Jak informuje Urząd Miejski w Gorlicach w dniu dzisiejszym odbyło się spotkanie burmistrza miasta z dyrektorami Miejskich Zespołów Szkół i Przedszkoli działających na terenie Gorlic. Zgodnie z otrzymanymi deklaracjami informujemy, że w szkołach których organem prowadzącym jest Miasto Gorlice, nie ma zagrożenia w przeprowadzeniu egzaminów: gimnazjalnego i ósmoklasisty.
Niezależnie od powyższego z przekazanych na spotkaniu informacji wynika, że zdecydowana liczba nauczycieli szkół i przedszkoli, zadeklarowała udział w zapowiadanym strajku, który prawdopodobnie rozpocznie się od 8 kwietnia 2019 r.
Zgodnie z zapewnieniami dyrektorów biorących udział w spotkaniu, bez zakłóceń funkcjonować będą Miejskie Przedszkole Nr 1, Miejskie Przedszkole Nr 3 oraz Miejskie Przedszkole Nr 5. W pozostałych szkołach oraz placówkach wystąpi znaczne ograniczenie w obsadzie kadrowej, w związku z czym, rekomendujemy zapewnienie we własnym zakresie opieki nad dziećmi w dniu 8 kwietnia (i w razie kontynuowania strajku w kolejnych dniach). Opieka nad wszystkimi dziećmi, które przyjdą w dniu 8 kwietnia zostanie zapewniona.
Prosimy Państwa - Rodziców o zrozumienie sytuacji. Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrektorami szkół i na bieżąco będziemy reagować na rozwój sytuacji oraz podejmować stosowne działania, aby ewentualna akcja strajkowa nauczycieli nie odbiła się negatywnie na uczniach - informuje w swoim komunikacie Urząd Miejski w Gorlicach
olek17:53, 04.04.2019
To teraz kochani nauczyciele możecie sobie strajkować w nieskończoność. Niestety ugięliście się, a rząd wykorzysta to bezwzględnie. 17:53, 04.04.2019
ktoś18:44, 04.04.2019
Jak nie pasuje praca 18 godzin na tydzień,wolne wakacje,ferie zimowe ,święta, to zapraszam do pracy przy budowie lub drogach ,średnio 50 godzin tygodniowo.Naprawdę polecam i nie tłumaczcie mi jak to nauczyciel ma ciężko bo mam znajomych nauczycieli i wiem jak to wygląda. Mam też znajomych którzy pracują na kasie w Biedronce i tym podobnych marketach Po prostu przeginacie jak ....... 18:44, 04.04.2019
Never19:20, 04.04.2019
To mogłeś uczyć się,wydać ciężkie pieniądze na studia,zdawać egzaminy,robić zaliczenia i iść uczyć do szkoły.Miałbyś wakacje,ferie i to wszystko czego ci żal.Potem robić kolejne pidyplomówki,egzaminy,szkolenia itd.Tylko nie chciałabym aby moje dzieci uczył ktoś o takich horyzontach myślowych jak ty. 19:20, 04.04.2019
Sciema 19:40, 04.04.2019
A ktoś ich zmusił do nauki i wydawania pieniędzy na to? Wątpię. On przynajmniej nie biadoli że mało płacą a prawda jest taka że większość nauczycieli wybrała sobie ten zawód myśląc tylko o sobie żeby mieć łatwy i dobry zarobek. Może by tak nauczyciele podali jakieś konkretne argumenty, poza tym że po prostu są, dlaczego im się należą podwyżki? Bo ja widzę wręcz przeciwnie: jakość nauczania to dno (ktoś kto kończy liceum nie jest w stanie podjąć żadnej pracy, nie ma ani umiejętności ani zawodu), etat 18 godzin i to lekcyjnych (!), za jakość pracy nie ponosicie odpowiedzialności.. Podsumuje krótko: jak praca nie odpowiada to droga wolna - znajdźcie sobie lepiej płatną pracę. Przy obecnym zapotrzebowaniu na pracowników nie będziecie mieć z tym problemu. 19:40, 04.04.2019
Natalia22:45, 04.04.2019
A Ci znajomi z biedronki rozumiem mają ukończone 5 letnie studia- często na kilku specjalnościach z zakresu pedagogiki, studia podyplomowe i kilkadziesiąt kursów? 22:45, 04.04.2019
siouks7305:46, 05.04.2019
poprawka - nie tyle 18 godzin, co 18 godzin LEKCYJNYCH (mających 45 minut) - potem 5-10 minutowa przerwa ... czyli właściwie 13,5 godziny, ale fakt - część nauczycieli ma na przerwie dyżur .... co często podkreślają (ostatnio w liście nauczycielki napisano że ma oprócz pensum 120 minut tygodniowo dyżurów ... ). Zarobki powinny być godne dla każdego, szczególnie dla osób wykształconych, ale ale wśród nauczycieli jest osób z powołaniem ? Czemu - jeśli walczą o lepsze kształcenie nie walczą strajkami o dobre programy nauczania, lżejsze tornistry dzieci itd ??? Więc zgadzam się że nauczyciele przeginają z żądaniami - wiem co piszę bo sam uczyłem kilka lat i sam mam wśród krewnych/znajomych nauczycieli. 05:46, 05.04.2019
Ja12:12, 05.04.2019
Tak się uczyli tyle kursów pokończyli (oczywiście za nasze pieniądze) że teraz nie potrafią uczyć tylko sprawdzać wiedzę co rodzice nauczyli i ile wykupili korepetycji!!!!!
Za co te podwyżki za lenistwo i wysokie mniemanie o sobie ?
Podwyżki powinny być zgadzam się ale za konkretne wyniki a nie za to że rodzice płacą za korepetycje bo inaczej dzieci są gorzej traktowane a to widać , mam dzieci więc wiem znam to niestety :(
Również jestem po studiach inżynierskich i pedagogicznych i nie płaczę ! 12:12, 05.04.2019
Paweł14:11, 05.04.2019
No właśnie, teraz studia ma 80% ludzi z tym że jedni rypią za marne grosze, a inni z budżetu ciągną i chcą jeszcze więcej, nie pasuje praca nauczyciela? znajdź inną profesję,za pewne nie pożałujesz:))) 14:11, 05.04.2019
student12:58, 06.04.2019
z tego co wiem, studia w Polsce są bezpłatne, chyba że mowa o ,,studiach'' płatnych, dla osób hmmm. gorzej rozumujących-to tak. 12:58, 06.04.2019
olek19:13, 04.04.2019
Do ktosia. Te argumenty są już tak wyświechtane, że aż nie chce się ich czytać. Może wymyśliłbyś ktosiu coś innego, bardziej chwytającego za serce ?? Z twojego tekstu widać, że jesteś jednym z tych gdzie czterech komentuje, a jeden pracuje i to nie jesteś ty( myślę tu o tych robotach na drodze i 50 godzinach pracy tygodniowo). 19:13, 04.04.2019
ktoś 20:24, 04.04.2019
Bardzo cię zawiodę, byłem pracownikiem a teraz jestem pracodawcą. Uwierz mi znam ciężka prace i na pewno nie jest to etacik w oświacie 20:24, 04.04.2019
Rodzic08:11, 08.04.2019
Zmień pracę Olek, ktoś ci dobrze radzi. Koto Cię tam trzyma w tej szkole. Ja też mam wyższe wykształcenie dwa fakultety i pracuję 50h tygodniowo i nigdy nie osiągnę takiej kasy jak obiecali nauczycielom. A chyba praca konstruktora jest 1000 razy bardziej odpowiadzialna jak nauczyciela już nie mówię o tych od 1 do 3. Bo tam każdy pójdzie i będzie uczył. 08:11, 08.04.2019
ja16:31, 10.04.2019
Argumenty są albo słuszne albo nie. Określanie ich jako "wyświechtane" to po prostu brak kontrargumentów. 16:31, 10.04.2019
olek19:50, 11.04.2019
To cię Rodzic szef wykorzystuje jak pracujesz 50 h tyg za kasę o wiele mniejszą jak mają nauczyciele. Albo jesteś tak słaby w tej pracy, że pomimo dwóch fakultetów jakie podobno masz zarabiasz tak cienko........ 19:50, 11.04.2019
moni19:24, 04.04.2019
Jestem nauczycielem i będę strajkować!
Z prawdziwą przyjemnością!
A łamistrajki to zwykłe cykory!!
Nie martwcie się, postrajkuję i za waszą podwyżkę, skoro wy sami nie macie odwagi!
Buziaczki!! 19:24, 04.04.2019
Sciema19:50, 04.04.2019
A teraz wyobraźcie sobie, że ktoś taki uczy Wasze dzieci :) obraz dzisiejszego polskiego nauczyciela, który rzekomo powinien być wzorem... I chcę podwyżki! :) 19:50, 04.04.2019
Gorlice 1r22:14, 04.04.2019
To zacznijcie ucznów traktować jednagowo. A nie ze jeden biedny a drugi przy kasie itp 22:14, 04.04.2019
Rodzic14:48, 05.04.2019
Jeśli praca tobie szkodzi porzuć pracę o co chodzi. Przecież możesz się zwolnic nauczycieli. Pracy jest teraz pełno. 14:48, 05.04.2019
Xyz19:13, 14.04.2019
Przynosicie tylko wstyd nam łamistrajkom. Wstyd na całą Polskę. Nie potrzebujemy waszych strajków. Podwyżki juz mamy zagwarantowane przez rząd. Wasze strajki nie maja z tym nic wspólnego. Nie życzę sobie takich komentarzy. Przyniesliscie ujmę naszemu zawodowi. WSTYD 19:13, 14.04.2019
Zwolnić nierobów19:35, 04.04.2019
A na to miejsce zatrudnić nowe młode dziewczyny z ambicjami. Nie tylko spacerki z dziećmi po parku, nauki zero bo same belfry nic nie umieją. 2 plus 5 to każdy głąb potrafi napisać i nauczyć. Zwolnić i przekwalifikować do pracy na kasie! 19:35, 04.04.2019
siouks05:50, 08.04.2019
Na kasie trzeba ciut znać matematykę, a z tym jak pokazują ostatnie 2 lata szczególnie ciężko u nauczycieli - szczególnie matematyki ;) 05:50, 08.04.2019
Prezes21:22, 04.04.2019
Nauczyciele do pracy się zabrać a nie podwyżki, wakacje płatne, święta, ferie itp to lekcje skrócone, jak się nie podoba do szukać pracy do tarcia chrzanu po 12 godz dziennie, inni ludzie maja ciężka pracę i zarabiają mniej 21:22, 04.04.2019
Ptero12:18, 05.04.2019
Chcesz to masz. Proszę bardzo. W poniedziałek 8 kwietnia, tak jak chce większość komentujących nauczyciele idą do cywila. Przekonacie się z czym to się wiąże. 12:18, 05.04.2019
Bronek21:23, 04.04.2019
Jak im nie pasuje to niech zmienią pracę i wezmą kredyt. 21:23, 04.04.2019
Polak21:27, 04.04.2019
Nauczyciele nie mają łatwej pracy, ale co to ciężka praca za marne grosze też nie wiedzą. 21:27, 04.04.2019
Belfer21:27, 04.04.2019
Ciekawe, że o pracy nauczyciela najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy ledwo szkoły pokończyli... Zapraszam, zajrzyjcie do szkoły na przerwie, posiedźcie kilka minut w tym jazgocie, pojedźcie na tę "darmową" wycieczkę i zobaczcie, jakie to miody... Przeprowadźcie lekcję w klasie, gdzie większość uczniów ma was gdzieś, bo w domu usłyszeli, że nauczyciel to leń, *%#)!& i nierób... Wypełnijcie te ankiety, sprawozdania, analizy, przeprowadźcie ewaluacje, opracujcie plany, programy działań, programy naprawcze, zredagujcie wnioski i ogarnijcie całą szkolną papierologię, o której nawet nie macie pojęcia. To codzienność nauczyciela, która nie mieści się w tym osławionym osiemnastogodzinnym tygodniu pracy i nie jest wynagradzana nie wiadomo skąd wziętymi pięcioma czy sześcioma tysiącami złotych. Po prostu przestańcie pluć... 21:27, 04.04.2019
Monia22:00, 04.04.2019
Znam nauczycielki, które nie pozwolą sobie na samowolkę uczniów w klasie! A po drugie po to ktoś wybiera zawód nauczyciela, aby służyć i wie z czym to się wiąże. 22:00, 04.04.2019
Sciema22:09, 04.04.2019
Powtórzę: Nie pasuje? Zmień pracę! 22:09, 04.04.2019
Mk08:46, 05.04.2019
Jak źle to rowy kopać i miasto sprzatac 08:46, 05.04.2019
polak09:45, 06.04.2019
ciekawe drogi nauczycielu, że wszyscy w okół są nie wykształceni i tępi. to skąd się bierze PKB i kasa na wasze strajki? bo przecież nie z waszej ciężkiej pracy. 09:45, 06.04.2019
siouks09:47, 08.04.2019
Taaak skończyły się argumenty to zaczyna się obrażanie. Otóż mam na 99% wyższe niż Pan wykształcenie, byłem nauczycielem akademickim kilka lat, mam też wiele kursów i uprawnień, które muszę odnawiać (kursem i egzaminem) co kilka lat. Pracuję za podobną jak Pan pensję, (a możliwe że mniejszą) po 50 godzin tygodniowo, mając wiele odpowiedzialności. Więc mogę mieć coś do powiedzenia bo znam Pana pracę - jej specyfikę i uwarunkowania ... Tyle dodatków które macie za 13,5 godziny (przerw między 18 godzinami LEKCYJNYMI nie liczę), roczne urlopy płatne na poratowanie zdrowia (dlaczego - wiele grup zawodowych zdziera gardła za mniejsze pieniądze mając nie mniejsze wykształcenie) to już za wiele - a Wy za pół etatu chcecie po 5-8 tysięcy miesięcznie ??!! 09:47, 08.04.2019
Robert12:14, 09.04.2019
Tak się składa że pracowałem jako nauczyciel. Nie gadaj bzdur totalny luz. A Ty pracowałeś w innej firmie oprócz szkoły?? Mówiąc przekornie wywalczcie etat 1h tygodniowo to się wysikać nie zdążycie bo już trzeba się pakować do domu. 12:14, 09.04.2019
pokora21:27, 04.04.2019
Może należy pomyśleć o zmianie pracy jeśli tak mało zarabiacie.Jesteście wykształceni więc nie powinno być problemu ze znalezieniem dobrze płatnej pracy.Trzeba tylko przepracować średnio 170 godzin miesięcznie itd..... 21:27, 04.04.2019
Monia21:52, 04.04.2019
Mam pytanie jeżeli NAUCZYCIELE robią to dla uczniów, dlaczego nie strajkują na wakacjach? 21:52, 04.04.2019
Belfer22:01, 04.04.2019
I jeszcze jedno, Drodzy Rodzice... To my spędzamy z Waszymi dziećmi po kilka godzin dziennie. To niejednokrotnie więcej, niż Wy, z całym szacunkiem, im oferujecie. Słuchamy, doradzamy, pocieszamy... Tak, tak... Słuchamy, co mają nam do powiedzenia... I nie przesadzę, jeżeli napiszę, że wiemy o nich sporo więcej niż Wy... A przez to, pośrednio, i o Was... Bo nauczyciel jest nie tylko dydaktykiem, ale też psychologiem, doradcą, powiernikiem... Bo czasem za bardzo przejmuje się uczniami, nawet kosztem własnych dzieci. Więc po prostu... przestańcie pluć... 22:01, 04.04.2019
wY06:22, 05.04.2019
Tylko spędzanie czas i nic więcej nie robicie My swoje dzieci uczymy bo kto im pomoże. wY oceny i kasa za wasz czas lenistwa i pogaduszki między lekcyjnych. 06:22, 05.04.2019
K K12:28, 05.04.2019
Ty ignorancie , jak moje dziecko złamało nogę w szkole to nikt się nim nie zajął , masz czelność mówić że się zajmujecie?
