Zamknij

Gorlice. To oni powalczą o najważniejszy urząd w mieście

20:39, 20.09.2018 J.R Aktualizacja: 16:52, 21.09.2018
Skomentuj od lewej: Tomasz Szczepanik, Maciej Trybus, Ryszard Ludwin, Mariola Migdar, Rafał Kukla - kandydaci na burmistrza Gorlic w wyborach samorządowych 2018 od lewej: Tomasz Szczepanik, Maciej Trybus, Ryszard Ludwin, Mariola Migdar, Rafał Kukla - kandydaci na burmistrza Gorlic w wyborach samorządowych 2018

Jedna kobieta oraz czwórka mężczyzn. To właśnie wśród nich jest osoba, która przez najbliższe pięć lat, aż do jesieni 2023 roku pełnić będzie urząd burmistrza Gorlic. Na kogo z tej piątki postawią mieszkańcy miasta? Być może dowiemy się tego w nocy z 21 na 22 października br. lub jeśli będzie druga tura dwa tygodnie później w nocy z 4 na 5 listopada.

W tegorocznych wyborach w Gorlicach uprawnionych do głosowania jest 22 701 mieszkańców. Oczywiście znaczna część zignoruje swój obywatelski obowiązek, jakim jest pójście w dniu wyborów do lokalu wyborczego. W czasie wyborów samorządowych w 2014 do urn w I turze głosowania na burmistrza poszło zaledwie 43,86% uprawnionych, a dwa tygodnie później w II turze wyborów było to już tylko 32.86% osób.

 Jako ciekawostkę należy podać fakt, że przed czterema laty uprawnionych do głosowania w Gorlicach było 23 457 osób. Wynika z tego, że w ciągu tej kadencji naszemu miastu ubyło aż 756 dorosłych obywateli!!!!

Drugą ciekawostką może być przypomnienie, że spośród 23 457 osób uprawnionych do głosowania w II turze obecnego burmistrza Rafała Kuklę poparło 4249 osób, czyli zaledwie 18,11% dorosłego społeczeństwa miasta.

Jako trzecią ciekawostkę można podać fakt, że w ciągu ostatnich stu lat tylko raz miastem rządziła kobieta. Była to Julia Jaworska sprawująca swój urząd w latach 1956-1957.

W tym roku do pierwszej tury staje piątka kandydatów, których przedstawiamy w porządku alfabetycznym

KUKLA Rafał Tomasz, lat 37 (kreujący się na bezpartyjnego kandydata szef lokalnych struktur SLD oraz członek Rady Wojewódzkiej małopolskiego SLD)

LUDWIN Ryszard Włodzimierz, lat 60 (kandydat Prawa i Sprawiedliwości, radny Rady Miasta od 2006 roku, prywatny przedsiębiorca)

MIGDAR Mariola Kinga, lat 44 (nigdy nie była i nie jest członkiem żadnej partii politycznej, w samorządzie od 2006 roku, jako radna Rady Miasta, od 8 lat pełni funkcję wiceprzewodniczącej Rady Miasta Gorlice, zawodowo związana ze spółdzielczością mieszkaniową między innymi, jako prezes Spółdzielni „Pod Lodownią”, a obecnie Spółdzielni „Małopolska”)

SZCZEPANIK Tomasz, lat 36 (były członek PiS, obecnie w Małopolskim Ruchu Samorządowym Ziemi Gorlickiej, w Radzie Miasta Gorlice kończy swoją pierwszą kadencję, zawodowo nauczyciel, a obecnie dyrektor Szkoły Podstawowej w Piorunce)

TRYBUS Maciej Mieczysław, lat 52 (kandydat bezpartyjny, przed czterema laty próbował swoich sił w wyborach na wójta gminy wiejskiej Gorlice, gdzie uległ Ryszardowi Guzikowi. Prywatny przedsiębiorca)

Zapraszamy do głosowania w naszej ankiecie (na dole strony) wyrażającej poparcie dla poszczególnych kandydatów oraz do MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI na temat poszczególnych kandydatur oraz kierunków rozwoju, jakie powinno w najbliższych latach obrać nasze miasto.

