Zamknij

Gorlice. Śmiech przez łzy w Wydziale Komunikacji

11:39, 11.07.2018 J.R Aktualizacja: 11:51, 11.07.2018
Skomentuj miejsc siedzących jest o wiele za mało w stosunku do liczby interesantów, jacy każdego dnia pojawiają się w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gorlicach miejsc siedzących jest o wiele za mało w stosunku do liczby interesantów, jacy każdego dnia pojawiają się w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gorlicach

Do naszej redakcji dociera coraz więcej sygnałów od mocno podirytowanych mieszkańców powiatu gorlickiego, którzy korzystają z usług Wydziału Komunikacji i Dróg. Miało być lepiej, a zdaniem czytelników nic się nie zmieniło.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Minął zaledwie miesiąc, od kiedy Starostwo Powiatowe otworzyło nowoczesny i wyremontowany Wydział Komunikacji i Dróg w nowej lokalizacji. Ciasne i dość obskurne pomieszczenia na ulicy Słonecznej zostały zastąpiono nowoczesnymi i przestronnymi w budynku po dawnej przychodni przy ulicy Michalusa.

[ZT]6148[/ZT]

Wiele osób miało nadzieję, że wraz z przeniesieniem wydziału w nowe miejsce znacząco skróci się ich czas oczekiwania na załatwienie spraw związanych np. z przerejestrowaniem pojazdu. Skoro budynek jest duży i przestronny powinno w nim znaleźć się więcej okienek do obsługi interesantów. Jak się okazuje nic bardziej mylnego!

Oto niektóre z wiadomości, jakie spływają na naszą aplikację ALERT24 (pisownia oryginalna)

Kompletnie nic się nie zmieniło! Równie trudno jest znaleźć miejsce do zaparkowania auta w pobliżu urzędu, tak sam jak na ulicy Słonecznej. W środku jest za mało miejsc siedzących w stosunku do czekających osób, a sam czas oczekiwania jest niemiłosiernie długi.

Jest tyle samo okienek, co w starym wydziale, tempo pracy takie same, jak na Słonecznej. Wybierając się w celu przerejestrowania auta najlepiej wziąć wolne w pracy, bo kilka godzin czekania murowane.

Co z tego, że jest nowocześniej i bardziej elegancko, jak tak naprawdę nic się nie zmieniło? Idąc do rejestracyjnego trzeba wziąć ze sobą nie tylko dokumenty pojazdu, ale najlepiej też termos z kawą i kanapki bo to wyprawa niemal na cały dzień

W kwestii nowoczesności napisał też do nas dziś jeden z czytelników, który od wczesnych godzin rannych stoi w kolejce, aby zarejestrować nowo kupiony samochód. Jak stwierdził stojąc i nudząc się zaczął przyglądać się tablicy multimedialnej dedykowanej systemowi kolejkowemu, na które poza informacjami dla oczekujących emitowany jest także czerwony pasek z nagłówkami wiadomości z kraju. Jak się okazuje pasek ów jest publikowany w tak niefortunny sposób, że oczekujący mogą przeczytać dość niezwykłe zlepki słów, co powoduje, jak u naszego czytelnika jak to określił „śmiech przez łzy”.

A oto przykładowe „hot news” (udokumentowane fotofgraficznie - zdjęcia pod tekstem) prosto z Wydziału Komunikacji i Dróg: „…Nie żyje najbrzydszy pies świata Nie oddał reszty z 10 zł…” lub „…rekord The Beatles Śledczy kładą rękę na majątkach przestępców…” ewentualnie taki smaczek bardzo a propos miejsca, w którym nasz czytelnik się znajduje „…Obaj kierowcy oskarżeni Prognoza pogody na dziś: ciepło, gorąco…”

Przy okazji przyglądając się zdjęciom widzimy ile godzin nasz czytelnik już spędził w Wydziale Komunikacji i Dróg, a jak zaznaczył w swej wiadomości zdjęcie zaczął robić po ponad godzinie od wejścia do budynku. Na moment publikacji tego tekstu nasz czytelnik nadal siedzi i czeka na swoją kolej, wkrótce zaczynie czwartą godzinę pobytu w Wydziale Komunikacji i Dróg.  