Bezczelnie kazali mu iść do domu , a na nodze nie mógł stanąć!
Tak wygląda opieka ? 12:28, 05.04.2019
Paulina2213:35, 05.04.2019
Faktem jest że nie wszystkich do jednego worka a tak się dzieje.Jednak proszę napisać dlaczego wcześniej jak niemieliście nic ,strajku nie było ?1000 naraz to delikatna przesada i wszyscy o tym dobrze wiedzą.A co do wiedzy o dzieciach to proszę używać zwrotów za siebie moje dzieci chodzą też do szkoły i jakoś tego nie widać o czym Pani pisze. 13:35, 05.04.2019
Dno14:16, 05.04.2019
Widzisz, poświęcasz swoje dzieci, czas dla nich dla innych, obcych.A problem masz, że rodzice się swoimi dziećmi nie interesują. Teraz przyznałeś, że swoje zaniedbujesz. Chyba ważniejsze powinny być własne dzieci nie obce. Już widzę jak to rzucasz wszystko i lecisz pomagać obcym. Mam nadzieję, że nie dostaniecie podwyżki. Zapraszam do biedronki albo Lidla tam więcej zrobicie skoro wam tak źle. Jeszcze jestem ciekawa jak dzieci nadrobią zaległości przez wasze strajki. Pewnie rodzice będą musięli uczyć. I to ma być niby strajk dla dobra dzieci. No śmiech!! 14:16, 05.04.2019
ada09:23, 08.04.2019
A po co wyciągacie z uczniów rodzinne informacje... po co ten wywiad???????? 09:23, 08.04.2019
T21:23, 08.04.2019
Może mniej słuchania a więcej nauczania? Wtedy dziecko nie będzie musiało iść po południu na korepetycje, zostanie w domu i może będzie mieć czas na nawiązanie kontaktu ze złym rodzicem? 21:23, 08.04.2019
Ola23:05, 08.04.2019
Nie rozśmieszaj mnie. 23:05, 08.04.2019
Xxx22:34, 04.04.2019
Są i takie nauczycielki, ale większość niestety nie. Najgorsze jest to, że niejednokrotnie muszę tłumaczyć dziecku lekcje (nie jestem pedagogiem i nie umię dziecku wytłumaczyć pewnych rzeczy). 22:34, 04.04.2019
Kujon23:15, 04.04.2019
Drodzy nauczyciele, robicie z siebie kastę, która jako jedyna skończyła studia i ma wykształcenie. Otóż wiele ludzi skończyło studia (i to nie pedagogiki a dużo cięższe) i pracuje na kasie w sklepie, na linii produkcyjnej czy w prywatnych firmach, gdzie są wyzyskiwani, robić trzeba po 180 godzin pod presją itd. Podobnie jest w korporacjach, gdzie trzeba i dużo umieć (łącznie z językiem obcym - to podstawa). Jeśli szkoła jest dla Was takim ciężkim miejscem pracy, to zapraszamy do prywatnych firm! Oczywiście, są obowiązki, musicie zapanować nad dziećmi, papierologia itd, ale myślicie, że inni nie mają w pracy natłoku obowiązków, stresu, presji, wyzyskiwania? To zapraszamy do pracy w różnych firmach. :) I tak, też kończyliśmy studia, zdawaliśmy egzaminy itd. 23:15, 04.04.2019
Piwoonia18:32, 07.04.2019
Po błędach widzę, że uczyli Cię słabi nauczyciele. Nie powinieneś zdać matury. 18:32, 07.04.2019
Lolo08:24, 05.04.2019
Zarobki części rodziców są w naszym mieście niższe niż 1834 zł jak jest napisane na plakacie. Poza tym te zarobki zaczynają się od tej kwoty. Nie nauczyciel idąc do pracy po studiach dostaje najniższa krajową. Więc nauczyciel i tak ma lepsze zarobki na starcie niż inni z podobnym wykształceniem. Z czasem maja dodatki, wolne na wakacjach i feriach i płacone do tego. No i mogą sobie awansować. Jak się nie podoba to zmieńcie zawód albo pokazcie swoją pracą że jesteście godni podwyżki. Szczerze wątpię że pieniądze z budżetu wam się należą. Nie robicie nic co jest warte tego o co walczycie. Poziom polskiego szkolnictwa jest słaby i wy jesteście temu winni. 08:24, 05.04.2019
Cypisek08:24, 05.04.2019
Nie miałbym absolutnie żadnych zastrzeżeń do strajku, gdyby tylko nauczyciele prostestowali przeciwko:
- obcinaniu podstawy programowej (co roku jest gorzej, niedługo tabliczka mnożenia do 100 będzie na maturze),
- braku powiązania treści programowych między przedmiotami (miało być, ale nie było i np. fizyk tłumaczy zagadnienia z matematyki),
- błędom w podręcznikach,
- *%#)!& programom nauczania (np. angielski, który operuje pojęciami z gramatykl, których nie było na j. polskim, miesza czasy, formy itd. W obecnej formie angielski jest fatalny).
Będzie dobrze wtedy, kiedy dziecko w domu samodzielnie odorbi zadanie domowe bez podpowiedzi rodziców, na podstawie wiadomości z lekcji. Tak było jeszcze 20 lat temu i do tego trzeba wrócić. 08:24, 05.04.2019
Xxx09:46, 05.04.2019
Taka prawda! 09:46, 05.04.2019
Cypisek15:56, 05.04.2019
Teraz pytanie do internautów. Skoro tu jest tyle plusów, to dlaczego przy mojej wypowiedzi na górze są minusy?
Przecież ten bajzel w oświacie zaczął się właśnie od "reformy" z 1999 roku, potem dzielnie kontynuowanej przez wszystkie rządy. Czy ktoś ma problem z analizą faktów i nie widzi oczywistych związków przyczynowo-skutkowych?
A może ktoś by mi wskazał plusy tej "reformy"? Czekam. 15:56, 05.04.2019
Lipa08:26, 05.04.2019
A dlaczego nie strajkuja w lipcu? To by byla akcjapokazujaca pelna determinacje i szczere intencje. 08:26, 05.04.2019
ciekawy09:36, 05.04.2019
Czy w czasie strajku będziecie udzielać prywatnych (płatnych)korepetycji ? 09:36, 05.04.2019
HaaaBoli09:59, 07.04.2019
A co misiu boli Cie ze nie masz do zaoferowania uczniom NIC i ze ktos inny musi ich douczyc? Trzeba bylo sie uczyc to by ci pieniazki przed nosem nie uciekly hihi. Chyba ze jestes krewnym jakiegos uczonego. To bardzo dobrze!! Zaoszczędzisz na korkach jak bedzie trzeba twojemu dziecku wytlumaczyc twierdzenie pitagorasa lub present perfect ;) 09:59, 07.04.2019
Xxx09:49, 05.04.2019
A może rodzice zastrajkują? Jest wiele rzeczy do poprawy w szkole. 09:49, 05.04.2019
Polak10:08, 05.04.2019
Strajk w budżetówce? Rozwiązanie jest proste. Za każdą dobę strajku obniżać pensje o 10%. Im dłużej strajkują - tym więcej tracą. 10:08, 05.04.2019
Huzar10:11, 05.04.2019
Tak uczą, że z dzieckiem do późnej nocy rodzice siedzą i tłumacza. Nie wspomnę jak uczą angielskiego, GODZINA korepetycji w Gorlicach 50 zł!!! Przypadek? 10:11, 05.04.2019
Cypisek13:27, 05.04.2019
Akurat podstawa programowa z angielskiego jest beznadziejna i beznadziejne są też podręczniki. Ludzie, którzy ją tworzyli, powinni dostać zakaz pracy w tej branży.
Uczy się gramatyki angielskiej używając pojęć, których nie omawiano na lekcjach polskiego. Jak uczeń ma sobie przyswoić gramatykę angielską, skoro polskiej jeszcze się nie uczył, nei nauczył i jeszcze jej nie rozumie? Do tego żonglerka czasami, formami (np. pełne "I am" i skrócone "I'm", po co to? Nie można mniej i wolniej, a lepiej?). Uczeń się gubi, nauczyciel ma zrealizować program bo nad nim wisi kuratorium, a ministerialna biurwa ma wszystko gdzieś wymyślając co rusz nowe głupoty i robi się z tego zamknięte koło.
Trzeba to przeciąć, ale komu się chce? 13:27, 05.04.2019
@Cypisek13:40, 06.04.2019
Oto pole do popisu dla nauczycieli - czy z tym walczą? Czy w tych sprawach urządzają protesty? Czy Broniarz bombarduje kolejne rządy, blokuje sejmy i ulice w interesie uczniów i ich edukacji? 13:40, 06.04.2019
obserwator10:24, 07.04.2019
uczą tak żeby nie nauczyć 10:24, 07.04.2019
Śmiech na sali11:21, 05.04.2019
Takie strajki to jawna kpina... Jak mi nie pasowały zarobki to zmieniłem prace co też wiązało się ze zmianą zawodu więc się da. Nie pasuje zwalniać się i szukać innej pracy. 11:21, 05.04.2019
Ja12:19, 05.04.2019
A spróbuj się przyjąć do pracy w szkole nie ma wolnych miejsc , tak jest źle :)
Nauczyciele trzymają miejsce dla swoich dzieci , to już dynastie się robią!!! Tak jest źle ! 12:19, 05.04.2019
Ttt 21:41, 06.04.2019
Oj tak to cała prawda.
