Zamknij

Gorlice. Atmosfera na Sesji gorąca, jak w Strefie Kibica

10:47, 30.05.2018 J.R Aktualizacja: 14:53, 30.05.2018
Skomentuj

W budżecie Gorlic pozostało 8.000 zł na wydatki (słownie: osiem tysięcy złotych). Ta dość zaskakująca informacja została przekazana przez Skarbnika Miasta radnym Rady Miasta Gorlice w czasie ostatniej Sesji. Pod adresem burmistrza padły też oskarżenia o nieuczciwym zachowaniu wobec radnych i stawianiu ich „pod murem” zmuszając do przegłosowania finansowania na poziomie 120 tysięcy złotych Strefy Kibica, która nie była z radnymi konsultowana, a po kryjomu organizowana.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Zbliżające się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej będą nie lada gratką dla fanów piłki nożnej. Wielu rodaków nie będzie mogło w sposób bezpośredni śledzić poczynań naszych piłkarzy, prowadzonych przez Adama Nawałkę. Z pomocą przyjdą zapewne różnego rodzaju obiekty gastronomiczne, w których można będzie wspólnie oglądać Mundial 2018. Niektóre miasta jak na przykład Warszawa, Poznań czy Toruń planują zorganizować strefy kibica, w których mieszkańcy będą mogli się oddać futbolowemu szaleństwu.

Do grupy wspomnianych miast zapragnęły dołączyć także Gorlice, które za bagatela 120 tys. zł. planują utworzyć na rynku strefę kibica. Zamierzenia Gorlickiego magistratu o tyle ambitne, że strefa ma działać aż miesiąc tj. od  14 czerwca do 15 lipca. Pewnie nie było by w tym nic dziwnego, a wręcz można by było takiej inicjatywie przyklasnąć, gdyby nie kondycja miejskiego budżetu.

Otóż jak dowiadujemy się z obrad ostatniej sesji Rady Miasta Gorlice, tegoroczny budżet jest niezwykle napięty, wolne środki stanowiące swego rodzaju rezerwy stopniały praktycznie do zera (w kasie pozostało JEDYNIE 8 TYSIĘCY ZŁOTYCH), a kolejne nierozstrzygnięte przetargi mogą powoli zwiastować duże kłopoty z wykonaniem założonego planu inwestycji. Z pomocą przychodzi jednak zasób nieruchomości miejskich, które zawsze w takiej sytuacji można wystawić na sprzedaż, reperując na chwilę stronę dochodową budżetu.

W przygotowanych projektach uchwał burmistrz Kukla zaproponował radnym sprzedaż działki  wraz z budynkiem mieszkalnym przy ulicy Stróżowskiej, celem zapewnienia pieniędzy na wydatki budżetowe, m.in. na organizację strefy kibica. I właśnie koło tak przyjętego sposobu sfinansowania przez burmistrza strefy kibica rozgorzała gorąca dyskusja. Pomimo, że radni wyrazili ostatecznie zgodę na sprzedaż nieruchomości, o tyle organizacja strefy kibica spotkała się z wnioskiem formalnym o jej zdjęcie z wydatków budżetowych. Argumentacja jaka padała za zdjęciem finansowania strefy to przede wszystkim niezwykle napięty budżet miasta, coraz większe ceny miejskich inwestycji oraz kompletny brak racjonalności sprzedaży miejskiego majątku w celu zorganizowania imprezy masowej jaką jest strefa kibica. Nie bez znaczenia był fakt, że umowy na organizację strefy zostały już dawno zawarte, nie czekając na decyzję rady, przydzielającej przecież na ten cel pieniądze - (zachęcamy do obejrzenia i odsłuchania video relacji z Sesji z zaznaczonym fragmentem poświęconym organizacji Strefy Kibica, materiał na końcu artykułu).