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

Szymek Szymek

20 26

Tak tylko jest coś takiego jak rejestracja przez Internet i wtedy czeka się max 15 minut . 12:22, 11.07.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

LachimLachim

12 0

Rejestracja do kolejki, wczoraj szwagier rejestrował swój pierwszy samochód w krakowie nie miał zielonego pojęcia jak i wiecie co? Poszedł do okienka w Galerii Serenada rejestracja trwała 20 min bez kolejki a trwało aż 20 min bo musiał zejść na parking po stare blachy DE 13:00, 11.07.2018


CzytelniczkaCzytelniczka

1 13

Dokładnie tak, po rejestracji przez Internet czekałam tylko kilka minut na załatwianie sprawy. Oczywiście od razu pojawiły się głosy oburzenia że bez kolejki się pcha. 13:05, 11.07.2018


CierpliwyCierpliwy

13 1

Byłem zarejestrowany elektronicznie ale i tak czekalem-50minut 13:09, 11.07.2018


XhdjdXhdjd

15 1

Są 3 miejsca na dzień przeznaczone na rejestrację przez Internet i maksymalnie do dwóch tygodni. Także życzę powodzenia w zarezerwowaniu przez Internet ;) 14:49, 11.07.2018


ktośktoś

52 4

skoro starostwo takie prężne niech rzuci kasą na zatrudnieni z 2-3 dodatkowych osób i będzie łatwiej. ludzie myśleli ze zmiana miejsca obsługi bez dodatkowych rąk do pracy coś zmieni? no raczej nic! 12:42, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LLLLLL

16 2

Nie proponuj zatrudnia nowych urzędników, bo i tak się nic nie zmieni. A w Starostwie to łykną, bo i tak tylko szykują posady dla urzędników. Choćby to, że na Słonecznej 7 będzie nowy urząd, pod nową nazwą, który już de fakto istnieje jako MOPS i PCPR. Urzędników to zmobilizować do pracy a nie kawki i ciasteczka. 18:33, 11.07.2018


BolekBolek

57 9

Te Panie to powinne siedzieć za okienkiem ale na polu wtedy by sie szybciej ruszały.... 12:42, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LenieLenie

62 10

Właśnie Bolek dobrze zdiagnozował sytuację powinni zatrudnic jakiego emeryta dać mu bat żeby poganiał te "panie" bo ruszają się jak muchy w smole. Nie wiem ile im płacą ale gdyby prywatnie tak pracowały to dostałyby połowę z tego co zarabiają albo wypowiedzenie. 12:58, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

30 2

Do tego te zbolałe miny. Wypowiedzi z wielką łaską. Wyglądają i zachowują się jakby były tam za karę. Z całym szacunkiem, ja pracuje z ludźmi, przewija się w ciągu dnia około 100osób i wybaczcie ale gdybym ja tak się zachowywała to już dawno wyrzuciliby mnie z pracy....
Jeśli to tako problem ustawić sobie ton głosu na milszy i przykleić cień uśmiechu a nie drwiny na twarz to pora zmienić pracę. Obok w urzędzie pracy znajdzie się 100chetnych do podjęcia pracy. Pozdrawiam 15:10, 11.07.2018


JmJm

42 1

To fakt ostatnio zarejestrowanie samochodu zajęło nam 5.45 godz. Biurokracja i jeszcze raz biurokracja. Czemu nie mozna tego załatwić online jak np. w Wlk. Brytanii. W sumie każdy musi zarobić. 13:53, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aliali

50 2

Swój pierwszy samochód rejestrowałem w urzędzie gminy w roku 1990 i trwało to pół godziny a dodam,że urzędnik zepsuł w międzyczasie dwa blankiety dowodu rejestracyjnego.Powiaty powinny zostać zlikwidowane a tacy "politycy"jak wicestarosta(obecnie,bo kim to on już nie był)niech przecinają wstęgi otwierając piaskownice dla wnuków a nie wygłupiają się w świetle fleszy. 14:24, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mikemike