21:41, 06.04.2019
Taknie09:52, 07.04.2019
Tak bylo dawniej. Jestem nauczycielem angielskiego z wyksztalcenia. Nie pcham sie do szkoly bo nie wyzylabym za najnizsza krajową jak nauczyciel stazysta ktory zaczyna kariere w szkole panstwowej. Pracuje 1,5 roku za 1300 odwalając robote jak normalny nauczyciel kontraktowy. Nie wypowiadajcie sie nie znajac realiow. WYŁĄCZCIE TVP. Kaczynski se d podciera waszymi podatkami, 500+, krowa plus, i Bog wie co plus. NAUCZYCIELE NIE ZARABIAJĄ 5-6 TYS JAK TO BYLO UKAZANE W TVP1. Ich zarobki do 2100-2400 a woźny w szkole zarabia 2100!!!!!!! 09:52, 07.04.2019
ferdek nie-kiepski18:44, 07.04.2019
tak mnie wzruszyła twoja historia, że się popłaczę. ja jestem po uniwersytecie i w ogóle nie mam pracy, nie licząc pracy w sklepie za 1500 zł, jak wielu ludzi. i jakoś za to wyżyją a wiesz czemu? bo k... muszą. 18:44, 07.04.2019
Ja11:09, 08.04.2019
do Taknie - kłamstwa i obłuda jakoś oświadczenia majątkowe nauczycieli publikowane na stronach BIP mówią co innego więc nie okłamuje ludzi , zachłanność i obłuda wszystko wierzących nauczycieli nieznane granic! 11:09, 08.04.2019
Marti14:08, 08.04.2019
Do taknie- wozny ma najniższą krajową nie pisz głupot 14:08, 08.04.2019
ttomek12:35, 05.04.2019
rodzice i dziadkowie!
przygotujcie taczki!
czas nierobom zrobić wycieczkę. 12:35, 05.04.2019
Jam13:03, 05.04.2019
Jeżeli jesteście tak dobrze wykształceni to co za problem znaleźć sobie inną, lepiej płatna pracę? Jestem bardzo ciekawy gdzie byście znaleźli pracę po tych jakże ciężkich studiach pedagogicznych 13:03, 05.04.2019
acb13:07, 05.04.2019
Dzisiaj słyszałem w TV wypociny do kamery jednej uczestniczki, że od 10 lat nie miała podwyżki i żyło się jej ciężko. To co np. jadła przez te 10 lat, korzonki?
Nagle sobie przypomnieli, że im źle. Jesteście sterowani i macie zasłonięte oczy.
P. S. A czy odprowadzacie podatki za korepetycje? Wątpię.
13:07, 05.04.2019
jann13:45, 05.04.2019
wszyscy zwykli pracownicy sklepów czas zaczac strajkowac a nie *%#)!& caly dzien i wysluchiwac ględzących klientów i dostawac za to ok 1700złotych( nie dotyczy lidla biedronki )bo niestety tak jest w miescie ,tylko gdzie ci biedni nauczyciele emeryci i urzedasy zrobia zakupy...nauczyciel ma podstawy 1800 plus dotatki (swieta urlopy wakacje ferie stazowe)to całosc dochodzi do 3tys.....w Polsce wszyscy czyli od sprzątaczki do prezesa powinni zarabiac np.3tyś.i byłoby jednakowo 13:45, 05.04.2019
Paulina2213:46, 05.04.2019
Dobrze że Kuratorium pomyślało o egzaminach.Szkoda że szantażyści o tym nie wspominają ,dlatego egzaminy się odbędą. 13:46, 05.04.2019
jann13:52, 05.04.2019
a najbardziej zle jest nauczycielom od wychowania fizycznego tyle pracy ,cały dzien ,a popoludniu to juz nawet nie maja sily w domu posprzatac,byl taki wuefista w budowlance u którego zeby zaliczyc semestr trzeba było uczestniczyc w pracach budowlanych na jego budowie....dac im podstawe plus dodatek za przepracowane godziny 13:52, 05.04.2019
Norwk14:13, 05.04.2019
Niech sie zwolnia przyjda ukraincy na ich miejsce haha 14:13, 05.04.2019
Rafi14:51, 05.04.2019
Nauczyciele wstyd mi za was. Jesteście, aż tak nieudaczni, że nie możecie znaleźć sobie innej pracy? Może znajdziecie taką że będziecie pracować 5h w tygodniu i 3 miesiące wakacji z pensją 10tyś miesięcznie. Nieroby do domu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 14:51, 05.04.2019
Teodor 15:27, 05.04.2019
W Krakowie dyrektorzy się nie boja i większość szkół w poniedziałek będzie zamknięta na głucho. Tydzień z życia nauczyciela : 18 h przy tablicy i na dyżurze podczas przerw, ok 20 godzin na sprawdzanie prac klasowek etc, z 3 godziny na dyskusję z rodzicami w tym mailowe, do tego ciągle rady pedagogiczne, szkolenia itp. Powodzenia nie dajcie się ! 15:27, 05.04.2019
robol16:40, 05.04.2019
Polscy nauczyciele spędzają najmniej czasu "przy tablicy" ze wszystkich 36 krajów OECD. Średnia OECD wynosi 778 godzin rocznie, przy 564 godzinach obecnie w Polsce.
Jakieś pytania tygodniówka wychodzi im 18 godzin.
Nauczyciele pracy jest dość można się przekwalifikować. 16:40, 05.04.2019
uf21:24, 05.04.2019
14 zł/h i do pracy jak nie to na bruk, albo 1000zł podwyżki wakacje, ferie, wolne świąteczne- nie płatne, urlop na podratowanie nerwów 50% płatne i kwita. Jak nie zadowoleni to dorabiać mają dużo wolnego. Zagranica potrzebuje na zbiory(świeżutkie powietrze, zero decybeli tylko jechać na wakacje). 21:24, 05.04.2019
tralala21:27, 05.04.2019
Dawno temu mówiło się, że jak nauczyciel zarabia mniej od policjanta, to mamy państwo policyjne. 21:27, 05.04.2019
pupa blada22:20, 05.04.2019
Po pierwsze - co mają zrobić rodzice, których pociechy chodzą do przedszkola i którym dało się do zrozumienia, żeby "pomogli" w czasie strajku (czytaj nie posyłali dzieci do przedszkola)? Mają wziąć urlop bo jaśniepaniom i panom zachciało się dodatkowego hajsu?
Po drugie - zobaczmy na parkingi pod szkołami - przegląd najnowszych modeli samochodów nauczycieli, tacy są biedni.
Po trzecie - jedźcie do Anglii - tam będziecie robić za przyzwoitą pensję ale od 8 do 18
Po czwarte - niech wam dadzą te podwyżki, ale niech też zlikwidują kartę nauczyciela, odpisy na socjal (no pochwalcie się ile socjalu macie)
Po piąte - tylko jeden etat, a nie po trzy w jednej gminie
Po szóste (jak już ktoś powiedział wyżej) - wskażcie mi chociaż jeden wakat w szkołach w naszym powiecie - jak taka marna płaca to powinno być z piętnaście :)
Reasumując - w d...... się wam poprzewracało, albo jesteście tak mało inteligentni, że nie zauważacie, że jesteście sterowani przez starego komucha, który akurat robi sobie kampanię wyborczą. Albo co już najgorsze wykorzystujecie sytuację, żeby *%#)!& parę groszy dla siebie. 22:20, 05.04.2019
huzar22:46, 05.04.2019
Brawo dla bladej pupy!!! 22:46, 05.04.2019
Trzymajcie mnoe10:48, 07.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
pupa blada12:36, 07.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tudor22:45, 05.04.2019
Dlaczego nikt z Was nie darł tak JAPY i wylewał żali jak strajkowali , SZANTAŻOWALI LEKARZE , POLICJANCI ????? Było cicho 1-2 artykuły na portalu i cisza. A jak nauczyciele chcą podwyżki do drzecie M....Y żeby zmienili pracę, zwolnili się itd , itp. Trzeba było się uczyć i iść na nauczyciela a nie wylewać swoje kompleksy na innych. Mamy wolny kraj , strajkujcie i WY !!!!!!!!! 22:45, 05.04.2019
Probi09:10, 06.04.2019
Właśnie szukam pracy jestem po chemii jakoś w szkole etetów brak pójdę do prywaciaza ale niestety minimum 40 godzin tygodniowo. 09:10, 06.04.2019
:P09:50, 06.04.2019
policjant czy lekarz to jednak zawód, a nie płatne hobby. 09:50, 06.04.2019
Michał21:13, 07.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Xxx09:46, 10.04.2019
Tylko kto bez pleców dostanie się do szkoły i nie mów że tak nie jest. 09:46, 10.04.2019
Lolo23:42, 05.04.2019
Nauczyciela tak jak inni mają prawo do strajku! To kiedy mają strajkować? W nocy? Podczas urlopu? Blokować drogi? Zatrzymywać pociągi? Strajk, to powstrzymanie się od wykonywania pracy i to zamierzają zrobić, bo od wielu miesięcy nikt ich nie słuchał, chociaż składali żądania. Zazdrościcie im wakacji? To wyślijcie swoje dzieci do szkoły w lipcu i sierpniu! Ktoś, kto po studiach siedzi na kasie w biedronce, to jakie studia skończył? Nie zazdrośćcie nauczycielom. Wyżej opłacany będzie lepiej uczył Wasze dzieci, bo wśród nich będzie selekcja pozytywna, a dzisiaj mamy negatywną. Czy tego chcecie? 23:42, 05.04.2019
śmieszne09:26, 06.04.2019
gadasz głupoty jakich mało , jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia i wam nauczycielom zawsze jest źle. i nie szczyć się swoimi śmiesznymi studiami bo twój komentarz świadczy o tym jak oceniasz innych .wyobraź sobie, że na kasach pracują ludzie po dużo cięższych kierunkach, a pedagogika to jeden z łatwiejszych kierunków studiów , mieszkałam ze studentkami pedagogiki w czasach studenckich, nigdy nie widziałam , żeby się uczyły czy nawet cokolwiek czytały. 09:26, 06.04.2019
pupa blada10:14, 06.04.2019
a chociażby niech strajkują poprzez wstawianie samych dobrych ocen 10:14, 06.04.2019
do smieszne13:29, 06.04.2019
Jak miałaś je widzieć jak się uczą i czytają, jak nie było Ciebie dniami i nocami w akademiku ? 13:29, 06.04.2019
śmieszne11:49, 07.04.2019
jasne, że mnie nie było siedziałam w bibliotece akademickiej i tam też nie spotkałam studentów pedagogiki 11:49, 07.04.2019
Pobor09:05, 06.04.2019
To jest nie uczciwe tylko podwyżki za efekty nauczania, a czy wszyscy zasługują na podwyzke?? Dostać się do pracy w szkole to cud wszystko po znajomości obowiązkowe Kasy fiskalne i paragon proszę za korepetycje!!!!!!!!!!!!!!!!!! Biorą za godzinę około 40 zł 09:05, 06.04.2019
ona09:22, 06.04.2019
nauczyciele się szczycą, że skończyli studia, litości proszę te studia nauczycielskie są tak łatwe, że analfabeta by je skończył z wyróżnieniem. zawód nauczyciel w naszym kraju to zawód dziedziczny, córka zastępuje na stołku matkę i nie ważne, że się kompletnie nie nadaje. a potem jęczy, że dzieci są złe. nie, to ty jesteś do niczego , a dzieci są jak dzieci zawsze takie były. zrób miejsce dla osoby, która ma powołanie do tego a ty idź na kasę do supermarketu zamiast strajkować za państwowe pieniądze. nauczyciele po prostu mają lewe ręce do wszystkiego, pracują z dziećmi a nie potrafią równo koła narysować na tablicy. oczywiście są wyjątki, które potwierdzają regułę. 09:22, 06.04.2019
polak 09:30, 06.04.2019
nauczyciele po prostu jesteście darmozjadami i tyle w temacie. myślicie, że jesteście wyższą sferą bo skończyliście ,,studia'' wyobraźcie sobie, że przedsiębiorca musi wiedzieć sto razy tyle co wy, żeby zarobić we własnej firmie, zapłacić podatki na waszą pensję i nie może strajkować bo by splajtował. jesteście aż tak tępi że tego nie rozumiecie? i nie mówcie że trzeba było iść na nauczyciela- są też ludzie mający w życiu ambicje, nie to co wy. 09:30, 06.04.2019
krytyk filmowy09:46, 06.04.2019
znam ludzi prowadzących firmy, którzy od 30 lat nie zrobili sobie wolnego dnia od pracy i dzięki Bogu, że tacy są bo nie wiem kto by na was robił. 09:46, 06.04.2019
pupa blada10:17, 06.04.2019
może z tymi darmozjadami to za ostro. nauczyciel też jest potrzebny ale odnośnie tego mniemania o sobie to racja - nauczyciele uważają, że z racji zawodu pozjadali wszystkie rozumy i wszystko wiedzą najlepiej. 10:17, 06.04.2019
znajomy nauczyciel09:38, 06.04.2019
nauczyciele są przemęczeni, zrozumcie ich, muszą 4- 5 godzin produkować się przy tablicy za śmieszne 20 zł/ godzinę a przecież po południu czekają tabuny prywatnych klientów na korepetycje, oczywiście na czarno bo kto by tam płacił podatki? chyba jakiś *%#)!& ale nie tak inteligentna persona jak pedagog. na szczęście są dwa płatne miesiące wakacji, można trochę dorobić na tych *%#)!& dzieciakach, tępych rodziców- roboli, którzy nawet tak ciężkich studiów jak nauczyciel nie ukończyli. to niech mają za swoje. to się nazywa etyka zawodowa. 09:38, 06.04.2019
rodzic09:48, 06.04.2019
nauczyciele jesteście tak ograniczeni czy tylko udajecie? 09:48, 06.04.2019
nad10:10, 06.04.2019
Po komentarzach widać, że obywatele popierają protest nauczycieli :)
To jak pobory zaczynają się od 1834 PLN to chcą około 60% podwyżki?