Redakcja gorlice24.pl zastrzega sobie prawo do usuwania bądź blokowania komentarzy sprzecznych z paragrafem 6 REGULAMINU PORTALU (jest on dostępny pod okienkiem do wpisywania komentarzy) oraz zawierających jawną agitację wyborczą za którymkolwiek z kandydatów lub komentarzy naruszających dobre imię któregokolwiek kandydata, czy też naruszające jego prywatność. 

 

21 października 2018 roku na burmistrza Gorlic wybieram

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
KUKLĘ Rafała 24%
LUDWINA Ryszarda 23%
MIGDAR Mariolę 24%
SZCZEPANIKA Tomasza 24%
TRYBUSA Macieja 5%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(106)

NanekNanek

35 47

"obywatelski obowiązek". Prawo do głosu jest PRAWEM, nie obowiązkiem. 21:42, 20.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdolfAdolf

24 9

Nie masz racji.
22:09, 20.09.2018


JanoJano

11 7

Adolf, skoro posłowie mają prawo wstrzymać się od głosu, to dlaczego zwykły obywatel ma mieć obowiązek głosowania? Przecież ktoś może być niezdecydowany, komuś innemu może nie zależeć, ktoś inny uważa, że to i tak nie ma znaczenia albo mu się po prostu zwyczajnie nie chce tym zajmować lub ma w nosie politykę tę wielką krajową i małą lokalną, bo politycy tak bardzo starają się by ich nie lubić. Wolni ludzie mają prawo do swoich decyzji, które nie łamią prawa. A jak na razie absencja przy urnie łamaniem prawa nie jest. 22:53, 20.09.2018


reo

grzybgrzyb

29 52

Po dzisiejszej debacie Radia Kraków jedno jest pewne - PiS postawił na największego mistrza słowa i czynu w okolicy... Jego wyborcy już mają bezdenny podziw :)) 21:48, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dawdaw

58 54

Słuchem dzisiaj debatę w Radiu Kraków. Nie mieszkam w Gorlicach, ale jestem z tym miastem jakoś związany. Nie wiem co Kukla zrobił przez te ostatnie cztery lata. Plac zabaw w parku po remoncie wygląda jak przed remontem. Jednak w tej debacie wypadł najlepiej. Jedyny, który potrafił sklecić kilka sensownych zdań. 22:03, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeheHeniekHeheHeniek

72 52

Kukla gniecie konkurencję a tym czasem czytając ten portal można odnieść wrażenie że będzie skazany na porażkę :) Ale jaja .
Pozdrawiam wszystkich gorliczan :) 22:03, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

badaczbadacz

48 47

Kobieta rządziła Gorlicami w okresie 1956 - 1957???
To znaczy ktoś nam chce zafundować powrót do czasów Bieruta i Gomółki!! ;DD 22:03, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szerlokszerlok

172 96

RYSZARD LUDWIN i tylko On jest odpowiednim kandydatem na Burmistrza.Jest osobą godną zaufania,szanującym ludzi,gotowy do współpracy.Jeśli chodzi o Kukle to porażka.Przez 4 lata pokazał nam mieszkańcom swój szacunek do nas.Przed pierwszymi wyborami idąc przez miasto z wszystkimi mieszkańcami się witał.Po wyborach już ich nie widział,a nie wspomnę już o współpracy.Wraz ze swoją "osobą towarzyszącą" manipulowali wszystkimi.Byle tylko im było dobrze.Pytam:Tak ma wyglądać gospodarz?Za nasze podatników pieniądze? 22:04, 20.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BacaBaca

6 10

To, kim jest Pan Ludwin, co ma do powiedzenia i z kim chce czy nie chce współpracować nie ma żadnego znaczenia. Nie on o tym decyduje. Szkoda. 08:58, 21.09.2018


