Zamknij
REKLAMA

Gorlice. Ponad 60 % nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli strajkuje

10:14, 09.04.2019 | Jarosław Rozpłochowski
REKLAMA
Skomentuj

Jak informuje Urząd Miejski w Gorlicach będący organem prowadzącym na terenie miasta publiczne przedszkola i szkoły podstawowe oraz gimnazja w dniu wczorajszym do strajku przystąpiło łącznie 62.93% nauczycieli. 

W pierwszym dniu strajku (poniedziałek 8 kwietnia) sytuacja w gorlickich placówkach przedstawiała się następująco

Strajkujących nauczycieli: 62,93%
Obecnych uczniów w szkołach: 2,5%
Obecnych dzieci w przedszkolach: 34,3%

Zgodnie z zapewnieniami dyrektorów, w sytuacji gdy strajk nauczycieli się przedłuży, miejskie placówki zapewnią odpowiednią opiekę nad wszystkimi dziećmi, które przyjdą do szkoły czy przedszkola w trakcie trwania protestu.

-------- A K T U A L I Z A C J A --------

Informacja z 9 kwietnia 2019 r. dotycząca strajku nauczycieli w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Miasto Gorlice.

W strajkujących przedszkolach prowadzonych przez Miasto Gorlice w dniu dzisiejszym przebywa 230 dzieci, co stanowi ok. 36% ogółu dzieci uczęszczających do przedszkoli. Natomiast w szkołach, w zajęciach opiekuńczo-wychowawczych wzięło udział 47 osób, co stanowi 2,5% ogółu uczniów.

Do pracy zgłosiło się 99 nauczycieli, czyli ok. 43% wszystkich zatrudnionych nauczycieli w gorlickiej oświacie. Liczba strajkujących nauczycieli wynosi 133, co stanowi ponad 57% zatrudnionych. W stosunku do dnia wczorajszego liczba nauczycieli biorących udział w strajku zmniejszyła się o 13 osób.

Wszystkim dzieciom, które przyszły dzisiaj do przedszkoli i szkół, zapewniono opiekę oraz wyżywienie.

Zgodnie z deklaracjami dyrektorów szkół, informujemy, że zaplanowane egzaminy rozpoczną się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

źródło: UM Gorlice

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (96)

jan45jan45

43 127

Trzymam za Was kciuki! Nie ma nic ważniejszego niż szacunek dla tego zawodu!
Na krowe i świnie jest... 10:32, 09.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rodzicrodzic

55 11

no niestety niektórzy nauczyciele swoim zachowaniem i sposobem przekazania wiedzy stracili ten szacunek to nie ci nauczyciele co pracowali z uczniami na lekcji teraz temat przeróbcie w domu 10:43, 09.04.2019


GizaGiza

14 8

Żenujący komentarz.. nawet jeden z głupszych! Czy wiesz, skąd pochodzą środki na dopłaty do rolnictwa a skąd na utrzymanie oświaty? Więc się nie wypowiadaj, jeśli nie wiesz. Po drugie, rozumiem, że działasz jak Twoja ukochana partia POKO i powiedziałbyś Unii, że nie chcemy dopłaty dla polskich rolników tylko żeby dali np. do niemieckich? Wstyd! 22:44, 09.04.2019


RolnikRolnik

9 2

Ja też mam wyższe wykształcenie. I ciągle się dokształcam. A ty jesteś zwykłym materialistą i wypacykowanym mieszczuszkiem. Ta wieś zapewnia Ci byt dba żebyś nie umarł głodu. Bo jakby przyszły ciężkie czasy to Ty na pewno sobie nie poradzisz. Polecisz z płaczem do rodziców. Nie wiem czy Twoja mama wie że tu wypisujesz takie głupoty. 08:09, 10.04.2019


NorekNorek

13 83

5000 dla nauczycieli !!!! 10:34, 09.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