Przesadzają i to grubo!!!!!!
10:10, 06.04.2019
uczeń10:17, 06.04.2019
może te komentarze powinny wam, drodzy pedagodzy dać do myślenia.śmiem się mianować wykształconą osobą, skończyłam 2 kierunki studiów, w tym jeden ścisły. Z tego co pamiętam ze szkoły to WSZYSTKIEGO musiałam się uczyć sama w domu po lekcjach , a nauczyciel umiał tylko drzeć mordę na dzieci w czasie lekcji, ewentualnie pomagał lizusom i dzieciom znajomych. dzieci tzw. trudne były na wejściu skreślone nie ważne czy się starały czy nie. w ciągu nauki spotkałam może 2 dobrych nauczycieli na 20 beznadziejnych. myśle ,ze inni mają podobne doświadczenia. 10:17, 06.04.2019
polak patriota10:24, 06.04.2019
mam w bliskiej rodzinie 3 nauczycieli, na szczęście mnie ominął ten zaszczyt . i powiem tylko tyle, nauczyciele okradają państwo ma grube miliony tymi korepetycjami na czarno. i jeszcze są tak bezczelni, że strajkują toż to szczyt wszystkiego. czas zrobić z tym porządek. przecież nie żyjemy pod zaborami i nauczanie podziemne nie jest konieczne! nauczyciele nie wstydźcie się pokażcie jak ciężko pracujecie w podziemiu 10:24, 06.04.2019
platon11:56, 06.04.2019
prawda jest taka, że nauczyciel nigdy nie znajdzie sobie innej , lepszej pracy. dlaczego? bo nic nie umie. nie umie języków obcych, nie umie obsługiwać kasy fiskalnej, nie umie nawet dobrze obsługiwać komputera.a ponad to, uważa się za chodzącą encyklopedię. i w ten sposób człowiek, który sam nic nie umie, uczy innych. 11:56, 06.04.2019
rodzic12:52, 06.04.2019
za moich czasów nauczyciele darmowo robili lekcje wyrównawcze dla słabszych uczniów. teraz się wycwanili i dają korepetycje płatne, ja się pytam czy to jest zgodne z etyką zawodu nauczyciela? 12:52, 06.04.2019
T13:30, 06.04.2019
Jakiś rząd, nieważne jaki, kiedyś w nie tak dalekiej przyszłości, dobierze się nauczycielom do skóry, i rozpirzy w drobny mak zarówno Kartę, jak i ZNP oraz ich wyznawców. I zrobi to z 80%-wym poparciem społecznym. Na to właśnie zapracowało sobie to środowisko pod wodzą Broniarza. 13:30, 06.04.2019
Rodzic 14:26, 06.04.2019
Rodzice a może wybierzemy się do burmistrza kuratorium i przedstawimy jak w niektórych klasach w szkołach gorlickich ale i innych też wyglądają lekcje temat a resztę przeróbcie sami i to my z nimi przerabiamy a nauczyciel buszuje po internecie czy każe dzieciom grać tylko w gry na komputerze czy film puści byle by 45 minut przeleciało w którym zawodzie przyznano tysiąc złotych podwyżki kpina nauczyciele jak wrócicie ponownie do swojego zawodu ale tak prawdziwie to i zaczną Was znów szanować 14:26, 06.04.2019
rodzic15:55, 06.04.2019
popieram podwyżki ale pod warunkiem, że będą nauczyciele jak dawniej z powołania i którym zależy na dzieciach. bo to co teraz jest to wstyd. tak powinniście się wstydzić nauczyciele, bo wszyscy widzą co się wyprawia, poziom nauczania spada, zrobiliście ze szkoły publicznej swój folwark gdzie zajmujecie się tylko rekrutacją kandydatów, na swoje prywatne lekcje i korki. a kto nie zapłaci ten ma gorzej . jak wam nie wstyd 15:55, 06.04.2019
obserwator społeczny18:28, 06.04.2019
co za chory kraj , wszyscy strajkują a prawda jest taka, że ci co mają najgorzej nie strajkują bo się boją , stracić pracę. w normalnym kraju za zaburzanie porządku publicznego powinno się karać, a nie dawać podwyżki. to są efekty komunizmu i wcześniejszych tragedii w Polsce, zginęło 90% inteligencji a co gorsze typy dostały się do władzy, do dziś się ta choroba społeczna rozwija i jest coraz gorzej 18:28, 06.04.2019
KK20:35, 06.04.2019
Nauczyciele jestem za podwyżkami dla Was ale:
- w każdy dzień jesteście 9 godzin zegarowych w szkole. Jeśli nie prowadzicie lekcji, to robicie inne obowiązki i pomagacie dzieciom, które sobie słabiej radzą.
- żadne wolne dni nauczyciela, ferie, wakacje, 5 dni przed Świętami i po Świętach: w te dni jesteście do dyspozycji w szkole i organizujecie dzieciom opiekę, by rodzice mogli swobodnie pracować
- jesteście rozliczani za poziom nauczania dzieci
- zgłaszacie stale swoje propozycje poprawy edukacji (podstawy programowe, ilośc materiału etc.)
- dostajecie premie za zaangażowanie w rozwój małych lekarzy, inżynierów, informatyków, sportowców.
Jako rodzic i podatnik popieram dla Was wtedy minimum 4 500 na rękę.
W dodatku najbardziej zastanawia jedna rzecz. Jak nauczyciele niby mogą mówić, że my nie wiemy ile oni mają pracy? Przecież każdy doskonale wie jak wyglądała jego edukacja, jak wygląda edukacja ich dzieci, sam znam nauczycieli i marzę, żeby mieć "tyle" na głowie co oni.
Podstawową bolączką tego zawodu jest to, że nikt nie ocenia ich pracy. Dobrym nauczycielom dałbym po 8 000 PLN na rękę, ale takich przez cały okres mojej edukacji i edukacji moich dzieci było może dwoje? Mówię to z ręką na sercu.
Nie mówię o patologiach typu przychodzę na lekcję i nawet nie uczę tylko coś zadaję i bawię się telefonem albo gdzieś idę. Mówię po prostu o ludziach, którzy uczą fatalnie. Kika bardziej rozgarniętych dzieci sobie radzi a pozostali mają braki, trudności etc. Ile jest świetnych dziedzin nauki, którymi dzieci nikt nie zainteresuje?
20:35, 06.04.2019
uczeń09:24, 07.04.2019
niestety 80% nauczycieli tak wygląda.jak flaki z olejem. co ciekawe zazwyczaj tymi dobrymi nauczycielami są panowie, a nie panie nauczycielki. 09:24, 07.04.2019
T10:17, 07.04.2019
Wie to każdy rodzic, a nauczyciele rżną głupa. 10:17, 07.04.2019
iz08:00, 08.04.2019
KK 100% racji 08:00, 08.04.2019
Edward20:39, 06.04.2019
Proszę szanownych nauczycieli wrzućcie tutaj swoje paski z wypłat wraz z tysiącem dodatków na które pensja nauczyciela się składa a nie sama goła pensję którą pokazujecie, podzielcie później całość przez 18h tygodniowo i razy tygodnie i zobaczycie ze wyjdzie wam bardzo zacna stawka. Mówicie, że pracujecie sporo w domu.. to propozycja uczcie 4 h dziennie i 4 h w szkole siedźcie nad sprawdzianami. A tu was mamy... Dziwnym trafem lecicie zaraz do domu i korki od rana do nocy, aż dziw ze skarbówka się jeszcze nie zajęła bo na tej lewiźnie budżet tracie grubą kasę. Taka niby troska o dzieci a o dzieciach ani słowa. Podniosą wam kasę to lepiej zaczniecie nauczać? Znaczy się teraz przyznajecie się że się obijacie???? Komunistyczna karta nauczyciela powinna pójść dawno w kosz. Tacy jesteście niby inteligentni , doszkoleni a nie przekwalifikujecie się żeby zarabiać lepiej? Znaczy się co leniwi jesteście, czy jednak tak źle nie zarabiacie tylko przy okazji chcecie wyskubać jeszcze więcej. Drodzy rodzice wysyłając dziecko na korki żądaj paragonu a jak nie to skarbówka. 20:39, 06.04.2019
Nauczyciel22:16, 06.04.2019
Zlikwidować nas.
Wywieźć na Syberię.
Niech sami Rodzice kształcą swoje dzieci od podstawówki do ukończenia wyższych studiów.
My nauczyciele tylko przeszkadzamy społeczeństwu i generujemy koszty w budżecie państwa.
Odejdźmy, przestańmy istnieć. Wówczas nasze społeczeństwo będzie nareszcie szczęśliwe.
Dlaczego Polacy nie oczyszcza tego kraju z nauczycieli?Dlaczego władza nie zajmie się eksterminacją nauczycieli?
Co za dziwny kraj w którym są takie pasożyty jak nauczyciele. 22:16, 06.04.2019
pupa blada08:54, 07.04.2019
Twoja wypowiedź świadczy dobitnie o tym, że większości komentarzy nie zrozumiałeś (mówię o tych poważnych), więc jak ty chcesz dobrze uczyć nasze dzieci? Popatrz na ilość plusów do krytykujących was wypowiedzi i masz obraz jak społeczeństwo was odbiera. Odpowiedź na pytanie dlaczego tak jest musicie sobie znaleźć sami - duża część jest zawarta w komentarzach. 08:54, 07.04.2019
moni00:16, 07.04.2019
Kochani rodzice...
Przecież nikt nie zmusza was ani waszych dzieci do chodzenia do szkoly i posylania tam swoich wspaniałych, mądrych i dobrze wychowanych dzieci.
Weźcie edukacje swoich pociech w swoje ręce i pokażcie jak to powinno wyglądać.
Skoro wszyscy nauczyciele to glupki, idioci, nic im sie nie chce, nieroby, darmozjady ktorym sie w glowach poprzewracalo...to chyba edukacja w domu jest swietnym pomysłem. Wtedy panstwo zaoszczedzi na tych nierobach nauczycielach i ich pozwalnia bo nie będzie kogo uczyć.