10 14

bo w 1990 r nie restrowano tylu złomów sprowadzonych z zachodu 14:35, 11.07.2018


mikemike

22 5

dla tego lepiej i taniej na Słowacji lub Czechach zarejestrowac samochód 14:33, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzekamCzekam

40 10

Co to jest cztery godziny. Ja czekam na brukarzy już półtora roku. 15:03, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

psylopsylo

3 1

O, i to się nadaje do prasy! 20:32, 12.07.2018


Prezes Prezes

31 4

Dokładnie obsługa jest nie miła, ruchy maja szybsze emeryci w budynku obok ha ha, niech przyjmą 2 osoby do okienek bo zamiast być lepiej jest tak samo masakra 15:30, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejGbAndrzejGb

19 37

Ja osobiscie rejestrowałem samochód w nowym wydziale i zajeło mi to 15 minut. Pozostawia wiele do życzenia zachowanie niektórych osób oczekujących (wulgaryzm oraz głośne zachowanie) 17:02, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gorliczaninngorliczaninn

35 5

powinni zmienić naczelnika i Panie które mają ruchy jak leniwce 21:19, 11.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GorliczaninGorliczanin

3 12

Najlepiej, jakbyś sams ię od razu zgłosił na naczelnika wydziału komunikacji. Widać, żeś decyzyjny chłop i w kaszę dmuchać nie lubisz. Wujek Dobra Rada - Nowy Naczelnik Wydziału Komunikacji !!! HURRA!!! 14:30, 12.07.2018


GorliczaninnGorliczaninn

9 3

Ostatnio byłem wymienić męki dowód na stały i zeszło 3 godz. Chyba coś jest nie tak ! a Ty rejestrowałeś kiedyś coś w tym wydziale??? Może naczelnik to Twój znajomy i załatwiasz wszystko poza kolejką skoro go bronisz. 15:39, 12.07.2018


GorliczaninGorliczanin

3 5

Rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale generalnie to nie TYLKO wina ludzi pracujących w wydziale komunikacji - jakby posłowie chcieli obywatelom ułatwić życie, to nie mnożyliby durnych przepisów a takie rzeczy jak rejestracja pojazdu czy wyrobienie dowodu powinny trwać 2 min on line.
PS. Naczelnika znam, porządny facet i na pewno nie zaciera rąk ciesząc się, że ludzie psioczą. 13:47, 13.07.2018


MM

33 6

Do czasu nim uda się cokolwiek zmienić organizacyjnie, uważam, że "kolejkowiczom" w tym Urzędzie mogłaby pomóc np. stworzona na tel. komórkowy aplikacja pokazująca który kolejny numer z kolejki jest w danej chwili obsługiwany. Po prostu wówczas wielu ludzi nie musiałoby się tłoczyć w poczekalni tylko np. można by po pobraniu numerka wyjść do miasta czy nawet wrócić do pracy i wówczas kiedy będę widział, że zbliża się moja kolej wracam do Urzędu. Proste i pomocne moim zdaniem... . 22:09, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qwertyqwerty

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PS. PS.

27 1

Obsługa petenta w Wydziale Komunikacji to niechlujstwo w gorlickim wydaniu.Ale dziwi fakt ze są skargi a starostwo nie reaguje!!!!!!!!!!!!!!!o co chodzi 09:01, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

23 1

Zmiana lokalizacji Wydzialu Komunikacji nie przyspieszyla zalatwiania spraw i to bylo do przewidzenia. problem jest w niezyciowych i nieprzyjaznych dla petentow przepisach ktorych nikt z wladz wyzszych od lat nie zmienia a jak zmienia to na gorsze. Winie za to tez lokalne wladze, kierownia Wydzialu Komunikacji, Starostwo i innej masci urzednikow ktorzy moga cos w tej sprawie zrobic a nie robia i nie naciskaja na ministerstwo. Rok temu z powodu braku miejsca na wpis z badania technicznego musialem byc w WK trzy razy...! Kazda wizyta po 1.5 do 2.0 godzin. Chore...? Chore... Interweniowalem u kierownika WK, odpowiedz byla, ze "miany nadchodza". Ocencie sami. Jeli tak jest w czlej Polsce to straty z powodu nieobecnosci w pracy ida w miliardy zlotych. To jeszcze jeden dowod na to, ze w Polsce ludzka praca i czas jest niedoceniany, politycy maja sie dobrze a ludzkie sprawy maja w dalekim powazaniu, zajeci samym soba, mysla tylko o wyborach stolkach i korytkach... 09:07, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CEPCEP