LorekLorek

6 10

10000!!!! 10:43, 09.04.2019


G DG D

22 7

5000 tyś to teraz mają i dalej mało ! 11:43, 09.04.2019


jane5jane5

4 15

gdzie to 5000 zł ? proszę mnie oświecić! 13:53, 09.04.2019


tralalatralala

0 2

5001. Kto da więcej? 18:08, 09.04.2019


siouks73siouks73

1 1

5000 - tak, ale na kwartał ;) 09:43, 10.04.2019


aa

26 86

Zaraz się pojawią 2 sztandarowe argumenty przeciwko podwyżkom:
1) pracują po 18 -20 godzin w tygodniu - jest to oczywista nieprawda bo 90 % nauczycieli ( może prócz uczących w-fu, muzyki, plastyki ) pracuje normalnie jak wszyscy, jeśli wliczy się w to czas poświęcony w domu na sprawdziany i inna papierologię ; większość z nich spokojnie zgodziłaby się pracować w szkole te 40 godzin, ale kto im zapewni do tego warunki w postaci osobnego stanowiska z komputerem i pomocami biurowymi, za które nierzadko sami płacą bo szkoły nie stać;
2) jak im nie pasuje niech idą na kasę do supermarketu - pewnie zdecydowana większość z nich po 1-2 miesiącach szkolenia poradziłaby sobie z tymi obowiązakami, ale czy Panie z supermarketów przyszłyby za tych nauczycieli uczyć ? Może niektóre tak ale po 7-8 latach studiów, szkoleń i kursów.
Więc nie przesadzajmy z tym wszystkim, bo nikt normalny nie przyjdzie uczyć po studiach za 1900 zł, netto, szczególnie jeśli to się tyczy przedmiotów zawodowych, chemii, informatyki czy angielskiego. 10:46, 09.04.2019

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

Ktoś Ktoś

32 6

Od kiedy nauczyciel studiuje 7-8 lat?? 10:52, 09.04.2019


aa

11 38

Od kiedy studiuje 7-8 lat? Ciebie pewnie uczyli tacy co nie studiowali w ogóle, bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem - pisałem o 7-8 latach odnosząc się do studiów, szkoleń i kursów a nie do samych studiów. Więc jeśli nie chcesz , żeby Twoje dzieci tak kojarzyły i tak czytały ze zrozumieniem jak Ty, to lepiej się módl żeby te podwyżki były i uczyli je najlepsi, bo podobno niedaleko pada jabłko od jabłoni, a bez pomocy z zewnątrz ( nauczycielskiej ) kiepsko to widzę. 11:22, 09.04.2019


AA

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RobertRobert

38 8

Przestań bredzić o studiach. Nie Ty jeden je kończyłeś. Ja jestem inżynierem i wasza praca się ma nijak do tego zawodu konstruktora, technologa czy pracy w przemyśle. Nie wspominając o lekarzach, pielęgniarkach, adwokatach. A szczególnie ciężke studia pewnie przeszły Panie z nauczaniem początkowym 1 do 3 12:31, 09.04.2019


JanekJanek

21 7

''Od kiedy studiuje 7-8 lat? Ciebie pewnie uczyli tacy co nie studiowali w ogóle, bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem - pisałem o 7-8 latach odnosząc się do studiów, szkoleń i kursów a nie do samych studiów. Więc jeśli nie chcesz , żeby Twoje dzieci tak kojarzyły i tak czytały ze zrozumieniem jak Ty, to lepiej się módl żeby te podwyżki były i uczyli je najlepsi, bo podobno niedaleko pada jabłko od jabłoni, a bez pomocy z zewnątrz ( nauczycielskiej ) kiepsko to widzę. ''

Ludzie popatrzcie !!! I właśnie takie mściwe osoby uczą nasze dzieci !!
Widzicie rodzice ? Módlcie się żeby oni mieli jeszcze więcej kasy bo inaczej nie będą uczyć lub źle uczyć Wasze dzieci .
Przykre to jest . 12:43, 09.04.2019


Do RobertaDo Roberta

10 25

Nie szkaluj aroberciku ta nauczycieli, bo bez nich nie zostałbym tym inżynierem. Jak uczęszczałeś donorzedszkola ktoś musiał Ci podetrzeć pupę jak zrobiłeś beee, potem nauczył Cię piosenek i wierszyków które recytowaleś na akademiach z okazji dnia Babci i Dziadka oraz Matki i Ojca. Ktoś wychodził z Tobą na spacery, uczył Cię gier i zabaw. Potem w podstawówce i szkole średniej nauczył Cię pisać, czytać, dodawać, odejmować, mniżyć itd. Nauczył Cię historii, geografii, języka obcego i wielu, wielu innych porzytecznych rzeczy. Wreszcie na studiach poznałeś
zagadnienia z kierunku w którym zostałeś inżynierem. Czy zrobiłeś to sam i tylko sam. Odpowiedz sobie na to proste pytanie, a dopiero potem szkaluj ludzi którzy Ci w tym pomogli. 14:09, 09.04.2019


kasjerkakasjerka

16 1

hahaha po 2 miesiącach szkolenia na kasę fiskalną. widać, że nie masz pojęcia o realiach życia, ja pracowałam jako kasjerka a szkolenie trwało uwaga! 15 minut. a wiesz co będzie jak po 15 minutach sobie nie radzisz? wypad 17:18, 09.04.2019


matka polkamatka polka

24 2

tak się składa, że pracowałam pewien czas w przedszkolu i wiem jak to wygląda. ,,pracę trzeba sobie szanować'' itp. teksty nauczycielek. to był szok jak można przez 6 godzin nie zrobić nic, choćby z nudów. głównie ten czas spędzają na obgadywaniu dzieci i rodziców nie mówiąc o tym z jaką niechęcią odnoszą się do dzieci. oczywiście nie przy rodzicach, obłuda na całego gdyby większość społeczeństwa to wiedziała... 17:23, 09.04.2019