Duże wątpliwości wzbudził wydatek 120 tysięcy złotych na Strefę Kibica na gorlickim Rynku. Wzięliśmy pod uwagę fakt, że można powiedzieć, że wyprzedajemy „srebra rodowe” w postaci kolejnych majątków i kolejnych działek i nieruchomości. I de facto z tych pozyskanych dochodów kierujemy je na zorganizowanie imprezy. Dlatego na Komisji powstały duże wątpliwości, tym bardziej, że ostatnio zorganizowaliśmy dużą imprezę i kosztowną w postaci Dni Gorlic, dlatego też kolejne 120 tysięcy wydaje się wydatkiem dość wątpliwym (...) Na Komisji Promocji Pan Gugulski informował nas, że czyni wstępne starania o Strefę Kibica, że analizuje jaki będzie koszt tego wydatku. Ja wtedy zapytałem, czy nas na to stać? Pan burmistrz Bałajewicz odpowiedział, że Pani Skarbnik będzie poszukiwała pieniędzy. Tak to się skończyło.Widzę po niektórych radnych uśmiechy, ano zrobimy będzie fajnie. Szanowni Państwo, ja zapytam, gdzie Pan burmistrz pójdzie i gdzie będziemy szukać pieniędzy za miesiąc, jak przy kolejnym przetargu, który nie przejdzie nie będzie po prostu środków finansowych. W tym momencie Pani Skarbnik mówi, że mamy 8 tysięcy złotych wolnych środków. Sprzedajemy ostatnie "srebra rodowe" w postacji majątku, czyli ten dom. Po prostu powiedzmy sobie szczerze NIE MAMY JUŻ W OGÓLE PIENIĘDZY! Dodatkowo widać, że kolejne przetarg są za dużo wyższe oferentów niż my mamy zabepieczone. Czy w takiej sytuacji nasi mieszkańcy nie zapytają się, czy my organizujemy za 120 tysięcy kolejną imprezę masową. Nie wiem, czy to jest dobry pomysł – mówił radny Michał Diduch Przewodniczący Komisji Budżetowej

Głos w dyskusji na temat Stefy Kibica zabrał także radny Krzysztof Zagórski

Wiem, że jest to marketing, ale miesiąc czasu jest to długi okres czasu, czy przygotowani są na to mieszkańcy z tego terenu (…) kwota też jest dosyć duża 120 tysięcy, mam mieszane uczucia, ale jestem za tym aby kibice byli. Mamy tutaj restauracje, pewnie one też będą chciały tworzyć, jakieś strefy dla klientów (…) ta kwota jest bardzo duża – opiniował pomysł organizacji Strefy Kibica za 120 tysięcy złotych Zagórski

Radny Adam Piechowicz dopytywał, czy w związku ze Strefą Kibica podpisane zostały już jakieś umowy. W odpowiedzi z usta zastępcy burmistrza Łukasza Bałajewicza usłyszał, że "GCK wstępnie podpisało już umowy, bo dwa tygodnie przed Sesją minęło zgłaszanie licencji w TVP więc umowa została zawarta".

Bardzo merytoryczny głos w dyskusji zabrał radny Czesław Gębarowski, który bez zbędnej kurtuazji jednoznacznie ocenił pomysł organizacji Strefy Kibica, a przede wszystkim sposób w jaki burmistrz postawił radnych przed faktem dokonanym.

Pierwsze prawo ekonomii politycznej brzmi: Nie żałujmy pieniędzy na wybory bo, jak wygramy wybory to zaoszczędzimy dziesięć razy tyle. Następna kadencja jest pięcioletnia i jest tak dobrze, że będziemy musieli tylko oszczędzać. Odnośnie Strefy Kibica im burmistrz udziela więcej wyjaśnień tym bardziej przekonuje mnie, że jest ona niecelowa w takim wydaniu (…) jestem przekonany, że mecze Reprezentacji Polski i inne mecze bardzo dobrze by się oglądało w kafejkach i restauracjach wokół Rynku itd. Stawiam wniosek o zdjęcie projektu uchwały z porządku obrad, tym bardziej, że zostały podjęte działania wcześniej bez informacji Rady, a to się wiąże z wydatkami i to jest zwyczajnie nieuczciwe. (…) - mówił Czesław Gębarwoski Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Ostatecznie przedłożony wniosek o ściągnięcie z wydatków budżetowych organizacji strefy kibica nie uzyskał większości, duża część radnych wstrzymała się od głosu. Widać rozpędzająca się kampania wyborcza paraliżuje radnych w podejmowaniu decyzji. Stąd też, Strefa Kibica będzie ostatecznie działała na gorlickim Rynku.

Przewidziana na organizację strefy kwota 120 tys. zł. to nie mała suma, pomyśleć ile „dziur” w mieście można było by nią załatać. Dodatkowo ostatnie Dni Gorlic na pewno nie należały do najtańszych, dlatego jawi się pytanie ile jeszcze naszych podatniczych pieniędzy zostanie w prosty sposób przejedzonych. Z drugiej zaś strony przecież wszyscy wiemy, że kampania wyborcza rządzi się swoimi prawami. 