Jestem językowcem, tlumaczem, nauczycielem i kocham swoją pracę z dziećmi !! 00:16, 07.04.2019
Rodzic22:26, 07.04.2019
Ty rzeczywiście jesteś chyba *%#)!& jak tak piszesz. 22:26, 07.04.2019
Jus23:02, 07.04.2019
Jeśli będę dostawać za to wynagrodzenie to z chęcią zajmę się edukacją swoich dzieci w domu, ale niestety muszę pracować żeby utrzymać dom i rodzinę. Rodzice mają pretensje do nauczycieli ponieważ dzieci nie wynoszą ze szkoły tej wiedzy jaką powinny. Wiele rodziców musi po pracy siedzieć z dziećmi i tłumaczyć mu matematykę czy angielski bo niestety nauczyciel tego dzieciom dobrze nie wytłumaczy. A rodzice pracują, mają obowiązki domowe i najczęściej więcej dzieci niż jedno, a do tego muszą wykonywać obowiązki nauczyciela, który niestety nie potrafi się wywiązać że swoich obowiązków i nauczyć tego dziecka w szkole. 23:02, 07.04.2019
Mieczysław08:37, 08.04.2019
No naprawdę daje się wyczuć ,że kochasz swoją pracę z dziećmi !!!!!!! 08:37, 08.04.2019
Cxx16:54, 10.04.2019
Poznaje styl Anny ???? 16:54, 10.04.2019
Mama07:49, 07.04.2019
560 zł tyle miesięcznie wydaję na korepetycje dla dziecka zarabiam najnizsza krajowa 1/3 mojej pensji to dodatkowa pensja nauczycieli moje dziecko ma opinie z poradni psychologicznej 4 lata walki z nauczycielami zaden z nich pewnie nawet tej opini nie przeczytal zadnej pomocy zadnych zajec dodatkowych to co bylo zalecone z poradni nie zostalo zrealizowane niedlugo moje mlodsze dziecko idzie do szkoly az boje sie pomyslec ze bede pracowac na same korepetycje nauczyciele wszystkie wasze wolne dni zlozyc do kupy to macie 4 miesiace wolnego tygodniowo pracujecie ok 20 godzin pokazujecie gołe pensje a gdzie dodatki stazowe funkcyjne motywacyjne kazde zastepstwo platne 07:49, 07.04.2019
Nicktymczasowy09:29, 07.04.2019
Prosze Cie Prezesie jak z koziej d trąba. Ludzie czy wy nie widzicie w czym jest problem? Ze komentują to i sieją nienawiśc ludzie ktorzy zupełnie nie mają wyobrazni o życiu,a co gorsze, nawet godziwego wykształcenia? Nikt nie kaze Ci pracowac na budowie, trzec chrzanu ani sprzątać ulic. Nie wiesz dlaczego musisz to robić? Bo nikt nie zrobi prezesa z dobrze prosperującej firmy, kierownika itp z chłopa który osiągal "sukcesy" w Wyższej Szkole Robienia Hałasu. Ludzie. Własnie po to są szkoły profilowane. Zeby ludzie tacy jak Wy, ktorzy rzucali w szkołe kamieniami za szkuta mogli isc do zawodówki zeby "nie musieć męczyć się z maturą". Mówicie zeby szli na budowe, ale wyobrazcie sobie ze ludzie ktorzy zlecają Wam te robote nie urodzili sie cudownie uzdolnieni - oni tez chodzili do szkoły, ich tez ktoś musiał tego nauczyc. Druga sprawa -zamień sie ze mną, idź naucz mojego ucznia angielskiego, a przy okazji zycia, bo gówniak jest puszczony samopas i rodzice mają go w głębokiej..studni pod domem którą im musiałeś wykopać. Dzieci nie mają szacunku do samych siebie a co dopiero do dorosłych. I takie własnie rośnie nam społeczeństwo, małomiasteczkowe pełne nienawiści, zawistni i zazdrosni o to co ma sąsiad lub obcy, zamiast wziąć się w garsc i osiągnąc w zyciu COKOLWIEK. 09:29, 07.04.2019
T10:24, 07.04.2019
Człowieku, ale o czym ty tak naprawdę piszesz? Czy postulaty Broniarza dotykają w czymkolwiek problemów szkoły, relacji rodzice-nauczyciele-uczniowie? Nie, Broniarz chce nadal szkoły jaką opisałeś, za 1000 zeta więcej dla każdego nauczyciela, "czy się stoi czy się leży". Ma zostać szambo jakie jest, byle nasz kastowy biznes był zapewniony. I to wszystkich wkurza! 10:24, 07.04.2019
nicktymczasowy11:14, 07.04.2019
@ T - a jak myslisz o czym ja piszę? o hejcie który tu wylewacie. ludziom w Gorlicach i Polsce się wydaje ze kazdy jest równy. skoro ja zarabiam 1300 bo tre chrzan to nauczyciel tez ma tyle zarabiac i koniec. Mniej więcej takie są tutaj komentarze. Teraz pomyśl o nauczycielu z Warszawy, oni tez zarabiają tyle co nasi gorliccy. więc wypłata 1800-2400 idzie pewnie na czynsz i media. Jak są sami, nie są w stanie się utrzymac.
Poza tym nie zwalajcie winy systemu eduakcji i super nowej reformy na belfrów. To nie oni za tym stoją tylko Minister Edukacji która teraz, tak by the way, ucieka od odpowiedzialności do Europarlamentu, przypadek? NIE SĄDZE! 11:14, 07.04.2019
Grzegorz 2219:14, 13.04.2019
Mózg ci zjadło poko . Zejdż na ziemię.Kamieniami to Kopacz wali w dinozaury , a dlaczego mamy się zamieniać z tobą ---po prostu zrezygnuj.Do grona społeczeństwa można zaliczyć strajkujące pielęgniarki lekarzy---nie opuścili pacjentów---policjantów nie zostawili nas ---pracowników sądów też można było na nich liczyć. A ci co biorą zakładników i nimi się zastawiają to można porównać do SMRODU który po nich zostanie po strajku. 19:14, 13.04.2019
Obserwatorka09:30, 07.04.2019
Nauczyciele z powołania jak najbardziej!!! 09:30, 07.04.2019
Mieszkanka09:35, 07.04.2019
Do Nicktymczasowy,zgadzam się bardzo mądrze 09:35, 07.04.2019
rodzic polak09:37, 07.04.2019
może i dobrze że jest ten strajk, oby był okazją do poważnej debaty publicznej na temat stanu edukacji. bo większość ludzi widzi, że jest źle. jak to jest, że dawniej nauczyciel był po maturze, a jak wszedł do sali to dzieci słuchały z otwartymi buziami, tak umiał zachęcić do nauki, zaciekawić tematem. było widać że mu się chce. a dziś nauczyciele kończą po 5 kierunków studiów, podyplomówek a w praktyce -lipa. coś tu jest nie tak. kolejna sprawa etos zawodu nauczyciela, czy coś takiego jeszcze funkcjonuje? pytanie do nauczycieli? idziecie do szkoły po to by nieść kaganek oświaty czy jesteście marnymi dorobkiewiczami, kosztem dzieci? skąd te wszystkie lekcje prywatne, korepetycje- po prostu żerujecie na tym, że ludzie nie mają czasu siedzieć z dziećmi przy lekcjach.a kto nie płaci- jego strata. tylko czy to jest zachowanie godne prawdziwego nauczyciela? kiedyś, nauczyciele ryzykowali życiem ucząc np. historii, polskiego, ciekawe czy dziś by się znalazł choćby jeden taki nauczyciel? może czas na rachunek sumienia, zamiast rządać kasy. 09:37, 07.04.2019
rodzic polak.09:45, 07.04.2019
i narzekacie na dzieci, na rodziców. a przecież to wy, już od 3 roku życia zajmujecie się dzieckiem, to jest też wasza porażka zawodowa, nie tylko rodzicielska. narzekacie, że nie ma kar cielesnych w szkole- na tyle was stać? dać podwyżki dobrym nauczycielom, którzy mają wyniki reszta won ze szkoły, nie ważne czy to córusia czy synek dyrektora itp. na wasze miejsce jest dość chętnych. podwyżki tak, pod warunkiem wprowadzenia systemu kontroli waszego zawodu, rozliczania i nagradzania/karania. 09:45, 07.04.2019
Teodor 10:13, 07.04.2019
Nie dajcie się nauczyciele zastraszyc glosowi zawistnego i zakompleksionego towarzystwa. Oni nienawidza każdego kto może mieć lepiej od nich i do tego jeszcze jest wyksztalciuchem. W ich prostackim mniemaniu macie uzerac się z ich pociechami za miskę ryżu bo im samym uczyć się nie chciało i tyraja za grosze na kasie czy przy łopacie. Głowa do góry wielu ludzi jest za wami ?? 10:13, 07.04.2019
wkurzona osoba10:37, 07.04.2019
nie chodzi o to czy macie lepiej czy gorzej nie rozumiesz tego, a taki wykształcony jesteś?z twojej wypowiedzi wynika coś wręcz przeciwnego, prostaku. chodzi o to, że bez skrupułów żerujecie na dzieciach i rodzicach a w dupie macie nauczanie myślicie, że jesteście bezkarni. znam nauczycieli co potrafią dać 1 dziecku tylko dlatego, że nie chodzi do niego na korki. i taka osoba zasługuje wg.ciebie na szacunek? 10:37, 07.04.2019
Teodor 10:47, 07.04.2019
A ja znam takich którzy z pasją i zaangażowaniem tyraja jak woły najpierw rano w szkole do 13 czy 14 a potem codziennie w domu do 22 sprawdzając pracę, klasowki, pisząc opinie czy sporzadzajac inne papirzyska, albo popołudniami siedząc na wielogodzinnych radach pedagogicznych. I co z tego że się starają że dzieci ich uwielbiają jak pierwszego dostają ochlapy w okolicach 2200 za które opłaca czynsz i media i kupią skromne pożywienie. Tacy z tego zawodu mimo pasji odchodzą zostają ci najslabsi lub na utrzymaniu małżonków lub rodziców. 10:47, 07.04.2019
wkurzona osoba11:32, 07.04.2019
to niech odchodzą, ale mogą przecież dorobić do pensji, całe wakacje wolne,ferie kto im broni jechać na zbiory?nauczyciele mają dużo możliwości dorobić, choćby wykładać towar w supermarketach w godzinach nocnych, kelnerować w weekendy, możliwości jest mnóstwo. ludzie pracują w innych zawodach też po studiach, i dorabiają. takie mamy czasy że z 1 etatu się nie utrzyma. 11:32, 07.04.2019
wkurzona osoba11:43, 07.04.2019
przed chwilą napisałeś, ze nauczyciele mają lepiej to się zdecyduj.bo na kasie się zarabia do 3000 brutto przy łopacie jeszcze więcej.a ty się uczyłeś i jesteś biedny, no cóż nikt ci nie broni dorobić, przykładowo żołnierz zawodowy 2500 brutto urzędnik 2500 brutto, i też są po studiach dorabiają a nauczyciel co nie może bo by sobie rączki pobrudził 11:43, 07.04.2019
siouks09:55, 08.04.2019
Zauważ że zarobek w danym zawodzie w "wolnym rynku" zależy od wielu czynników, nie tylko od wykształcenia. Jeśli przykładowo zalewać Cię będzie kanalizacja czy woda i nie będziesz umiał sobie z tym poradzić to zapłacisz więcej, szczególnie jeśli żaden fachowiec nie będzie chciał za niską stawkę przyjechać... Więc więcej szacunku do fachowców dobrych z niższym wykształceniem - posiadanie papierka wyższej uczelni nie świadczy o poziomie człowieka... Sam mam takowe - ale znam wielu świetnych fachowców ze średnim czy zawodowym... 09:55, 08.04.2019
Mama10:45, 07.04.2019
Do Teodor myślisz że w sklepie i przy łopacie pracują tylko ludzie bez wykształcenia widac jaki masz szacunek do kasjerki sprzątaczki czy pana ktory pracuje przy łopacie a te właśnie zawody wykonuja czesto ludzie z wyzszym wyksztalceniem ale nie narzekają !!! 10:45, 07.04.2019
Teodor 10:52, 07.04.2019
No nie rozsmieszaj mnie ze machanie lopata czy siedzenie na kasie zarobki maja być takie same jak za pracę wymagające wyższych studiów. Sorry ale komuny już nie ma i wszędzie na świecie wykształcenie oznacza szansę na wyższe zarobki 10:52, 07.04.2019
wkurzona osoba11:55, 07.04.2019
no widzisz mamy wolny rynek, więc nie dziw się że kasjerka w sklepie czy robotnik fizyczny zarabia więcej od ciebie. mleć ozorem to każdy umie.idź i machaj łopatą za 8 zł na godzinę zobaczymy jak ci pójdzie 11:55, 07.04.2019
wkurzona osoba12:34, 07.04.2019
po pierwsze bycie nauczycielem nie wymaga wyższych studiów ani żadnej specjalnej nauki po maturze też może być nauczyciel, tak było przez lata. a to jest tylko *%#)!& wymysł rządzących ale obecnie, nawet do zamiatania ulic trzeba mieć studia. przed wojną np. praca nauczyciela nie była ceniona społecznie. 12:34, 07.04.2019
Mama11:08, 07.04.2019
Wyksztalcenie oznacza szanse dobrze powiedziane tylko nie kazdy szanse dostaje nie kazdy ma znajomosci etaty w szkole sa obsadzone jak tak zle to dlaczego trzymaja sie stołków rekami nogami znam osobiscie pania ktora sprzata z wyzszym wyksztalceniem co dla Ciebie jest w tym smiesznego 11:08, 07.04.2019
Teodor 11:37, 07.04.2019
A czy ja twierdzę że jest coś śmiesznego? 11:37, 07.04.2019
Hahahaha11:36, 07.04.2019
Hahahahaha @Monia nie wierze. Wygoogluj definicje słowa STRAJK. Moze ona podpowie Ci dlaczego nie w lipcu ani sierpniu. W ogole ludzie, błagam, odejdzcie od komputerów, wyjdzcie na zewnątrz, zobaczcie jaki świat jest piękny. Wiosna przyszła. I przy okazji spaceru po parku, jak zobaczycie jakiegoś nauczyciela to KONIECZNIE powiedzcie im to co tu wypisujecie w twarz. Ciekawe ilu z Was, chojraki, by sie odwazylo. Pewnie nikt. That's a shame! 11:36, 07.04.2019
PL12:24, 07.04.2019
Komentarz do obecnej sytuacji. Na wesoło.