PowiTPowiT

18 3

W prywatnych firmach zap... A się osiem godzin i papierologie do domu się też przynosi i to nie bazgroly tylko odpowiedzialne sprawy. I pieniążki podobne. 17:47, 09.04.2019


kasjerkakasjerka

18 3

nauczycielki poszły by na kasę taaaak...tylko że po 2-3 miesiącach musiały by się zwolnić. nawet w szkole muszą brać urlopy na poratowanie zdrowia, a jakby przyszło dźwigać zgrzewki piwa czy pepsi 1-2 palety dziennie to powodzenia drogie panie nauczycielki aha i to nie za 1900 tylko 1600 netto. 17:59, 09.04.2019


kasjerkakasjerka

20 4

już nie powiem jak ciężko taka kasjerka pracuje i fizycznie, i umysłowo.to tylko tak wygląda, bo tak ma wyglądać, że jest lekko. masz być miły i uśmiechnięty nawet po 8 godzinach, nie ważne z kim masz do czynienia. radziłabym się przekonać na własnej skórze. tylko co z tego skoro dla takiego nauczyciela kasjer w sklepie,to niewykształcony śmieć, w jego ocenie może zarabiać 1500zł ,bo przecież nie skończył studiów. domagają się szacunku, a oni szanują innych? 18:13, 09.04.2019


PaulaPaula

7 3

A ty "a" to co chcesz uzyskać tym wpisem. Większość nauczycieli to lenie. 07:19, 10.04.2019


ttomekttomek

94 16

podnieść pensum,urealnić program nauczania a strajkujacym dowidzenia.
10:48, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jan45jan45

10 35

taaa podnieść pensum, zwolnić 20 % nauczycieli i jeszcze więcej godzin. Praca nauczyciela nie kończy się po wyjściu ze szkoły. Ale no cóż... mały rozumek nie potrafi poszukać nawet informacji...
https://oko.press/znowu-wraca-mit-ze-nauczyciel-pracuje-malo-naprawde-to-47-godzin-tygodniowo/ 11:21, 09.04.2019


siouks73siouks73

1 0

do jan45: zauważyć proszę, że są to analizy głównie na podstawie danych ankietowych nauczycieli... Skoro w innych państwach nauczyciele prowadzą więcej godzin "tablicowych", to siłą rzeczy muszą się większą ilością godzin do nich przygotować, więc widać że nasi nauczyciele mimo że mają niemal najmniej pracy w Europie i tak są "przepracowani". Pracowałem jako nauczyciel parę lat i wiem, że te masy godzin przygotowań, sprawdzania wypracowań, kartkówek itp (szczególnie dla nauczycieli z dużym stażem) to bzdura. Trzeba zmienić system kształcenia i unikać wariackich reform (gimnazja itp). 05:56, 15.04.2019


RodzicRodzic

91 13

Jakie korzyści ze strajku dla dzieci? Kiedy nadrobia zaległości spowodowane odwołaniem lekcji,wrócą do szkoły i nauczyciele zawala ich zadaniami,żeby nadrobić program.ten strajk jest tylko o pieniądze A co z dziećmi ? O nich nikt się nie martwi ani nie walczy o ich dobro! 12:06, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jan45Jan45

9 39

To się zajmij dziećmi zamiast tu pisać *%#)!& komentarze. Zero solidarności w narodzie... 12:36, 09.04.2019


LipsLips

12 2

Beda korepetycje! Swieza kasa.! A co tam. 22:45, 09.04.2019


OloOlo

73 20

Prawda jest jeszcze jedna. Po pierwsze jak przypomną sobie moje studia na AGH to najsłabsi z roku poszli na nauczycieli. Lepsi poszli pracować w przemyśle.
Po drugi mana nauczycielka to syn i córka też bo gdzie będzie im lepiej. 12:36, 09.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

aa

4 22

Oczywiście że poszli do przemysłu bo tam lepiej płacą. Chodzi chyba o to żeby najsłabsi nie zostawali nauczycielami, a tak będzie jak płace zostaną na tym poziomie co są. 13:31, 09.04.2019


TT

19 9

Na moich studiach było identycznie: najgorsi szli na nauczycieli. 17:55, 09.04.2019


agh??agh??