I na koniec mała ciekawostka, która zapewne także zdziwi i samych radnych.

Otóż kilka dni przed Sesją Rady Miasta z naszą Redakcją skontaktowała się z nami firma z Torunia, która w oficjalnym piśmie napisała (pisownia oryginalna):

Jesteśmy organizatorem Strefy Kibica Miasta Gorlice i w związku z tym chcielibyśmy również nawiązać współpracę z Państwem. Jesteśmy zainteresowani aby objęli Państwo patronat medialny tego wydarzenia. Głównie chodzi Nam o umilenie czasu Naszym kibicom przed i w trakcie kibicowania oraz w przeprowadzeniu jakiś konkursów rozdania gadżetów itp. Czy możemy również liczyć na pomoc przy promocji tego wydarzenia? Głównie chodzi nam poinformowanie, że taka Strefa Kibica się odbędzie.

Jeśli chodzi o szczegóły na chwilę obecną: miejsce to płyta Rynku, transmitowane będą wszystkie meczy w strefie gastronomicznej oraz transmisje wszystkich meczy Polski plus finał na dużym ekranie. Liczba kibiców wstępnie około 2000 osób. Miasteczko Strefy Kibica planujemy podzielić na kilka stref: WIDOWISKOWĄ (ekran, wyznaczone miejsce do kibicowania); GASTRONOMICZNĄ (grill, alkohol, przekąski, napoje); SPRZEDAŻOWĄ (sprzedaż gadżetów i pamiątek z Mundialu); strefę dla dzieci. 

Z informacji tej, przesłanej do nas jeszcze przed Sesją jednoznacznie wynika, że toruńska firma BYŁA JUŻ PEWNA tego, że będzie takową Strefę organizowała w naszym mieście. Z czego wynikała ta pewność? 

I na koniec informacja z gatunku nieoficjalnych. Toruńska firma musiał zrezygnować ze współpracy z portalem gorlice24.pl gdyż taki był warunek organizacji Strefy Kibica postawiony jej przez "pewnych urzędników", gdy tylko przedstawiciele tejże firmy pochwalili w Ratuszu faktem objęcia przez nas imprezy oficjalnym Patronatem Medialnym. Tak na marginesie nie jest to pierwsza taka sytuacja w ostatnich ponad trzech latach i wielu innych organizatorów spotkało się z podobną "ofertą nie do odrzucenia". 

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(28)

Piotr1Piotr1

52 50

Czekaliśmy 12 lat na Mundial w którym możemy zobaczyć Polską reprezentację. Głupotą ostatnią byłoby pozbawienie mieszkańców Gorlic możliwości na zjednoczenie się na placu głównym w Gorlicach i kibicowanie w tak ważnym turnieju, który przecież odbywa się tak rzadko. Pomyślmy w sposób racjonalny, 120 tysięcy to dużo, ale przez 12 lat nie wydaliśmy nic ponieważ Polaków nie było na mundialu. Jedynie euro w 2012 roku ale to chyba też było w części sponsorowane. 12:25, 30.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pazpaz

8 14

*%#)!& boś biedny, biednyś boś *%#)!& - inaczej sie powyzszego komentarza jak i gorlic nie da podsumowac. jak nie masz na podstawowe rzeczy to nie wydajesz na luksusy. 12:37, 30.05.2018


K.K.

10 4

Ok. Wiec postawmy wielki ekran i przyjdzmy by razem kibicowac. Mozna to zrobic bez horrendalnie drogiej strefy kibica. Własnymi silami. Kto jest za?? 17:24, 30.05.2018


reo

TofikTofik

49 34

A kto bogatemu zabroni prawda? Tym bardziej, że Kukla robi ten show za pieniądze nie własne, a mieszkańców Gorlic! Ludzie ocknijcie się!!! I uświadomcie sobie wreszcie, że Dni Gorlic czyli wszystkie Sławomiry i Chylińskie, a teraz strafa kibica to SAMI SOBIE ZA TO PŁACICIE! to są wasze i tylko wasze pieniądze z podatków jaki idą do kasy miasta. Kukla je tylko wydaje. Jak taki dobry burmistrz z niego niech się zrzucą z Bałajewiczem ze swoich poborów na tę strefę kibica. Przy wysokości ich dochodów te 120 tysięcy to ich wypłaty za okres zaledwie 6 miesięcy na 48 miesięcy kadencji. 12:36, 30.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bettibetti