Krowa "+" Nauczyciel "-" 12:24, 07.04.2019
obserwator społeczny12:47, 07.04.2019
historia zawodu nauczyciela w Polsce. przed wojną, nauczyciel był to po prostu opiekun dzieci, niańka itp. do bawienia dzieci wyższych sfer. wystarczyło umieć czytać , pisać. po wojnie nie było chętnych do pracy w zawodzie,a władze chciały wyrwać kobiety z domu. więc wymyślono kartę nauczyciela, i wiele innych nieuzasadnionych przywilejów byle kogoś zachęcić. obecnie zawód ten urósł rangą niemal do zawodów elitarnych, choć zasadniczo nadal polega na tym samym, czyli zajmowaniu czasu dzieciom i młodzieży. i nie wymaga ani specjalnej wiedzy ani umiejętności czy talentu.więc, niech się cieszą nauczyciele z tego co mają, bo racjonalnie było by wrócić do stanu sprzed lat i odebrać nauczycielom zbędne przywileje. chętnych do tej pracy jest i tak za dużo. 12:47, 07.04.2019
Znienawidzony13:59, 07.04.2019
Po wczorajszej sobocie już wiem, że jako nauczyciel (czyt. darmozjad, nierób, nieudacznik, nieuk i odpadek społeczny) jestem w hierarchii za krową i tucznikiem. Jako ktoś taki, jak mam być autorytetem dla Waszych dzieci? 13:59, 07.04.2019
obserwator społeczny14:34, 07.04.2019
a myśleliście nauczyciele, że społeczeństwo was poprze? trzeba było nie strajkować, bo i tak macie lepiej niż 80% społeczeństwa. 14:34, 07.04.2019
T21:21, 07.04.2019
Słuchajcie dalej Broniarza i ZNP, dobrze na tym wyjdziecie. 21:21, 07.04.2019
Rodzic22:20, 07.04.2019
To jest Twoja wina, że Cię tak nazywają. Jak pracujesz 15h tygodniowo, a ja z......m na Twoją pensję 50h tygodniowo. Dlaczego nie chcecie pracować tylko pieniądze brać. 22:20, 07.04.2019
siouks7305:55, 08.04.2019
Autorytetu nie dostaje się bo skończyło się WSP czy inną uczelnię i zostało nauczycielem. Autorytet,szacunek trzeba sobie wypracować - szczególnie u uczniów: cierpliwie uczyć skutecznie i dopiero po latach wiadomo np że uczeń został dobrym fachowcem dzięki określonemu nauczycielowi (lub kilku) - sam sobie zdaje z tego sprawę i temu nauczycielowi dziękuję. Zapraszam do polemiki kto z nas jest lepszym fachowcem i kto ile zarabia za ile zdolności, kursów, wykształcenia i zaangażowania (siouks73 na tlenie) - wtedy może uświadomisz Pan sobie co i jak jest na tym świecie bo za bardzo od niego odstaliście... 05:55, 08.04.2019
Dyrektor 14:35, 07.04.2019
Do pracy jaki wy przykład dajecie młodzieży jeśli wam praca szkodzi to znajdźcie inną na wasze miejsce jest sporo młodych nauczycieli darmozjady uczeń więcej czasu spędza w szkole niż wy i potem musi irodzic uczyć tego czego wy nie dacie rady patologia i komuchy żenada 14:35, 07.04.2019
Już nie nauczyciel16:14, 07.04.2019
,,Bodajbyś cudze dzieci uczył'' jakże aktualne jest teraz to stare przekleństwo. 16:14, 07.04.2019
ilona 19:04, 07.04.2019
tak nauczyciele chcą podwyzki ale to ja z dzieckiem po pracy siedze do póznych godzin zeby mu wytłumasczyc ,a ten obowiązek należy chyba do nauczyciela ,ja bym im dała podwyżki ,a kto rodzicowi zapłaci za nauke którą poswięca dziecku BO MUSI!!! 19:04, 07.04.2019
Hgf19:56, 07.04.2019
Z Tobą rodzice nie siedzieli w domu nad zadaniem ? Umialaś wszystko z lekcji ?
Jeżeli tak to może Twoje dziecko to nieuk i musisz z nim siedzieć. Ja że swoim siedzie nad zadaniem,sprawdzam i nie widze w tym takiego problemu. 19:56, 07.04.2019
Też rodzic20:57, 07.04.2019
Jestem za tym, aby dać podwyżki dla nauczycieli. Ale wymagać od nich większego zaangażowania. W szkole mojej córki tak oceniam pracę jej nauczycieli. Otóż bardzo dobrze ok. 50% , dobrze 30%, źle 20%. Te 20% nie powinno pracować w zawodzie. Nie można mówić,że wszyscy nauczyciele to dno. Nie można krzywdzić tych nielicznych pasjonatów i wyzywać ich od darmozjadów. 20:57, 07.04.2019
Rodzic22:16, 07.04.2019
Nieroby do pracy. Nie jesteście ulepieni z lepszej gliny. Pracujecie najmniej i za nasze pieniądze. Jeżeli któremuż z nauczycieli nie pasuje może się zwolnić przecież nikt nikogo nie zmusił do pracy w szkole. 22:16, 07.04.2019
UFF22:33, 07.04.2019
Z lepszej gliny to są policjanci podwyżka 650 + 500 zł.,emerytura po 25 latach chorobowe płatne 100% itd. 22:33, 07.04.2019
j22:23, 07.04.2019
Jutro wysyłam swoje dzieci do szkoły! nie dam się szantażować nauczycielom! Przykre jest tylko to że musze odpowiadać swoim dzieciom na pytania typu- dlaczego ja musze isc do szkoły a inne dzieci zostaja w domu ? 22:23, 07.04.2019
Ojciec dziecka08:03, 08.04.2019
Nauczyciel powinien pracować 40h tygodniowo, 26 dni urlopu. Żadnych przerw świątecznych, ferii, dni dyrektorskich. W tym czasie powinny być prowadzone zajęcia dla słabiej uczących się i zajęcia dla ambitnych uczniów, przygotowujących się do konkursów olimpiad itp. Wtedy nauczyciel zyska szacunek, a edukacja w szkołach poprawi się. Precz z tą obłudą, że nauczyciel mało zarabia. Wystarczy popatrzeć na oświadczenia majątkowe nauczycieli, którzy zostali radnymi. A jak nie pasuje to mogą szukać innej pracy.
08:03, 08.04.2019
grzbie12:38, 08.04.2019
ludzie żal mi was, podobno dostaliśmy mózg żeby go używać, jak widać w przypadku większości z piszących tu komentarze został on odłożony na półkę, czas chyba się obudzić bo inaczej zostanie nam tylko świnia + 12:38, 08.04.2019
Bolo08:14, 08.04.2019
Zmień pracę Olek. Koto Cię tam trzyma w tej szkole. Ja pracuję jako konstruktor 50 h tygodniowo, a praca 1000 razy bardziej odpowiedzialna jak nauczyciela. Co wy jeszcze chcecie za 15h tygodniowo. 08:14, 08.04.2019
Ktoś 15:21, 08.04.2019
A kto Ci dziecko wykształci żeby nie było skrajnym *%#)!& ? Może nauczyciel ?Skoro nauczyciele są źli to po co oni, sam ucz własne dziecko. Wiesz na rozwój dziecko wpływa środowisko ( zalicz się do tego też szkoła ) tam dziecko rozwija swoje zainteresowania. To jest odpowiedzialna praca bo nauczyciel odpowiada w ciągu lekcji za 30 dzieci, jak komuś się stanie to wina nauczyciela, także prowadź lekcje i pilnuj że żaden dzieciak nie wybił sobie oka, spróbuj, potem się wypowiadaj 15:21, 08.04.2019
GKS10:27, 08.04.2019
Właśnie spojrzałem na oświadczenie majątkowe radnego nauczyciela w Gorlicach 57900 z tytułu umowy o pracę więc to trochę więcej 2200- 2300 10:27, 08.04.2019
pol11:25, 08.04.2019
Policjant +, Żołnierz +, Krowa +, Tucznik +, Nauczyciel - 11:25, 08.04.2019
jann12:09, 08.04.2019
nauczyciele chcecie wiecj zarabiac to mozna krowy zakupic bo za kazda prezes da 500zł. tak ze po lekcjach na pastwisko 12:09, 08.04.2019
betti12:41, 08.04.2019
Piękna pogoda pełno dzieci w parku,na placach a młodzieży w Kauflandzie i na ławkach,Dzieci się cieszą bo ferie dawno były,a nauczyciele pewnie siedzą na szkolnych korytarzach jedzą piją i plotkują.Nie jest żle i dobrze że im rząd wczoraj nie dał więcej!Ciekawe jak długo postrajkują jak stracą dochody! 12:41, 08.04.2019
filozof13:29, 08.04.2019
czy ci tak wysoko wykształceni nauczyciele wiedzą że na ich pensje podobnie jak całej sfery budżetowej pracuje garstka ludzi od nich gorzej zarabiających i podatki naprawdę głodowych emerytur i rant. Dlaczego nie strajkowano kiedy likwidowano wszystkie zakłady pracy które płaciły podatki di budżetu!!!! teraz z pustego nawet Schetyna nie naleje. Swoja drogą TUSK zagwarantował w poprzednich latach dobrze wynagradzanych nauczycieli i lekarzy więc tam kierować pretensje , wówczas nikt nie strajkował i nie domagał sie realizacji obietnic, teraz kiedy stopniowo wszystko jest realizowane najlepiej dobić i głosić nie to nie jest strajk polityczny!!!!! 13:29, 08.04.2019
Gorliczanin 13:57, 08.04.2019
Proszę brać pod uwagę opinie społeczną. Ważna to rola dla burmistrza, Rady Miasta
oraz Dyrektorów szkół 13:57, 08.04.2019
obserwator15:03, 08.04.2019
nauczyciele po prostu zrobili sobie dłuuuugi weekend przed świąteczny, po nim będzie świąteczny, a potem po świąteczny w sumie miesiąc wolnego. 15:03, 08.04.2019
Ekwilibrysta Płciowy15:08, 08.04.2019
Hi, hi i mamy, jak w 1968. Najpierw antysemickie jazdy, potem skłócenie społeczeństwa. Za niedługo aktyw robotniczy spuści wykształciuchom ?!@$! w obronie narodowych wartości. A jak za dwa trzy lata skończą się pieniążki na socjalistyczne wygłupy, to głodny lud robotniczy wyjdzie na ulice. Tylko wtedy będzie, jak w 1970, kiedy studenci zmasakrowani w 1968 rękami robotników pokazali im wała. I tyle. Historia zatacza koło. A prokurator Piotrowicz znowu w Komisji. 15:08, 08.04.2019
Ktoś 15:15, 08.04.2019
Jak czytam te komentarze to odechciewa mi się wszystkiego... mam rodziców nauczycieli więc wiem jak to wygląda. Ludzie mają ból d.... bo nauczyciele mają tyle wolnego a tyle, pracują do 13 ... Ludzie się wypowiadają a pojęcia o pracy nauczyciela nie mają. Jeżeli jest się dzieckiem nauczyciela to wie się jak to wygląda. Nauczyciel np. polskiego - typowy odbiorca - tak pracuje od 8 do 13 i ma ferie, święta i wakacje ... otóż hmmm nikt nie wspomina o sprawdzianach, wypracowaniach, maturach, siedzenie w komisjach, wywiadówkach, nauczaniach indywidualnych w domu uczniów. Proszę niech Pan budowlaniec (sam sobie wybrałeś taki zawód) przyjdzie do klasy liczącej 38 osób, gada przez całe 45 min a w domu poprawi wypracowania co schodzi Uwaga ZASKOCZĘ nie 10 minut ale parę godzin. ,,Taki sobie zawód wybrali" a kto twoje dziecko tępaku będzie uczył jak nie nauczyciele ???? Jak dziecku coś nie wychodzi to wina nauczyciela, jak dziecko niechce chodzić do szkoły to wina nauczyciela. Nauczycielom chodzi o szacunek i godne zarobki. Rzygać mi się chce jak słyszę teksty większości !!! ,, Kto im kazał?" a tobie ??? Nauczyciel musi ogarniać jeszcze sprawozdania, konferencje, konferencje plenarne, dziennik, nikt im nie płaci żeby np dotrzeć do ucznia który mieszka np. 10 km od szkoły. Mój komentarz nic nie zmieni bo z ciemnotą nie wygrasz ale mam jedno pytanie KTO OBRAŻAŁ PIELĘGNIARKI KIEDY ONE ODSTĘPOWAŁY OD ŁÓŻEK PACJENTÓW CO GROZIŁO ŚMIERCIĄ ? Wtedy każdy popierał ... chyba że miał kogoś w szpitalu. Ludzie !!! Ogarnijcie się a obrażanie ludzi którzy wykształcili Ciebie i w przyszłości twoje dziecko jest żałosne bo dzięki nauczycielom którzy nauczyli się podpisać się pracujesz jako ten przysłowiowy budowlaniec. 15:15, 08.04.2019