4 11

Pisz po polsku..nie z bledami jak po podstawowce.. 20:55, 09.04.2019


bobbob

6 6

Rzeczywiście można się załamać. Skoro ten "lepszy" po AGH tak pisze, to co dopiero ci gorsi. 22:02, 09.04.2019


agaaga

8 0

do T u mnie bylo odwrotnie najlepsi szli na nauczycieli a reszta kombinowala zeby jakies studia zrobic byle by byl papierek 08:38, 10.04.2019


bez manipulacjibez manipulacji

70 20

Chłopie najpierw przeczytaj dokładnie o co chodzi z tymi krowami i świniami .Za dużo TVN 12:36, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rodzic ARodzic A

81 24

Podnieść pensje, może jeszcze wydłużyć wakacje, bo za krótko trwają. Wszyscy strajkujący powinni dostać nagane z wpisem do akt. Prawdziwi nauczyciele z powołania są teraz w szkołach i prowadzą zajęcia, żeby nie miało to negatywnego wpływu na uczniów. Strajki urządzajcie sobie w innej formie w wakacje drodzy nauczyciele. 13:18, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CcCc

22 57

Czytając te komentarze zastanawia mnie po co rodzice posyłają dzieci do przedszkola. Przecież sami byście je lepiej nauczyli... to jest straszne jak ludzie potrafią być zawistni. 14:50, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Rodzic sRodzic s

25 8

Po to posyłają dzieci do przedszkoli i szkoły żeby nauczyciele A pewnie i Ty mieli pracę.A rodzice pracują po innych prywatnych zakładach żeby nauczycie w budżetówce . I nie mają możliwości strajkować,bo nikt się z nimi nie *%#)!& tylko jak Ci nie pasuje to zmień pracę usłyszy rodzic.A z doświadczenia wiem że przychodzę po pracy i zapiepszam przy zadaniach dwie godziny,bo Pani nauczycielka się nie wyróżniła z ćwiczeniami i w domu kazała dziecku uzupełnić.niech lekcje trwają 8h,może wtedy zdąży .! A wtedy niech rzadaja podwyżek. 16:11, 09.04.2019


rodzicrodzic

18 4

oczywiście że chcielibyśmy zostać w domu z dziećmi tylko kto nam da na chleb? niech mi państwo da za nauczanie domowe mojego dziecka tyle ile tobie daje to pogadamy 17:34, 09.04.2019


NIENIE

60 16

Proszę zobaczyć ,że w tym całym strajku najbardziej zadowoleni są KODziarze ,obywatele Rp i tym podobni. 15:29, 09.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

????????

8 29

A takie zera jak ty są niezadowolone. 16:40, 09.04.2019


Do ????Do ????

11 5

Własnie pokazałeś swój poziom . 21:24, 09.04.2019


do ????do ????

5 3

Zabolało kodziarzu ? 19:06, 10.04.2019


REKLAMA

Jaki takiJaki taki

57 14

Chyba nikt ich na siłe nie trzyma. Nie pasuje to wypad nieroby ze szkoły. Bo uczyć nie umiecie a liczycie tylko na korepetycje. Zakaz korepetycji jak uczycie w szkole. 15:50, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kiedyś Otechowiec Kiedyś Otechowiec

65 18

Sami wybraliście ten zawód drogie ciało pedagogiczne.to nie zawód bankiera czy maklera.i Mamy rozumieć że byle łajdaczyna magister od fikołkow chce pensji elektryka czy spawacza?ludzie co wy postradaliscie zmysły?jeśli chcecie więcej zarabiać to radzę się przekwalifikowac zawodowo i jechać za granicę przytulicie sobie wtedy minimum 2500 euro na rączke jak dobrze poszukacie a ofert nie brakuje.Za powtarzanie tego samego co roku garstkę dzieci 1900 zł to mało??tak jak wspomniałem każdy wybrał swoją rolę i trzeba się z tym liczyć.Nie liczcie na cud. 16:09, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

67 8

Zlikwidować natychmiast ten relikt komunizmu jakim jest karta nauczyciela. 16:17, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BULBUL

52 7

Tutaj jest jeszcze jedna statystyka pokazana przy okazji.232 nauczycieli naucza 2263 uczniów. Na jednego nauczyciela w szkole przypada mniej niż 10 uczniów. Czyli żądając 1000 zł podwyżki - nauczyciele mówią każdy z rodziców jeszcze 100 zł miesięcznie ma nam dopłacić, bo nam jest za mało. Reszty nie komentuję, bo szkoda słów. 16:41, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EMESEMES

22 2

Gratuluję dokonania ciekawej analizy pokazanej statystyki. Całkowicie zgadzam się z przedstawioną opinią . Wow 10 uczniów statystycznie na jednego nauczyciela !!! Faktycznie nauczyciele są bardzo przeciążeni i te 20 godzin tygodniowo to stanowczo za dużo !!! No i te blisko 3 miesiące wolnego w roku to też stanowczo za mało !!! A pieniądze jakie zarabiają to ochłapy !!! Żądanie 1000 zł podwyżki netto to czysta hipokryzja !!! 17:39, 09.04.2019