5 9

Dobrze że są koncerty strefa kibica jest ok chociaż nie interesuje mnie mundial a nie wszystkie pieniądze na patologie i inwestycje remonty 13:44, 30.05.2018


Do TofikDo Tofik

5 1

Masz rację, nasze pieniądze wydawane są nie tylko dla Gorliczan, ale i dla mieszkańców okolicznych gmin, którzy za nasze miejskie pieniądze mają bezpłatną frajdę. Gorlice są centrum Gminy Gorlice (wiejskiej), więc na pewno burmistrz zwróci się do wójta o pokrycie 50% kosztów imprezy. 18:58, 30.05.2018


mistmist

38 16

Pan Diduch srebrami rodowymi miasta nazywa nieruchomość za 120 tys zł? Pan tak na poważnie?? rzeczywiste srebra rodowe zostały już dawno sprzedane/rozkradzione, a te wg pana srebra to raczej jakieś okruchy z pańskiego stołu 12:42, 30.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KarmazynKarmazyn

5 1

No tak, srebra. To o czym piszesz, to złota, które już sprzedaliśmy na zabawy sprzed lat. Za 10 lat będziemy sprzedawać mosiądz i cynę. 22:59, 30.05.2018


HenryHenry

43 22

Hmm co tu powiedzieć.. Często jestem zwolennikiem Burmistrza, często popierałem organizację huczniejszych sylwestrów, Dni Gorlic itp. ale tym razem muszę stanowczo zaprotestować! Co to jest jakiś mundial? Nie każdy interesuje się piłką nożną. Po drugie, jeśli chodzi o naszą reprezentacje - tradycyjnie: mecz otwarcia, o wszystko i o honor. Wszyscy wiedzą w jakiej są formie i jakie mają problemy (transfery, brak gry, kontuzje). Poza tym to nie żadne święto. Normalnie praca, studenci zajęcia, sesja. Jedynie dzieciaki przyjdą na alkohol i część bezrobotnych i tych pracujących, którzy mieli szczęście (czyt. znajomości) i znaleźli pracę w Gorlicach. To już wolę te 120 tys przeznaczyć na Sylwestra a nie śmieszny mundial... 12:59, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TdiTdi

28 15

To ostatecznie jak radny Diduch vel Tofilk zagłosował? 13:05, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HenryHenry

50 7

Co można by za owe 120 tys. zrobić? Choćby uporządkować ohydną skarpę w centrum miasta (pod dworem karwacjanów od strony ul. Legionów), wyciąć te krzaki, jakiś ładny napis np. kwiatami Gorlice itp. A skoro tak, to teraz powinni święto narodowe zrobić i miesiąc wolnego. Bo ci co pracują w innych miastach czy studiują też chcieliby skorzystać skoro to z miejskiej kasy idzie.. 13:06, 30.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GKSGKS

9 5

No można tylko to jest teren prywatny więc miastu nic do tego 15:31, 30.05.2018


JanuszJanusz

42 13

A czy ktokolwiek zapytał mieszkańców Gorlic, czy chcą takiej strefy w mieście? Bo za chwilę się okaże, że pieniądze na strefę pójdą z budżetu miasta, a bawić się będą głównie ludzie z okolicznych wiosek tak jak to miało miejsce na Dniach Gorlic i koncertach Sławomira i Chylińskiej. Nie wiedziałem, że jesteśmy tak bogaci by fundować za nasze pieniądze rozrywkę dla całego powiatu. 13:37, 30.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RrrRrr

3 0

Bardzo dobrze burmistrz robi. Wy "mieszczuchy " organizujcie za swoje pieniądze różne atrakcje a my z okolicznych miejscowości chętnie skorzystamy z darmowych atrakcji. Na szczęście nasz Wójt nie ma takich pomysłów i cała kasa idzie na rozwój gminy 07:21, 03.06.2018


kurkarurkakurkarurka

33 5

Podpisanie umowy, czyli zobowiązania finansowego, nie mając na nią pokrycia w budżecie to niestety delikatnie mówiąc nieprawidłowość, za którą ktoś powinien zostać ukarany. A odnośnie strefy kibica to ciekawe czy strefa gastronomiczna to znowu będzie piwo 0,4 za 6 złotych albo butelka za 10 i marnej jakości burgery z cenami od 20 złotych w górę? 14:05, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