Teodor15:50, 08.04.2019
Nie denerwuj się Ktosiu bo szkoda zdrowia. Z ciemnotą i zawiścią nie wygrasz, tu potrzebna jest praca od podstaw. 15:50, 08.04.2019
ferdek kiepski16:12, 08.04.2019
inni też pracują i to minimum 8 godzin a maksymalnie nawet i po 16 godzin na dobę , nie ma ich w domu i to okrągły rok. wielka mi praca siedzieć sobie w ciepłych kapciach i poprawiać klasówki. spróbuj sobie w innym miejscu pracy po strajkować to wylecisz na zbity ryj. i nie nazywaj ludzi płacących podatki ciemnotą , bo jakby nie społeczeństwo to kto by dał nauczycielom na chleb 16:12, 08.04.2019
ferdek kiepski16:17, 08.04.2019
a co do niesłychanej roli nauczyciela w kształceniu mnie i mojego dziecka to się składa, że mam dziecko i wiem jak to wygląda. otóż szkoła nie uczy, szkoła wymaga. ostatnio pewien nauczyciel mi powiedział, że najlepiej to by było zapisać na korepetycje bo szkoła nie da rady nauczyć... no cóż takiego wała ja pokończyłem uniwersytety bez korepetycji to i moje dziecko po kończy. 16:17, 08.04.2019
wera 14:48, 09.04.2019
nie narzekaj bo za każdą dodatkową godzinę siedzenie na maturach itd masz płacone 14:48, 09.04.2019
boczek16:29, 08.04.2019
bardzo dobra propozycja ,podnieść pensum nauczyciela do 30 godzin tygodniowo a nie 21. ale nie, bo się okazało ,że połowa poszłaby do zwolnienia. czyli, w tym momencie jest ich tak naprawdę dużo za dużo i jeszcze straszą że nie będzie miał kto uczyć. śmiech na sali 16:29, 08.04.2019
XYZ17:06, 08.04.2019
Nauczyciele nie mają prawa do wynagrodzenia za godziny strajku. Opinia Radców Prawnych
przy Prezydencie Nowego Sącza. (Warto się zapoznać "Sądeczanin" 8/04) 17:06, 08.04.2019
Janek18:14, 08.04.2019
Brawo gorliczanie brawo zwolennicy dobrej zmiany prawdziwi obywatele górnik emerytura 3500 na rękę w wieku 42-43 lata ok strajk policji ,lekarzy nawet taksówkarzy rolników protesty frankowiczow super im wolno popieracie nauczyciela na Syberię wstyd Cz Gorlice to miasto hejtu i złych ludzi. 18:14, 08.04.2019
POKO20:09, 08.04.2019
Powiedzcie ile dostaliście podwyżek od rządu PO-PSL ? Gdzie był wtedy Broniarz? Popatrzcie z kim on trzyma (PO,KOD itp) .Uważacie się za kogoś lepszego .Reszta według was to prostaki ,robole i nieuki tylko dlatego ,że popierają PIS . Czy nie jest tak drodzy nauczyciele ? 20:09, 08.04.2019
wera14:41, 09.04.2019
dokładnie 14:41, 09.04.2019
On20:29, 08.04.2019
Tyle hejtu coś okropnego . 20:29, 08.04.2019
Tomek belfer22:02, 08.04.2019
Dzisiaj w naszej szkole był strajk. Ogromne emocje, mnóstwo dylematów i niepewności. Jak odbiorą to rodzice? Jak będą wyglądały sprawy organizacyjne? Czy nie odbije się ta sytuacja na naszych uczniach? Targały nami ogromne emocje, nieprzespana noc. Kochamy naszą pracę, uwielbiamy pracować z naszymi wychowankami. Jednak postanowiliśmy wyrazić swój protest przeciw temu co się dzieje w edukacji. Nie tylko dla kasy jak pewnie większość osób nas krytykujących sądzi, ale dla obrony naszej godności, i żeby wyrazić sprzeciw wobec traktowaniu nas jak zdufanych w sobie i wywyższających się belfrów sterowanych przez ZNP i Broniarza. Mamy w nosie rozgrywki polityczne, mamy w 4 literach ordynarną , szczującą jedną grupę społeczną na drugą, propagandę. Chcemy godnie żyć, poswięcać się pasji uczenia nie obawiając się o to czy starczy nam od pierwszego do pierwszego. Jednosześnie zdajemy sobie sprawę, że nasze zarobki nie są takie marne jak zarobki pracowników obsługi bez których normalne funkcjonowanie szkoły nie byłoby możliwe. Tym większy szacun dla naszego woźnego, który jako jedyny z pracowników niepedagogicznych poparł nasz protest. Witja kłaniam się w pas. Koledzy i koleżanki pamietajcie o sprzątaczkach, sekretarkach woźnych, księgowych, kucharkach, konserwatorach, intendentach!! Bardzo dziękuje też koleżankom z Solidarności, że to piekne słowo całkiem się nie zdeprecjonowało. Mam nadzieję, że cały czas będziecie z nami. Dobrze wykształcony i godnie wynagradzany nauczyciel, profesjonalna i należycie wynagradzana obsługa, zadowoleni rodzice i to co najważniejsze? uczniowie świetnie wyposażeni w dobrej jakości wiedzę, radzący sobie we wspólczesnym świecie. To moje marzenie , o które walczę w tym proteście. A teraz możecie mnie hejtować i opowiadać jaki jestem naiwny i że wciskam wam bzdety! 22:02, 08.04.2019
mały22:07, 08.04.2019
POKO Kazało Broniażowi strajkować i zwołali swoją armię - czyli nauczycieli. 22:07, 08.04.2019
Rodzic22:15, 08.04.2019
Na zawodziu podobno cała szkoła strajkuje - może zapisanych dzieci maja za dużo?
Można przepisać do innych! 22:15, 08.04.2019
Dawid22:22, 08.04.2019
Godność jest rzeczą bezcenną. Popieram. 22:22, 08.04.2019
Rodzic22:34, 08.04.2019
Rodzice przysyłajcie dzieci do szkoly,obowiazkiem szkoły jest zapewnienie opieki! 22:34, 08.04.2019
T18:11, 14.04.2019
Tak, tylko są jeszcze nerwy, strach i frustracja dzieci, które stykają się z sytuacją i zachowaniami dorosłych, których zupełnie nie rozumieją. W efekcie lepiej nie posyłać, i na tym korzystają strajkujący, oczywiście wszystko zgodnie z prawem... Wcale nie wzięli dzieci na zakładników, no wcale, gdzieżby! 18:11, 14.04.2019
abecadlo23:53, 08.04.2019
Cytat z Interii "Jeżeli rząd ma wyobraźnię i spróbuje z niej skorzystać, to musi wiedzieć, że partner zagoniony do kąta jest jak zwierzę. Nie ma gdzie się cofnąć i może tylko gryźć - ostrzega w rozmowie z Interią Sławomir Broniarz " ... nie zdziwie sie gdy nauczyciele po skonczeniu strajku beda przyjmowani przez dzieci i mlodziez glosami nasladujacymi mieszkancow lasu, puszczy , dzungli .
23:53, 08.04.2019
Paulina 2207:46, 09.04.2019
Strajk minie, a smród pozostanie dalej w szkołach. Taki będzie finał tego strajku.
07:46, 09.04.2019
Szukam Pracy08:14, 09.04.2019
Chętni do pracy na etat do szkoły-- konserwator ,wozna,kucharze.Zgłaszać się !!!!! Praca w szkole.Warunki pracy dość dobre jedzenie za darmo,kawa co godzinę,pensja adekwatna do wykonywanej pracy,dużo wolnych dni w roku. 08:14, 09.04.2019
olek09:35, 09.04.2019
Trzymam kciuki za wszystkich nauczycieli Powiatu Gorlickiego!!! Poziom komentarzy tutaj jest żałosny, wstyd za takich mieszkańców... :(
Pozdrawiam wszystkich nauczycieli!!!!! 09:35, 09.04.2019
Bolo12:05, 09.04.2019
żałosny to Ty jesteś. 12:05, 09.04.2019
Dinek10:42, 09.04.2019
Po harnasiu dla nauczyciela i do roboty kurla 10:42, 09.04.2019
Gość11:43, 09.04.2019
Niech nauczyciele pracują 40 godz. tygodniowo. Niech siedzą w szkole po 8 godz. dziennie, to nie będą musieli brać pracy do domu. Zresztą kto widział, żeby sprawdziany itp. były wynoszone ze szkoły, skoro dziecko do domu wziąć nie może, by rodzice zobaczyli. 11:43, 09.04.2019
Tedi17:50, 09.04.2019
Popieram wypowiedz- z żadnego zakładu pracy nie wynosi się dokumentów. Sprawdzian , kartkówka czy klasówka są dokumentem., bo na ich podstawie oceniana jest wiedza ucznia! 17:50, 09.04.2019
Darek12:04, 09.04.2019
Zwolnić nauczycieli, którzy strajkują. Skandal. Kilka godzin pracy a płace chcą na poziomie dyrektorów w firmach. 12:04, 09.04.2019
Nauczyciel12:17, 09.04.2019
Tak praca 40h tygodniowo rozwiązała by problemy z poprawą klasówek, przygotowaniem się do lekcji itp. Ale za tym muszą iść konkretne zmiany. 12:17, 09.04.2019
cola15:39, 10.04.2019
Ktoś zgadzam się z Tobą ale na głupotę i prostactwo nie ma rady te komentarze są takie same jak strajkowały pielęgniarki policja lekarze taksówkarze itp. itd. a Ciekawe czy wszyscy którzy tu sie wypowiadają są tak w porządku Zapewne chcieliby aby szkoła wychowała nauczyła wykarmiła i oddała w piątek wieczorem mam w rodzinie nauczycieli ale też jestem rodzicem i chodząc na wywiadówki też nie zawsze się ze wszystkim zgadzam ale pewne rzeczy trzeba wypośrodkować Obecnie nie można zwrócić uwagi uczniowi bo się stresuje mamusia z tatusiem wybronią ze wszystkiego ....... dyskusje w domu jaki to nauczyciel idiota .Nie tędy droga przemyślcie trochę apotem piszcie .Każde studia wymagają nauki i poświecenia potrzebny murarz inżynier kucharka stolarz ........ i może każdemu należy się szacunek 15:39, 10.04.2019
T18:08, 14.04.2019
Czy ZNP chce zmiany tego systemu? Nie. Chce pieniędzy, a system ma być nietknięty. Ot, i cała filozofia. 18:08, 14.04.2019
vvvbn16:35, 10.04.2019
"Niech nauczyciele pracują 40 godz. tygodniowo" - zgadzam się w 100% , ale na tym etapie na którym jest większość nauczycieli pracujących w szkołach, jest to kwestia nie mieszcząca się w głowie.