Patin Patin

51 11

Nauczyciele akurat zarabiają lepiej niż gdzie indziej. Poza tym można ich premiować od osiągnięć uczniów. Wymagają współpracy ale sami w szkole jej nie uczą. Formą strajku i rządaniami pokazali gdzie mają dzieci. Powołanie na nauczyciela powinno być egzekwowane na poziomie rekrutacji. 17:04, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

44 6

drodzy nauczyciele skończcie studia z prawa, nauczcie się tych wszystkich kodeksów, ustaw, przepisów myślę, że większości z nich nie umielibyście nawet odczytać bezbłędnie. a potem idźcie pracować za 2100 zł. 17:29, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

8 14

Teraz za 2250,00 zł Skończyłem i to w czasach gdy żeby się dostać na studia trzeba było zdać egzamin wstępny na uczelni. Pisemny i ustny. Przy 18 osobach na jedno miejsce. I kilka podyplomówek też. I coby nie mówić o nauczycielach popieram ten protest. Skoro jest rozdawnictwo nie chce mówić komu a wykształcenia się nie docenia to trzeba walczyć o swoje w taki sposób. W tym kraju jak nie palisz opon i nie wrzeszczysz głośno to nic nie osiągniesz. A na pewno Cię nie docenią. 18:54, 09.04.2019


robolrobol

36 10

BELFRY za godziny tzw.strajkowe się nie płaci.
Państwo PIS zaoszczędzi. 17:49, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOLKOL

22 8

W komisjach egzaminacyjnych mają siedzieć księża, katecheci i emerytowani nauczyciele. 18:12, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robolrobol

23 5

Zgodnie z wykładnią art. 23 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych ?udział pracownika w strajku zorganizowanym zgodnie z przepisami przywołanej ustawy nie stanowi naruszenia obowiązków pracowniczych, a w okresie strajku (...) pracownik zachowuje prawo do świadczenia z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnienia ze stosunku pracy, z wyjątkiem prawa do wynagrodzenia? 18:25, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie lubiący nauczyciNie lubiący nauczyci

57 5

Zobaczymy jakie będą mili poparcie społeczne, jak się okaże, że dzieci i młodzież zostaną zmuszone by odrabiać te ich "stracone" godziny w soboty, lub co gorzej podczas wakacji. Wtedy otworzą się oczy tym popierającym biednych, niedowartościowanych nauczycieli. Może po prostu czas skończyć z hipokryzją, archaicznymi przywilejami, kartą nauczyciela, urlopami na podratowanie zdrowia itp. a czas wziąć się do roboty, jak każdy pracujący zawodowo. 16 czy 18 godzin to ja niejednokrotnie pracuje w ciągu doby, a nie tygodnia! 18:50, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

ŁukaszŁukasz

31 8

Nauczyciele nic nie nauczają tylko dyktóją wiedzę systemową bezurzyteczną ale nawet jej nie nauczają tylko dyktują do zeszytu i stawiają jedynki a swoim lizusą lepsze oceny. 19:23, 09.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bobbob

4 4

co to są lizusą? 21:51, 09.04.2019


wiki wiki

6 2

Łukasz naucz się pisać, straszne błędy robisz, nie jestem nauczycielem 08:59, 10.04.2019


CypisekCypisek

5 2

Trzeba było najpierw to napisać w Wordzie i z włączonym sprawdzaniem pisowni. 09:55, 10.04.2019


ŁukiŁuki

22 4

W Gorlicach niektórzy powinni mieć zarzuty kryminalne za maltretowanie i ciemięrzenie dzieci szkoła nr 6. zawodowa szkołaim.Wncentego Pola na dole od matematyki była taka młoda z belnej nauczycielka to tylko stawiała jedynki nic nie nauczał to jej sprawiało przyjemność.

19:29, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LukaLuka

17 4

Dyrektorka z dawnych lat szkoła Wincentego pola ta mała też pod sąd za ponirzanie i maltretowanie młodzieży. 19:32, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

10.0410.04

33 7

Rodzice od 10.04 nie wysyłajcie dzieci do szkół, zróbmy STRAJK niech pedagogika więcej nie fika. Nie będzie dzieci to pójdą pod biuro pracy i będą się chodzić przerejestrowywać. W domu pracują?, w szkole mają być poprawiać i sprawdzać, klasówki, zeszyty. Nikt z pracowników nie bierze do domu maszyn czy budowlańcy budynku- budowli do mieszkania, tylko ma być na miejscu pracy. Widać to na pogórzańskim, w marketach, u fryzjerów, kosmetyczek, przygotowują się do zajęć i poprawiają klasówki! Rodzice jak Solejukowa w Ranczo dokształcają się. 20:16, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoloLolo

16 32

Drugi dzień strajku i już takie zaległości uczniów w nauce! Corocznie przez trzy dni szkoły są zamknięte, bo uczniowie uczestniczą w rekolekcjach aż godzinę dziennie i nic się nie dzieje. Ile w tym czasie można nauczyć? Czy nie można zrobić rekolekcji po południu w piątek, sobotę i niedzielę? W tej sprawie nikt nie protestuje. Niektórych boli, że nauczyciele mają dwa miesiące wakacji. To zaproponujcie, żeby mieli tylko jeden miesiąc, albo pół. Po co Wasze dzieci mają mieć takie długie wakacje? Niekumatym powiem, że już przed wiekami twórca dydaktyki J.Amos Komeński udowodnił, że aby czegoś nauczyć musi być taki system nauczania. Zazdrośnicy! Nauczyciele akademiccy mają niższe pensum(mniej godzin tygodniowo) i trzy miesiące wakacji! Na ich temat nic nie mówicie? Strażacy powinni mieć płacone tylko wtedy gdy gaszą pożary.Żeby mówić na temat trzeba mieć wiedzę.Pozdrawiam!!! 20:44, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WwWw

43 10

Drodzy nauczyciele już nie liczcie na sympatię społeczeństwa
ale możecie być pewni że rodzice będą uważnie patrzyć co robicie i jak.
Wyniki w nauce są wprost proporcjonalne do wiedzy i kompetencji zawodowych nauczycieli a nie lenistwem uczniów , leniem to może być tylko nauczyciel.
23:41, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DsDs