25 11

Dziwne że na tym portalu radni ze sobą prowadzą korespondencję. Widać to po całych zwrotach, które używają. To wy w Radzie ze sobą i burmistrzem nie rozmawiacie? Liczy się wynik głosowania, co zrobiliście żeby był inny.Zgoda buduje. 14:12, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaroMaro

26 4

Całe Gorlice - "boso ale w ostrogach" 17:10, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

psylopsylo

41 0

Strefy kibica to niech sobie browary organizują. One najlepiej na tym kibicowaniu zarabiają. 18:22, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RR

17 8

Radni tylko mówią, że ktoś ich postawił pod ścianę zresztą już nie pierwszy raz a zawsze głosują za takimi rozwiązaniami jakie podejmuje się bez ich rzekomej wiedzy i zgody.
A głosowanie za to co jak nie zgoda. Szkoda słów na takie tłumaczenia radnych.
Pytam Kto zadecydował o podwyżkami płac dla niektórych osób przebywających w UM, bo tak to trzeba nazwać, aby nie wskazywać tych osób z imienia i nazwiska, które dostały podwyżki wynagrodzenia jeszcze przed " rozpoczęciem pracy". Zaraz po wyborach kilka lat temu. Ciekawy jestem tej odpowiedzi. Za co te podwyżki były i czym te osoby zasłużyli.
19:10, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarmazynKarmazyn

28 2

Użytkownik kurkarurka ma rację. Jak burmistrz może podpisywać umowę - zobowiązanie finansowe, nie mając na to zgody Rady? Czy nie jest to przekroczenie uprawnień? Nie pojmuję tego...
A dlaczego Rada posłusznie głosuje, zamiast rozliczyć burmistrza? I obłudnie twierdzi, że "musiała"?
A jeśli za tydzień burmistrz podpisze umowę nie za 120 tys, ale za 120 mln, to Rada też "będzie musiała" i grzecznie przegłosuje?
Wygląda to jak ponury żart. 22:55, 30.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PopieramPopieram

10 25

Popieram inicjatywę Burmistrza. Jak mamy zatrzymać młodych ludzi w mieście skoro nie ma tutaj niczego dla nich? Dzięki takim imprezom jak Dni Gorlic czy Strefa Kibica część młodych ludzi decyduje się pozostać w Gorlicach a nie wyjeżdżać do Krakowa czy innych większych miast. A brak młodych osób do pracy równa się tyle samo co wolniejszy rozwój miasta. 11:52, 31.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

messimessi

1 1

a daj pan spokój z tymi Gorlicami i ich "warunkami rozwoju i pracy " dla młodych... Smiech na sali,puste krzesła-niech sobie kierownictwo samo dyma i to DYMA w pełnym znaczeniu tego słowa za te 1500... 23:55, 05.06.2018


TdiTdi

15 3

Radny Diduch, jak gorlicki Rejtan drze szaty o gorlickie "srebra rodowe" po czym wstrzymuje się od głosu w sprawie sprzedaży nieruchomości. Inna sprawa to to, że m.in. za kondycję gorlickich finansów odpowiada jako Przewodniczący KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW. 17:55, 31.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patryk Patryk

19 2

Radny Michał ma rację za 120 tys zł można by było kupić coś konkretnego dla miasta . W mzuk pracowników wożą starym lublinem na pace jak jakieś barany a straż wiejska buja się nowym oplem . Strefa kibica ?? nie ma problemu dać im plac a firma która organizuje takie imprezy sama na siebie zarobi.
18:16, 31.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

15 4

Miasto Gorlice to nie prywatny folwark burmistrza i jego z-cy. Skoro burmistrz wydaje publiczne, nasze pieniądze radni winni uznać wotum nieufności i odwołać go ze stanowiska, a sprawę przekazać do prokuratury. 11:11, 01.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

4 4

ciekaw jestem czy ten artykuł ukazałby się, gdyby portal gorlice24.pl objął patronat medialny nad imprezą???? 14:36, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Larry FlyntaLarry Flynta

3 0

Skandal, skandal, skandal !!! Brakuje tylko jeszcze trupy objazdowej z dwugłową kobyłą i kobietą obdarzoną 3 parami cycków. Jaki naród taka i rozrywka.
PS. Każdy dzisiaj ma kino w domu a za 120 tysiaków byłoby co najmniej 60 telewizorów 50 calowych (w hurcie to i ze setka). Mnożąc to przez średnio 4 osoby w rodzinie to wyborców sporo by tym kupił:):):) A kibole i tak głosować nie pójdą... Amen. 11:47, 07.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%