Zamknij

Gdy smartfon odmawia współpracy?

13:52, 05.10.2017 artykuł sponsorowany
Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Ze smartfonów korzysta nawet 85 procent wszystkich Polaków, gdyż są to urządzenia praktyczne i posiadające wiele funkcji. Niestety, są to również sprzęty, które cechują się jednym z najwyższych współczynników awaryjności spośród wszystkich urządzeń elektronicznych. Co zrobić, gdy smartfon ulegnie awarii?

Gwarancja? Trudno z niej skorzystać

Większość smartfonów jest objęta dwuletnią gwarancją producenta, niektóre telefony nieco dłuższą. Okazuje się jednak, że większość usterek nowoczesnych telefonów komórkowych jest naprawiana na własną rękę przez użytkowników. Producenci w ramach udzielanej gwarancji zajmują się naprawą jedynie tych usterek, które wynikają bezpośrednio z winy twórcy sprzętu. Pozostałe usterki techniczne musi usunąć użytkownik na własny koszt.

W praktyce oznacza to, iż jedynie niewielki odsetek awarii smartfonów jest objętych gwarancją. Stłuczenie wyświetlacza, przegrzewanie się baterii, zawieszające się oprogramowanie czy zalanie urządzenia są usterkami, jakie nie stanowią podstawy do roszczeń od producenta. Jedynym sposobem bezpłatnego i szybkiego usunięcia uszkodzeń tego typu jest posiadanie polisy dla smartfona.

Polisa to nie to samo co gwarancja

Powinno się pamiętać, że polisa dla smartfona nie jest tym samym co gwarancja udzielana przez producenta. Są to dwa odrębne rodzaje ochrony, które działają niezależnie od siebie. Mobile Phone Insurance z oferty brytyjskiego towarzystwa ubezpieczeniowego jest kierowane również do tych użytkowników smartfonów, którzy nabyli urządzenia z drugiej ręki. Ponadto ubezpieczenie może obowiązywać, gdy telefon stracił gwarancję producenta z powodu awarii, na przykład na skutek zalania.

Mobile Phone Insurance jest ubezpieczeniem, które wyróżnia szczególnie szeroki zakres ochrony. Polisa z UK obejmuje ochroną skutki uszkodzeń mechanicznych, zalania, zużycia się baterii, kradzieży i nieautoryzowanego użycia. Ponadto ubezpieczyciel oferuje rozszerzenie Family Cover, które gwarantuje wypłatę odszkodowania nawet w sytuacji, gdy awaria telefonu jest skutkiem działania osób z najbliższej rodziny (na przykład kilkuletnich dzieci).

Co ważne, posiadacze Mobile Phone Insurance chwalą możliwość skorzystania z ochrony ubezpieczeniowej bez względu na to, gdzie znajduje się ubezpieczony – polisa obowiązuje bowiem na terenie całej Unii Europejskiej oraz w Szwajcarii, Lichtensteinie i Norwegii. Dodatkowym atutem jest szybka wypłata odszkodowania, które trafia na konto ubezpieczonego maksymalnie w ciągu 2 tygodni od dnia zgłoszenia szkody.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%