3 1

Nie jestem nauczycielem żeby nie było, ale bardzo nie podoba mi sie zachowanie rodzicow w obecnej sytuacji. Dawniej jak nauczyciel powiedział rodziców o złym zachowaniu jegodziecka to dostał taki opie.dziel w domu, a teraz to rodzic by poszedł na skargę do dyrektora, taka prawda niestety. 15:12, 11.04.2019


~~~~ja~~~~ja

34 4

Ja czegoś nie rozumiem. Skoro nauczyciele twierdzą, że niski poziom w szkołach to wina systemu nauczania i lenistwa uczniów to jaki wpływ ma mieć na to podwyżka dla nauczycieli? Przecież podobno po podwyżce ma być lepiej. Pytam się co się tak cudownie zmieni? Uczeń nagle weźmie się za naukę, bo przecież uczy go nauczyciel, który więcej zarabia? No może... w końcu to prestiż. Czy może jakimś cudem od tego zmieni się program nauczania? 04:36, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

obserwatorobserwator

3 0

Nie mogę zrozumieć skąd w Was tyle nienawiści w stosunku do nauczycieli. Zazdrościcie im wszystkiego. A przecież każdy z Was mógł nauczycielem zostać, trzeba było się tylko trochę pouczyć. To Wy powierzacie Nauczycielom swoje dzieci na większą część dnia. Jakoś nie zastanawiacie się, jak nauczyciel radzi sobie z 20, 30 dzieci. Sami nie możecie sobie poradzić z garstką i oddychacie z ulgą, kiedy szkoła otwiera swoje podwoje. Jeżeli tak Wam nauczyciele obrzydli, to weźcie się za nauczanie domowe i pokażcie co potraficie. Nikt Wam nie nakazuje oddawać dzieci pod opiekę kasty, która nic nie potrafi. DRODZY NAUCZYCIELE! Wielki szacun dla Was, macie prawo walczyć o godne życie!!! 21:07, 10.04.2019


XxxXxx

30 10

A teraz rodzice po kwiaty i prezenty dla naszych nauczycieli którzy walczą o lepszy poziom nauczania w szkole. Strajk jest polityczny i chodzi tylko o kasę gdzieś mają nasze dzieci. Chodzi o to żeby wyjść na wyższy poziom zarobkowy bo plebsowi się lepiej zrobiło i żeby czasem nie być na tym samym poziomie bo przecież nauczyciel to wyższy Level. 07:34, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rodzic BRodzic B

35 6

Według mnie z uwagi na rażące naruszenie przepisów oraz narażenie pracodawcy na szkody finansowe i moralne, nauczyciele, którzy nie przystąpili do pracy i odrzucili wsztystkie propozycje powinni zostać zwolnieni dyscyplinarnie z pracy.
W normalnej firmie jest tak, że pracodawca przedstawia swoje warunki, pracownik swoje. Po odrzuceniu trzeciej niestety ale pracownik musi się rozstać z pracodawcą. A to co zostało zrobione przez tych nieodpowiedzialnych ludzi to skandal. Jest to rażące naruszenie obowiązków pracownika i narażenie zakładu na szkody. Za takie wykroczenie pracodawca ma prawo zwolnić dyscyplinarnie pracownika z pracy. 08:16, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koilokoilo

36 8

zwolnic wszystkich strajkujacych i zatrudnic nowa kadre 08:25, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dj bobdj bob

5 1

chetnie moj syn zastąpi :) 21:29, 11.04.2019


REKLAMA

jannnnjannnn

8 8

wszyscy w Polsce powinni zarabiac jednakowo od stróża do prezesa tak przynakmniej po 3tys.na reke i nie byłoby problemów z zarobkami ze ten ma tyle a ten tyle a ministrowie tak jak radni po 2tys 08:31, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zły uczeń dobrego nazły uczeń dobrego na

39 10

Wielki szacunek i uznanie dla Nauczycieli NIEstrajkujacych. To Wy walczycie o prestiż tego zawodu, to Wy pokazaliście odwagę, odpowiedzialność, zrozumienie rzeczywistości, wierność ideałom. To Wy jesteście prawdziwym przykładem dla młodzieży. Dla każdego pieniądze są ważne i każdy chciałby więcej zarabiać, ale Wy pokazaliście że nie można tego czynić kosztem innych. Wiem, że nie było i nie jest Wam łatwo, ale zdajecie ten egzamin na najwyższą ocenę. Dziękuję Wam i wspieram z całych sił. 09:10, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

muszę ciężko pracowamuszę ciężko pracowa

32 9

kolejna nadzwyczajna kasta której w d....e się przewróciło .za 18 godzin tygodniowo 2 miesiące płatnych wakacji ,2 tygodnie płatnych ferii zimowych ,wolne soboty i niedziele .rekolekcje ,roczny płatny urlop ,prezęciki ,kwiatuszki ,kawki ,ciasta, i co najważniejsze karta nauczyciela itp straciłem jakikolwiek szacunek do tych ludzi powinno się wszystkich strajkujących zwolnić na zbity pysk i zatrudnić młodych którym odpowiadają obecne warunki a jest ich tysiące z pocałowaniem reki przyjmą taką fuchę ....jak chcą więcej zarabiać to do fabryki na 3 zmiany w soboty niedziele min 40 godzin tygodniowo a o urlopie w wakacje zapomnieć szybko strajki by im wyszły z łeba...... 12:59, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w k........nyw k........ny

19 15

mam wielką nadzieje ze znajdą sie krewcy rodzice i wezmą ze sobą pałę od Baseball i odwiedzą strajkującą kolejną nadzwyczajną kastę 13:13, 10.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

TeodorTeodor

12 13

Rozumiem, że administrator portalu zgłosi sprawę tego wpisu do prokuratury !!!

To jest skandal by publicznie podżegać do uszkodzenia ciała 13:47, 10.04.2019


wk......nywk......ny

8 7

odwiedziny to nie grzech ha ha ha 17:12, 10.04.2019


Teodor Teodor

12 8

Twój komentarz jest klasycznym podrzeganiem do przestepstwa. Zastanawiam się czy samemu tego nie zgłosić do prokuratury. Masz czas do północy by się z wpisu wycofać i przeprosić. 17:50, 10.04.2019


wk........nywk........ny

7 9

czytaj ze zrozumieniem chodzi o towarzyski mecz w Baseball rodzice kontra strajkujący to chyba nic strasznego tutaj chodzi o aspekt czysto sportowy ..... 20:20, 10.04.2019


TeodorTeodor

11 4

Widzę że zaczynasz się pocic, a to bardzo dobrze. Nie opowiadaj teraz banialukow bo treść twojego postu i jego przekaż jest oczywisty. Czekam... czas leci. 20:40, 10.04.2019