Średnia wieku nauczycieli to około 43-45 lat, skoro praktycznie całe życie zawodowe (przekwalifikowywanie w tym zawodzie to raczej wyjątki od reguły) funkcjonują w systemie w którym "normalny człowiek" odpracował by pensum (18godz) w niespełna 2,5 dnia , siłą rzeczy radykalna zmiana na 40godz to praktycznie "zamach" na instytucje nauczyciela.
Oczywiście zaraz podniosą się głosy że są sprawdziany do poprawienia, wywiadówki, przygotowanie do zajęć, kontakty z rodzicami itp. i jak najbardziej są ale wykonywać je można bez nadzoru i w dowolnym czasie co pozwala na zupełnie inna organizację czasu i daje ogromną "wolność" która wiąże się z brakiem 8godzin poświęconych w miejscu pracy a tym samym pokusę aby ten czas trochę zapełnić (korepetycje, własne działalności- ZUS już opłacony więc jest łatwiej itd.)
Jak każda grupa społeczna która nie bazuje na prawach rynku największym problemem
jest wrzucanie wszystkich do jednego worka i stawianie znaku równości pomiędzy każdym nauczycielem, nie mowę o jakości ich pracy, bo każdy wiem że są ludzie na swoim miejscu i z umiejętnością przekazywania wiedzy i chęciami do pracy jak i nauczyciele którzy uczyć po prostu nie umieją albo etat traktują tylko jako bazę do zupełnie innych zajęć (a niestety system im na to pozwala ) i znaku równości nie można między nimi stawiać ale przede wszystkim jak można stawiać znak równości pomiędzy nauczycielem matematyki i np wf-u ?. Oczywiście na tym ogromnie tracą "najlepsi" nauczyciele a w ich cieniu mogą schować się "najsłabsi" i nawet jeżeli "słabi" nauczyciele to wyjątki (a każdy był kiedyś uczniem i sam ma zdanie na ten temat) to dlaczego skoro większość jest taka dobra nie ma woli aby system został tak zmodyfikowany aby nie dało się ślizgać beż żadnego zaangażowania w pracę, jaki sens mają stopnie nauczycieli (mianowanie, dyplomowanie ..) skoro nie idzie za nimi jakość kształcenia i podkreślam że nie winię za to nauczycieli bo skoro system pozwala mi na zrobienie 'papierków' które sprawiają że więcej zarabiam i trudniej mnie zwolnić to czemu nie , 'taki system' niech zainteresowane osoby się wypowiedzą jaki jest odsetek niezdających do kolejnego stopnia, to tak gdyby telemarketer poszedł na szkolenie z poprawnej wymowy akcentu i po skończeniu szkolenia z automatu należała mu się w pracy podwyżka, normalnie pracodawca ocenia czy szkolenie ma sens a potem podejmuje decyzje a jeżeli dzięki szkoleniu telemarketer pracuje lepiej to dostaje podwyżkę.
Takie absurdy można mnożyć (a jest ich masa w całej budżetówce)
Oczywiście z drugiej strony mamy coś niepoliczalnego i nienamierzanego: opieka nad dziećmi , przekazywanie wiedzy , trud rozmowy z dziećmi/młodzieżą pokazywanie ścieżek , wzorów do naśladowania uczenie obowiązków i życia w społeczeństwie , nie da się tego policzyć i zmierzyć dlatego nie zgadzam się z prostym porównywanie typu
"za 1/2 etatu chcą wypłaty jak za pełny etat" tak czy inaczej 'system' powinien się zmienić
tak aby wyeliminować choć w sporym stopniu patologię i umożliwić odsianie dobrych od złych
Skoro ktoś żąda zarobków z sektora prywatnego to musi się liczyć z tym że będzie weryfikowany (choć w pewnym stopniu) jak pracownik z sektora prywatnego (jak jest słaby to pracę traci)
Weryfikacją nie może oczywiście opierać się przez ocenę 'kolegi po fachu' ale również nie może być oparta tylko o ocenę przez rodziców (mielibyśmy zmiany co 2 miesiące )
System ni jak się ma do realiów i zmiany są konieczne, nie tylko od strony weryfikacji i zwiększania zarobków nauczycieli ale również ich praw i wsparcie ze strony Państwa i przepisów. Powiedzmy sobie szczerze Drodzy Rodzice granica tego na co My kiedyś pozwalaliśmy sobie w szkole przesunęła się drastycznie i nie mówią tu o powrocie do czasów gdzie nauczyciel a automatu kojarzył się z szacunkiem i poważaniem (to nigdy nie wróci ) ale np zwykłą kamerka za 130zł w klasie to chyba mały wydatek przy 500+ a w starciu z rodzicem 'szkolnego aniołka' mogła by sporo zdziałać. 16:35, 10.04.2019
Magda20:05, 10.04.2019
Podziękowania dla wszystkich nauczycieli którzy są przy egzaminach!!! I nie patrzą na czubek własnego nosa, ale myślą o młodzieży która ma egzaminy i wystarczająco dużo stresu, a pseudo nauczyciele maja to gdzieś i myślą o swoim portfelu. Ci co strajkują do zwolnienia!!! Jeszcze bezczelnie piszecie, że strajk jest dla dobra dzieci. Wstydźcie się! 20:05, 10.04.2019
józek wojtazz 22:27, 10.04.2019
Jedzcie sobie na zbiory dorobić we wakacje lipiec sierpień a nie żebrzcie ! Nic nie produkujecie przecież a chcecie podwyżkę w zamian za co ????jak zmieni się wasza praca albo chociażby jej charakter?nonsens..po prostu. 22:27, 10.04.2019
gorliczanin.20:04, 11.04.2019
Propozycja: - religia w salach katechetycznych przy kościele i na koszt kościoła
- pieniądze, które katecheci dostają od podatników przeznaczyć na podwyżki
dla nauczycieli 20:04, 11.04.2019
do gorliczanin09:26, 16.04.2019
Z kodu czy wiosna ? 09:26, 16.04.2019
Uczeń20:55, 11.04.2019
Za co ? Za poniżanie ? Za wysmiewnie ? Za niesprawiedliwe traktowanie?
My jako uczniowie nie mamy prawa głosu .
Nam nie pozwalają korzystać z telefonów nawet na przerwach a sami podczas lekcji rozmawiają przez telefon lub coś na nim przeglądają 20:55, 11.04.2019
obojętny13:01, 13.04.2019
Mnie polityka nie interesuje, ale czy szefowie ZNP W SZKOŁACH CZASEM NIE MAJĄ PŁACONE tak jakby nie strajkowali? 13:01, 13.04.2019
rodzic13:04, 13.04.2019
Większość nauczycieli nie chce strajkować ale wywierane sa na nich naciski!!!!!!! 13:04, 13.04.2019
rodzic13:07, 13.04.2019
W jednej ze szkół przed egzaminem to była masakra,nikt nie wiedział czy odbędą się egzaminy!!!!!! 13:07, 13.04.2019
Obserwator21:06, 13.04.2019
Może Urząd Skarbowy zainteresowałby się pracą nauczycieli na basenie, jak byłem po południu to zostałem wyrzucony z toru bo tu są prywatne lekcje z 2 dzieci. 21:06, 13.04.2019
małolat21:07, 13.04.2019
Ty 21:07, 13.04.2019
Wyborca17:45, 14.04.2019
Panie Burmistrzu teraz widać którzy dyrektorzy sobie nie radzą sprawujac tę funkcję!!! 17:45, 14.04.2019
Rodzic22:58, 14.04.2019
ŁAMISTRAJKI to okazuje sie NAUCZYCIELE Z POWOLANIA. KTOSIU ja popieram to co napisales/as. Ludzie pracuja nawet z wyzszym wyksztalceniem przy budowlance czy innej ciezkiej brudnej robocie po kilkanascie godz dziennie czesto delegacje za najnizsza krajowa bez dodatkow wakacji czy ferii. Jak nie pasuje w kraju to jada coraz czesciej za granice i taka jest RZECZYWISTOSC. Nauczyciele chca szacunku a polowa podczas strajku nawet odrobiny kultury osobistej nie wykrzesa w wypowiedziach. Komentujcie nadal. Wypisujcie jacy jestescie biedni, jak uczniowie was nie szanuja bo malo zarabiacie, albo zwalcie na rodzicow ze dzieci nie da sie nauczyc bo w domu sie z nimi nie pracuje. Ale korepetycji za kase udzielicie i dziecko wtedy umie. Brakuje Wam juz argumentow. Pretensje o dotacje na krowy i swinie. Zaraz powiecie ze 500+ , emerytury dla matek czy inne dodatki a wiekszosc z was i z tego korzysta. 22:58, 14.04.2019
qwerty18:42, 18.04.2019
cyt. "Ludzie pracuja nawet z wyzszym wyksztalceniem przy budowlance czy innej ciezkiej brudnej robocie po kilkanascie godz dziennie czesto delegacje za najnizsza krajowa"
Może obracam się w jakimś innym środowisku ale znam gro ludzi z naszego gorlickiego rejonu, którzy owszem pracują na delegacjach/budowlance ale przy pensjach kształtujących się w okolicach 4-5k zł netto/miesiąc i to nie są jakieś pojedyncze przypadki, więc mówienie o najniższej krajowej to czyste kłamstwo - chyba, że mówimy o tym co mają na papierze i od czego pracodawca odprowadza składki emerytalne czyt. najniższa na umowie + cała reszta w kopercie co jest nagminne w dzisiejszych czasach. Cały myk w obecnych czasach polega na tym, że zatracono sens wyższego wykształcenia, ponieważ rynek tak poszedł do przodu, że gość na koparce zarabia dużooo lepiej niż np. pielęgniarka. 18:42, 18.04.2019
hmm11:22, 16.04.2019
Oj nauczyciele, zdaje się, że się nie opłaciło strajkować. Podwyżki pensji i tak by były, a tak będą jeszcze podwyżki pensum.
Teraz podwyżka pensum to już tylko formalność, właśnie dzięki Wam ukazała się skala poparcia społecznego dla takiego rozwiązania. 11:22, 16.04.2019
misio22:09, 16.04.2019
Powiedzcie, czy nauczyciele żyją w jakiejś bańce, w której wszyscy popierają ten czysto finansowo/polityczny strajk, przecież oczywiste jest że jak zapytają ucznia albo rodzica przychodzącego do szkoły to nikt im w twarz prawdy nie powie, bo boi się o swoje albo swojego dziecka oceny( a każdy wie jak to 'pedagodzy z powołania' są obiektywni w swoich ocenach), im dłużej to ciągną tym bardziej zrażają ludzi a tłumaczenia że chodzi o dobro dzieci to skrajne kłamstwo czysty cynizm. Rządzący doskonale widzą nastroje w społeczeństwie (chyba tylko ślepy nie widzi) i całe to zamieszanie skończy się zlikwidowaniem karty nauczyciela, przywilejów, zwiększeniem pensum i wprowadzeniem weryfikację efektów nauczania, wtedy dopiero będzie krzyk 22:09, 16.04.2019
Rodzic23:23, 16.04.2019
Niestety tak jest czesto. Mimo wielu uwag co do zachowan nauczycieli rodzice milcza. A jezeli zdarzy sie chocby 1 w klasie ktory powie to co mysli glosno i wyraznie staje sie "naznaczonym" i dziecko rowniez. Troche tak jakby nauczycieli chronil " szkolny immunitet" i moga wszystko. Wtedy nauczyciel z powolania czy wyuczony dla cieplej posadki powie ze rodzic wychowuje w domu a nauczyciel w szkole. I mozna im naskoczyc.. Sam protest pokazuje ta chora sytuacje. W necie anonimowo kazdy mowi co mysli o protescie 90% negatywnie a w realu kazdy z nich powie ze popiera albo mu obojetne. Rodzice powinni sie wziasc w garsc i postawic nauczycielom bo dobro dziecka jest najwazniejsze a nauczyciele za czesto nimi i nami rodzicami pomiataja wykorzystujac pozycje spoleczna. 23:23, 16.04.2019
T14:39, 19.04.2019
Zgadza się; przy okazji odsyłam do komentarza z godz. 13:30, 06.04.2019. 14:39, 19.04.2019
Cypisek08:37, 05.04.2019
8 9
A to wszystko efekty antyreformy oświaty wyprodukowanej przez rząd AWS-UW (teraz PiS-PO). Straszny gniot, za który nikt nie ponióśł żadnej odpowiedzialności. 08:37, 05.04.2019
ja16:26, 05.04.2019
10 5
To są właśnie "nauczyciele"... 16:26, 05.04.2019