13 11

A wiecie co to jest CEPIK? Otóż nikt inny tylko nowy system ewidencji pojazdów jest winien.
Rejestracja odbywa się w systemie centralnym za pośrednictwem serwerów, które to "mielą"
wprowadzane dane baaaardzo powoli. Tutaj nikt tego nie przeskoczy dopóki ten system nie
dostanie odpowiednich obrotów. Urzędnik wprowadzający dane musi czekać aż system je przetworzy i zaakceptuje a to naprawdę długo trwa! Współczuję wszystkim po trochę! 11:32, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrolTrol

6 5

W Irlandii rejestruje się przez pocztę. 15:20, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

psylopsylo

8 3

a na krzesła brakło kasy :(. PS - jeszcze niedawno na tym portalu były peany o pracy urzędników starostwa, jak to wspaniale pracują. A tu taki zonk. 20:35, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManiekManiek

6 7

Oni robią za 1500 co wy chcecie xd 20:48, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

observerobserver

13 1

Tworzenie zbędnych kolejek to specjalność w wykonaniu opłacanych przez nas tzw."ustawodawców".
Przykład: wymiana dowodu rejestracyjnego po wykorzystaniu miejsca na wpis diagnosty.
Pytam się po jakiego %&*!,przecież kierowca dysponuje zaświadczeniem z wykonanego przeglądu, a ponadto powinien funkcjonować system CEPIK,gdzie odnotowany jest każdy przegląd danego pojazdu.
W przypadku autobusu przegląd co 6-miesięcy a dowód taki sam jak osobówki, po 3 latach wymiana. Proszę sobie wyobrazić w skali kraju ile osób musi się pofatygować osobiście celem dopełnienia tego idiotycznego obowiązku.

09:25, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozczarowanyRozczarowany

13 1

Pracownicy tego wydziału powinni przejechać się do Nowego Sącza. Niech zobaczą jak tam wygląda praca. Nie ma kolejek, sprawy rejestracyjne trwają kilkanaście minut. Tam można iść i rejestrować pojazdy a w Gorlicach niestety jest tragedia!! 11:26, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekMirek

7 3

Nie wiem na co liczyliście? Zmiana musi iść systemowo. Chory jest system. Na rejestrację samochodu nie da się poświecić ani mniej ani więcej czasu. Czasami sami sobie jesteśmy winni nie przynosząc jakiegoś ?niezbędnego? papierka (znów system). To nie wina pracownika, że ma zrobić wszystko zgodnie z procedurą. Polska to chory kraj w którym obcokrajowiec zginie bo nie kupi biletu na autobus, nie opłaci autostrady bo jest z dziesięć systemów pobierania opłat.
Ja osobiście podziwiam te kobity, że tam wytrzymują. Ze codzień znoszą nasze frustracje. I pozdrawiam panią Agnieszkę z okienka 4, choć miałem numer 34 uśmiechała się i zrobiła wszystko w locie. 22:44, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdegustowanyzdegustowany

2 0

Wszystko nic, ale panie siedzące za biurkami to pozostałości z TAMTEGO okresu. Które sprawiają wrażenie że pracują za karę. Traktują ludzi przychodzących do urzędu jak wrogów z którymi nie można po ludzku... 16:36, 18.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzefSzef

1 0

Czas oczekiwania to koszmar jak i obsługa.trafilem do pani stanowisko nr3.nie potrafiła na pytanie odpowiedzieć , świeciła tylko mocnym makijażem i strojem.chyba pomyliła wyjście na dyskotekę z wyjściem do pracy! 07:02, 25.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%