Zamknij

Dlaczego powinniśmy optymalizować stronę dla wyszukiwarki Google?

14:35, 30.03.2018 materiał partnera Aktualizacja: 13:15, 03.04.2018
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Do zwiększenia naszej widoczności w sieci prowadzą w dzisiejszych czasach dwie popularne drogi. Możemy zacząć pozycjonować naszą stronę www lub przeznaczyć nasz budżet na reklamowanie marki bezpośrednio w wyszukiwarce. Pierwszym krokiem w zadbaniu o lepszą pozycję w rezultatach zwracanych przez Google jest tak zwana optymalizacja strony. Jeśli twoja firma działa w niszowej gałęzi biznesu, gdzie nie ma jeszcze znacznej konkurencji, często do osiągnięcia szczytowych pozycji w wyszukiwarce będzie ci potrzebna sama praca nad witryną – jej treściami oraz strukturą. Częściej jednak zdarza się tak, że w naszej branży działa bardzo dużo podmiotów – wtedy także musimy skłonić się w kierunku optymalizacji, a oto dlaczego.

W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, iż zoptymalizowanie zawartości strony (i pozycjonowanie stron w ogólności) w prosty sposób przekłada się na naszą widoczność w Google. Ważne stają się jednak takie detale jak choćby zachowanie użytkowników internetu na naszej stronie. Dużą rolę gra na przykład czas spędzony przez internautę na przeglądaniu serwisu a także klikalność zamieszczonych przez nas odsyłaczy. Żeby jednak potencjalny klient rozbudził w sobie zainteresowanie, nasza strona powinna łączyć w sobie merytoryczność i odpowiedni wygląd z intuicyjnym rozkładem elementów i funkcjonalności, zgodnie z zasadami UX. Wszytkie te kwestie, a także wiele czysto technicznych niuansów, spadają w rzeczywistości na specjalistę SEO.

Optymalizacja strony – jak się za nią zabrać?

Na samym początku nie możemy zapomnieć o tak zwanych wytycznych Google, czyli o zbiorze jasno określonych zasad, według których należy budować przejrzysty i ciekawy serwis. Publikowane przez nas artykuły winne sprostać wymaganiom pod względem zarówno objętości tekstu – zaleca się obszerne opracowania – jak i jego oryginalności oraz atrakcyjności dla czytelnika. Oczywiście kiedy twój produkt pod postacią dobrego kontentu zaskoczy odbiorcę i zatrzyma go przy sobie na dłużej, tym lepsze zajmie on wyniki w rezultatach wyszukiwań. Zoptymalizowana zawartość strony zwraca uwagę przede wszystkim urozmaiconą, interaktywną formułą oraz klarowną formą, którą zapewniają czytelne podziały na akapity oraz adekwatne nagłówki.

Niebagatelną wagę ma też zawartość w przygotowanych wpisach tak zwanych słów kluczowych – to dzięki nim wyszukiwarka kwalifikuje nas do poszczególnych zapytań internautów. Trzeba przy tym pamiętać, że finalna treść nie będzie przeznaczona tylko dla robotów, ale dla regularnego czytelnika, którego mogą zniechęcić zbyt nachalne powtórzenia fraz pozycjonujących. Oprócz tych czynników istnieje jeszcze cała masa technikaliów, którymi zajmuje się pozycjoner – właściwe znaczniki i zawartości tagu title, a także odpowiednie meta opisy. Wynajmując dobrą agencję SEO, te wszystkie problemy zrzucisz na profesjonalistów, dla których odpowiedni poziom strony i efektywność przekazu nie będą stanowiły wyzwania – podkreśla fachowiec z grupy afterweb.pl, dla którego SEO a także kampanie Adwords nie mają już tajemnic.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%