HISHIS

13 24

Powtórka z 1968 r. PIS wraca do metod komuny!!! W 1968 robotnicy pałowali studentów, a teraz ... 15:30, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjejuOjeju

7 5

Do Teodora,bardzo mądrze to się w głowie nie mieści poprostu brak słów. 19:09, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwww

7 12

Proponuję zaostrzyć strajk na głodowy
Należy wybrać tłustsze sztuki
Zanim gruby schudnie to chudy zdechnie
Ja bym im dal strajk taka dieta cód na wiosnę tylko woda i odizolować od pokarmów Warty rodziców dzieci przystępujących do egzaminów na zmianę
Można by zagwarantować że protest po 7 dniach by padł
drodzy pedagodzy miejcie odwagę do strajku
21:30, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były nauczycielByły nauczyciel

18 8

Postraszyć zwolnieniami i po strajku , 80 % nie poradzi sobie w życiu poza szkołą , ja jestem w tych 20% i z utęsknieniem czekam na powrót jak ich zwolnią 17:26, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OloOlo

15 5

Podobno mają strajkować w dni wolne. Osobiście nie wierzę, że te lenie przyjdą w Wielką Sobotę, Niedzielę, Poniedziałek ale pojadą sprawdzić to będzie coś niesamowitego.
Starości, Burmistrzowie, Wójtowie, a w szczególności Dyrektorzy szkół, od poniedziałku myślę że zaczniecie już wręczać zwolnienia dyscyplinarne tym, którzy świadomie łamią obowiązki pracownicze. Mam nadzieję, że jesteście prawdziwymi dyrektorami z krwi i kości menagerami zakładów, a nie z "zawodu dyrektorami" wybranymi spośród swego grona. Macie zapewnić pracę w zakładzie w waszym przypadku w szkole. Ile już podań zebraliście, bo rozumiem, że chyba ustawiacie sobie ludzi by zakład mógł funkcjonować!!!!!!!!!! 13:40, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zudzud

13 3

Biedni strajkujący nauczyciele, towarzysze ZNP - wy naprawdę liczyliście na wsparcie społeczne w działaniach antyspołecznych?? Z nikim się nie liczycie, a oczekujecie solidarności?? Szantażujecie i chcecie zrozumienia?? Serio?? Tak - wam trzeba 1000... ale chyba litrów oleju do głowy. 22:15, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

MisiekMisiek

4 13

Ludzie ale wam PiS mózgi z.....
18:43, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

paker facepaker face

4 1

toś pokazał/a/o, merytoryczność i kulturę wypowiedzi typowego/potencjalnego wyborcy PO 14:36, 15.04.2019


piotrekpiotrek

5 1

chciałbym zobaczy tego nauczyciela czy górnika,doktora który zarabia niecałe 2 tysiące złotych i wymachuje odcinkiem przed kamerami mówiąc że im nie starcza do pierwszego.niech się udeżą w pierś i powiędzą że to prawda. 09:56, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siouks73siouks73

6 0

do "a" odnośnie jego wypowiedzi cytuję"[...] Chodzi chyba o to żeby najsłabsi nie zostawali nauczycielami, a tak będzie jak płace zostaną na tym poziomie co są."
Otóż można dać komuś 2 razy większą płacę i nie znaczy to że będzie się 2 razy bardziej starał, albo nagle podskoczy poziom nauczania. Nieeeee - zobaczą, że można strajkować i "elita" dostanie co im się chce. Czemu nie strajkują przeciw przeładowanym programom nauczania itd ? Chcąc zmienić poziom kształcenia trzeba zmienić mentalność i podejście nauczycieli, a to zrobić najłatwiej - zmieniając ich w sporej części. Ciężko bez znajomości dostać się do pracy jako nauczyciel - to objaw wysokiego poziomu? Nie to objaw korupcji. Przykłady mogę mnożyć, a większość argumentów strajkujących nauczycieli obalać (mając doświadczenie jako nauczyciel akademicki). Po prostu jak u innych polskich "wyróżnionych" grup jest tu sporo patologii, które trzeba wykorzenić... 05:45, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GekonGekon

2 1

Ciasteczkowy strajk - taka odwrotność głodowego hehehe. Jak już skończycie to poświęcenie dla idei mamony - to zbadajcie sobie cholesterol. 15:56, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

4 1

Nieklasyfikowanie to już przesada. 20:07, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnjaAnja

1 0

Do obowiązków nauczyciela należy:
Prowadzenie lekcji
Dyskutowanie podczas przerw
prowadzenie zebrań z rodzicami
uczestniczenie w zebraniach Rady Pedagogicznej
uczestniczenie w szkoleniach
Układanie i poprawianie sprawdzianów
Prowadzenie dokumentacji tj. prowadzenie dziennika, liczenie frekwencji i liczby godzin usprawiedliwionych i nie usprawiedliwionych co miesiąc dla kazdego ucznia i sumarycznie dla całości klasy co tydzień
Opracowywanie arkuszy dostosowania wymagań edukacyjnych pomzapoznaniu się z opiniami PPP
Organizowanie wycieczek, dykotek, wyjazdów i opieka nad młodzieżą podczas nich
Organizacja uroczystości o szczeblu szkolnym i gminnym
Udzielanie porad i konsultacji indywidualnych dla uczniów i rodziców
Mało? I to w ciągu 40 godzin na tydzień
Korzystanie z własnego sprzętu ponieważ w szkole to nie ma
Dojazdy do różnych szkół w celu uzyskania etatu co zajmuje dodatkowy czas i pieniądze
Chętnie popraxujemy od 7:00 do 15:00 15:09, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnjaAnja

1 0

Jeszcze więcej:
Uzupełnianie arkuszy ocen
komponowanienswiadectw
Pisanie niezliczonej ilości sprawozdań
Przygotowywanie do olimpiad i konkursów 15:23, 16.04.2019


AnjaAnja

1 0

Czym skutkuje praca nauczyciela od 7:00 do 15:00? Dyskoteki w ciągu dnia, żadnych dłuższych wycieczek, zebrania zmrodzicamimdom15:00 i ani minuty dłużej, urlop na żądanie np wtedy nkiedy jest wystawianiemocen i ktomwtedy wystawi oceny?malbo urlop na żądanie podczas egzaminów? Czemu nie? Gabinet, biurko ,komputer, drukarka i ksero dla każdego nauczyciela;) 15:13, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone