już było … Oby się mylił. 17:29, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaroMaro

4 0

Oby się mylił, Szanowny Kozaku. Pozdrawiam 18:18, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kuba DiduchKuba Diduch

10 2

Piotrek chleb mi zabierasz :). Świetny tekst. Pozdrowienia piątkowe! 09:21, 18.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%