NewerrNewerr

13 12

Pan Ludwin jest kulturalnym,sympatycznym człiwiekiem,ale... na ten urząd za " miękki" po pierwsze to będzie sterowany przez posłankę a po drugie nie poradzi sobie z całą resztą. 09:34, 21.09.2018


yacynyacyn

55 40

Dlaczego w debacie radia Kraków nie pojawił się Maciej Trybus chory czy kiepsko z wypowiedzią??? Słuchałem cala debatę to poza Kuklą i Szczepanikiem nie ma co wybierać. 22:26, 20.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

chłop z mazur chłop z mazur

17 13

Jeżeli chodzi o spójność i gładkość wypowiedzi to zgadzam się . Ale patrząc niestety logicznie to poważne pieniądze do miasta na inwestycję może ściągnąć tylko i wyłącznie kandydat PIS. Niestety tak było jest i będzie że władza centralna łatwiej daje swoim. Myślę że tutaj wybór jest prosty jeżeli chcemy coś zmienić w Gorlicach . 09:02, 21.09.2018


KojakKojak

65 5

Telewizor wystraszył się radia. Fajnie jest pisać sobie komentarze pod różnymi nickami, ale taka prosta rzecz, jak debata weryfikuje bardzo szybko rzeczywistość 22:33, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NekNek

98 42

Wszyscy inni tylko nie Rafałek lansik. Jeszcze raz: gdzie jest obwodnica pólnicna ? Cmentarz w Sokole na razie jest polem uprawnym. Gdzie są nowe miejsca pracy w specjalnej strefie ekonomicznej przy ulicy Bieckiej. Ulica Kochanowskiego niewyremontowana. Basen kryty wniosek zlożony przez UM nie przeszedł pozytywnie i remontu nie będzie, basen otwaty nieruszony. Chciał nam dać spalarnie śmieci i to na swoim osiedlu Dolnym w Gliniku( byl prezesem tej spoldzielni ) , dobrze ze Pani Lucyna Jamro sie tym zainteresowała i Kraków zabkokował ten idiotyczny pomysł . Mieszkańcy tego osiedla nu tego nie wybaczą. Ściągnięcie Sławomira to najwiekszy sukses kadencji. 22:40, 20.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bettibetti

5 13

Cmentarza tam nikt nie chce szkoda tylko że basenu nie zrobił a tak to było dużo imprez dla młodych i starych co kawałek nowa ulica,chodnik.Mieszkam w centrym i wszystko dookoła jest nowe i wyremontowane .Dlamnie Lemon i Chylinska biły na głowę pana z wąsem 13:34, 21.09.2018


AgniAgni

14 4

Zgadzam się w pełni, ten człowiek to chyba największa pomyłka Gorlic od kilku lat. Cwany nierób, który wraz z kolegą vice napełnia sobie kieszeń kosztem miasta. 17:02, 21.09.2018


kopakabanoskopakabanos

2 4

na czyje zlecenie piszesz ten komentarz? nie wiesz nawet że obwodnica północna już istnieje? 21:30, 21.09.2018


PitagorasPitagoras

65 31

Rysiu weź nie szalej bo klikasz se głosów, i będzie siara na mieście, jak się okaże, że w internecie masz 10 razy więcej głosów niż dostaniesz na żywo w czasie wyborów. Pokory trochę bo ludzie *%#)!& nie są, tyle tylko, że PiS jak zawsze zabawę zepsuć ludziom musi. 22:57, 20.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


SłuchaczSłuchacz

59 54

Podczas debaty wizerunkowo Kukla dosłownie zmiażdżył konkurencje. Jedyny nie czytał sztabowych postulatów z kartki i merytorycznie odpowiadał na zadane pytania. 00:22, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HehaHeha

41 15

Robota tak dalej spalanie macie pewną. 06:09, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MałomasteczkowyMałomasteczkowy

174 33

Kukla bredzi! Słuchałem wczoraj radia Kraków i debaty, gdzie Kukla znów opowiadał bzdury. W środku miasta ma powstać spalarnia śmieci i on bidulek nic z tym nie może zrobić bo to prywatny teren! Ale jak masz bałagan na swoim podwórku, nieodśnieżony chodnik przed swoją posesję to Straż Miejska może przyjść i wrypać Ci mandat, choć to też Twój prywatny teren. Bardzo dziwnie i wybiórcze podejście do tematu. Tylko co komu bardziej na prywatnym terenie szkodzi? Śnieg na chodniku, czy może kopcąca spalarnia. 07:12, 21.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TT

4 23

To jest oczywiście prawda, ale co inni kandydaci zaproponowali w tej sprawie? Jak zamierzają zaradzić? Czy poza sprzeciwem są w stanie cokolwiek zaproponować? Ja też nie chcę tej spalarni, ale nie widzę po tych ludziach rzeczywistego planu i gwarancji na rozwiązanie problemu. 09:08, 21.09.2018


do Tdo T

68 3

Zaproponował... Pan Ryszard Ludwin, referendum w sprawie spalarni i kierunek segregacja śmieci (zresztą takie są wytyczne UE), a decyzję środowiskową można zmienić i wcale nie jest to trudne. Oczywiście nie zrobi tego Rafał "nie da się" Kukla. 09:45, 21.09.2018


Do "do T"Do "do T"

1 13

Sprawdź jaką wagę mają takie referenda. 19:35, 21.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


StatystaStatysta

41 39

Obiektywnie Rafał Kukla był najlepszy, ale ma przeciwko sobie koalicję czworga. Może się powtórzyć rok 2014, ale z nim w roli Kochana, bo jeśli będzie druga tura, to ktokolwiek z czwórki by do niej nie trafił, ma szanse przejąć elektoraty pozostałych - Kukla nie. Dojedzie do pewnego poziomu poparcia, poza który nie wyjdzie, a inni mają rezerwy do których mogą sięgnąć. Przepływy między MRS, PiS a nawet Mariolą Migdar mogą być bardzo duże. Aby nie ryzykować, Kukla musi wygrać w I turze :-))) 09:05, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Debata Debata

34 24

Bardzo słaba debata telewizor wiedział co robi znając go dowali teraz wszystkim tym bardziej ze podobno ma spotkanie w Bwa będzie brylował nasi już odkryli karty on jeszcze nie spodziewam się wejścia smoka????wg mnie pan Ryszard się nie popisał zgubił go stres Mariola pani Migdar spoko a pan Szczepanik wyglada jak postać z kreskówki za chudy do tej funkcji???? 09:19, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgaAga

144 20

Dziwną sprawą jest, że Kukla nie zabiega o ekspresówkę Barwinek - Kielce, za blisko domu czy jak? Przecież to pozwoliłoby zupełnie "przypadkiem" podpiąć Gorlice i wreszcie bylibyśmy bliżej świata!
Skupia się za to na imprezach i to przede wszystkim dla młodych, a tu trzeba skupić się na zapewnieniu pracy i godziwych zarobków dla tych młodych, oni już sobie doskonale poradzą ze znalezieniem oferty kulturalnej o jakiej marzą.
Spalarnia to temat przerobiony na wskroś, a i tu Kukla wykazał się zupełną ignorancją wobec społeczeństwa i to nie tylko miasta, ale i powiatu. Jak dla mnie Rafał Kukla jest już "spalony" 10:13, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pis preczpis precz

48 27

pis nie sciagnie zadnej inwestycji do miasta a to juz pokazala p.bartusiowa co moze pis oprocz wizyty kilku ministrow,prezydenta,i posła kaczynskiego to nic wiecej ..o przepraszam jeszcze pseudo festyny były 11:32, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosktos

48 21

Po sposobie przedstawienia kandydatów od razu widać kogo popiera Pan Redaktor. A gdzie dziennikarski obiektywizm? To brak profesjonalizmu, w pracy dziennikarskiej należy oddzielić osobiste sympatie/antypatie od pracy. Nieładnie... 11:32, 21.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stary komuchStary komuch

14 10

Popieram :) 13:03, 21.09.2018


uhahanauhahana

11 7

dziwię się "ktosiu", że twój komentarz pozostał nie usunięty :D generalnie chciałam powiedzieć to samo co ty, a niestety nie zostało mi to dane... ani nie było wulgaryzmów, ani nie obrażałam nikogo.. - jedynie drobna sugestia co do nazwy portalu ;).. ale cóż - tak jak stronniczy artykuł tak i możliwość komentowania/wyrażania własnej opinii.. 15:41, 21.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Czesław Gębarowski Czesław Gębarowski

23 17

Pan Burmistrz podczas debaty powiedział, że miasto rozwija się najlepiej, z drugiej strony nie stać nas na wydatkowanie kilkanaście milionów na cmentarz. To dziwne. Ciekawe jakie twarde dane potwierdzają ,jakie rankingi. Kluczowe dla gminy są dochody własne a te są niskie i rok do roku wzrosły tylko 2,7 procenta.Dochody z PIT w skali kraju wzrosły o 7 procent w Gorlicach 3 procent rok do roku. Polecam Państwu rankingi Wspólnoty i portal www polskawliczbach. 12:48, 21.09.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

betti betti

3 8

Gorlice są biedne teraz jak mają 500+ to zakupy w marketach kwitną nawet lumpeksy upadają będą przychody do budżetu jak tu będzie np.fabryka fiata jakiś biznes a nie lokalni co budują na najem jak.Adam N Ale młodym żyje się lepiej z zasiłkow kasy na dzieci itp.Burger King tez zawsze pelen ludzi jest lepiej.Tylko meneli więcej ktoś się nimi zaopiekuje ? 13:40, 21.09.2018


gmgm

10 8

Czy cmentarz to przyszłość Gorlic? Dość kiepska - jeśli tak miałoby być. Jeżeli jego budowa kosztuje kilkanaście milionów to zdecydowanie należy ponownie zrobić dogłębne analizy dla tego ewentualnie innego rozwiązania, tym bardziej, ze miejsce które wskazano nie jest ani wygodne dla mieszkańców (tych żyjących, którzy niewątpliwie będą odwiedzać groby bliskich), ani trafne z punktu widzenia krajobrazu i przyrody. 14:52, 21.09.2018


Czesław GębarowkiCzesław Gębarowki

10 3

Cmentarz to konieczność. 15:06, 21.09.2018


gmgm

8 1

to nie chodzi o negację konieczności rozszerzenia miejsc grzebalnych w Gorlicach, ale o wybór optymalnego rozwiązania, które nie zablokuje budżetu miasta na wiele lat - a są takie rozwiązania. 17:06, 21.09.2018


Czesław GębarowskiCzesław Gębarowski

6 1

Do gm ; To rozwija się to miasto w końcu czy nie ? 19:11, 21.09.2018


gmgm

2 2

odpowiedź na Pana pytanie - miasto rozwija się, ale nie w takim tempie, aby lekką ręką wydawać kilkanaście milionów na cmentarz, tj. projekt dla którego można znaleźć rozwiązania alternatywne i zapewne bardziej optymalne ekonomicznie. Środki budżetowe powinny być wydawane z rozmysłem i w miarę możliwości na działania, które prowadzić będą do bardziej dynamicznego rozwoju miasta, w określonym i przyjętym kierunku tego rozwoju. Odrębnym problemem jest to, że żaden z poprzednich burmistrzów, ani dotychczasowy burmistrz i żadna z poprzednich rad, także i obecna rada nie doprowadziły do tego, aby ten kierunek określić. Czy miasto ma rozwijać się np. w kierunku turystyki, usług, przemysłu,...? Wymaga to oczywiście dużo pracy analitycznej, marketingowej itp., ale im szybciej będzie wykonana tym sensowniej będą wydawane pieniądze z budżetu 06:54, 22.09.2018


Czesław Gębarowski Czesław Gębarowski

6 35

Pragnę Państwa poinformować, Tomasz ma w swoim programie utworzenie miedzygminnej spółki komunalnej do zbiórki i recyklingu odpadów. Ja rozmawiałem w tej sprawie z jedynym bardzo ważnym kandydatem na wójta. Wraził duże zainteresowanie. Projekt musi się spinać finasowo a ceny konkrencyjne. Berdzo znana i fantastyczna specjalistka od finansów obiecała mi że policzy to nam. 13:04, 21.09.2018

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

hmmmhmmm

43 2

Nie słuchał Pan debaty? Przecież to Pan Ludwin wystąpił z takim rozwiązaniem. Nawet interpelował w tej sprawie w czerwcu. To co podkradamy program? 13:59, 21.09.2018


Czesław GębarowskiCzesław Gębarowski

2 13

Spółka ograniczona do miasta ,czy obejmująca gminy powiatu. Która ma większą szansę na dobre zafunkcjonowanie, większą szansę na konkurowanie z Empolem na pozyskanie środków na wyposażane?

15:20, 21.09.2018


no comentno coment

21 3

Czesław zjedz snickersa! 15:25, 21.09.2018


A-linkaA-linka

11 7

Zasadnicze pytanie: Czy to Pan kandyduje na fotel burmistrza ? Bo nie dostrzegłam Pana nazwiska wsród kandydatów. I czy agitacja przedwyborcza nie jest zakazana ? A odnosząc się do Pana "informacji" i zapewnień, że wszystko jest do zalatwienia, bo ma Pan "dojścia" do bardzo ważnego kandydata i "fantastycznej specjalistki". Polacy już mieli próbkę realizacji obietnic przedwyborczych, jakie płynęły w trakcie kampanii wyborczej "dobrej zmiany", ale potem z ich realizacją było słabo lub wcale. Więc może lepiej zająć się swoją pracą, a nie wspomaganiem kandydata swojej formacji. Jeśli chce być burmistrzem, to powinien sam działać i decydować, a nie czekać aż p. Gębarowski pośpieszy z pomocą. 17:23, 21.09.2018


Czesław GębarowskiCzesław Gębarowski

4 9

A-linka ,jeśli jest pomysł to się o nim rozmawia z ludźmi którzy się na tym znają czy nie. Wszyscy kandydaci z MRS wspieramy naszego kandydata Tomasza. Twój wpis świadczy, że jest dobrze. Dziękuję. 19:29, 21.09.2018


KarmazynKarmazyn

8 2

Pani A-linko, cóż Pani wpadło do głowy, że agitacja wyborcza miałaby być zakazana??? 20:09, 21.09.2018


aliali

3 0

Ten "bardzo ważny kandydat na wójta"to nadęty dyrektor jednej z podgorlickich podstawówek? 15:22, 26.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


gmgm

21 13

W debacie radiowej 4 kandydatów miało szansę przedstawić w skrócie swój program wyborczy, a przede wszystkim cel, do którego będą prowadzić Gorlice jako burmistrzowie. Niestety dla Gorlic wygląda to kiepsko, np. P.Ludwin zaprezentował jedynie listę wydatków, które chce zrealizować, ale nie powiedział z jakich środków je zrealizuje i w jaki sposób. Proste rachunki pokazują, że w budżecie miasta na to nie ma pieniędzy. Jedno z najważniejszych zadań dla niego to budowa cmentarza - czy to zapewni rozwój Gorlicom, z czego będą dochody z takiego kosztu, ile ludzi znajdzie pracę na cmentarzu? Podobnie referenda i konsultacje - to czyste wydatki, a gdzie jego koncepcja na miasto. Czy świetlana przyszłość Gorlic to cmentarz i referenda? A program P.Mgdar - Kocham Gorlice, zjednoczę ludzi? A co z tego będzie konkretnie wynikać dla rozwoju miasta, w którą stronę będzie on ukierunkowany? Zespoły, które chce powoływać powinny już dawno opracować jej program zbilansowany z możliwościami budżetu, z którym by wystąpiła w kampanii wyborczej. Podobnie p.Szczepanik - jest przygotowany organizacyjnie, ale do realizacji jakiego celu dalekosiężnego dla miasta. Najwięcej konkretów padło ze strony P.Kukli, ale też nie wskazał kierunku, w którym chciałby prowadzić Gorlice. 14:39, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maja SablewskaMaja Sablewska

84 22

Kukla na debatę poszedł ubrany jak na imieninową wódkę do wuja Henia. Bez krawata w rozchełstanej koszuli. I to jest "głowa miasta"? Jak ten człowiek wygląda! Może znowu myślał, że wychodzi przed tłum rozentuzajzmowany tłum mieszkańców okolicznych wiosek krzyczących w ekstazie "Sławomir, Sławomir". 15:24, 21.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Adwokat trybusaAdwokat trybusa

9 23

No i Trybus bryluje . To on napusal w gg ze chce by śmieci przejęła MPGK Widzę, że zaczyna się kopiowanie telewizora . No to najlepszy znak, ze wygra . Debata lipana choć Migdarowa pokazała klase 15:42, 21.09.2018


CypisekCypisek

13 7

Za to Ludwin i Szczepanik zlewali się ze sobą oraz z tłem :-) 16:38, 21.09.2018


psylopsylo

9 8

Do radia szedł, to co się będzie pindrzył. 21:36, 21.09.2018


Seneka Seneka

84 19

Niesety ale w tego typu debatach Kukla zawsze będzie sprawiał wrażenie najlepszego, ale TO TYLKO WRAŻENIE! Po prostu ma dostęp do najdrobniejszych szczegółów związanych z miastem. Pozostali kandydaci nie mając dostępu do takiej bazy danych będą wydawać się gorszymi, a to nie jest prawda!Kukla przyszedł przygotowany technicznie bo w tym tygodniu wszyscy pracownicy ratusza szykowali mu raport ze swoich wydziałów. Kiedy przyszło mu powiedzieć spontanicznie coś od siebie przestawał mówić na temat! Merytorycznie błyszczał tylko do etapu który miał na kartce, potem facet nie istniał! I to po 4 latach rządzenia! Wstyd! 16:01, 21.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Że co???Że co???

8 16

No przepraszam bardzo, a reszta to z księżyca spadła?!!! Małe dzieci zagubione we mgle?!!! Ludwin radny od 12 lat, Migdar radna i wiceprzewodnicząca rady od lat, Szczepanik radny cztery lata! Oni nie mają wglądu i wiedzy co się w mieście dzieje?! No toś im panie Seneka łądne świadectwo wystawił! Nie wiedzieli gdzie urzędnicy w ratuszu siedzą żeby się dowiedzieć, dane pozbierać, papiery przeglądnąć? 19:44, 21.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


telewidztelewidz

33 2

Telewizor niby taki chory, a dziś cały dzień po mieście zapikala jak nakręcony. Cud! Ozdrowiał chłop nagle 16:54, 21.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NewerrNewerr

16 3

Može z nerwów w wc siedział
20:21, 21.09.2018


AlbercikAlbercik

6 21

Oglądnąlem przed chwilą ta debatę moim zdaniem żałosną. Teraz wiem, że Pan Maciej wie ci robi. 18:26, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeletubiśTeletubiś

8 18

Trybus mo lep jak sklep. Wie co robi. Widziałem jego jaguara na mieście wiec z ta choroba to lipa chyba, że to nie on. ???? Moim zdaniem facet pizwolił sue wystrzelać konkurencji a sam się przygotuje i walnie z gubej rury. To mi się podoba i nie dziwie się, że zrobił Taja telewuzję. Brawo Trybus a pan Ludwin może i fajny gość bo robiłem raz u niego imprezę za bardzo sue denerwuje. Patrząc w jakim towarzystwie go wystawiła nasza posłanka na konwencji i mógł ręce podaj PiS owcom z górnej półki to powinien ich zmiażdżyć a został zmiażdżony. Wybieram się na spotkanie z Trybusem Mam pare pytań do pana panie Macieju 18:36, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

80 23

Kukli już podziękujemy - co umie czy raczej czego nie potrafi już pokazał, Szczepanik wspierał go przez 3 lata tak więc jest taką "małą" kopią Kukli. Trzeba się zastanowić między Migdar a Ludwinem, które z nich będzie miało większe możliwości poprawy sytuacji naszego miasta. 21:05, 21.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YrekYrek

3 2

Kukla za bardzo postawił na imprezy,a nie na miasto.Pan Szczepanik nie jest kopia Pana Kukli gdyż w wielu sprawach się z nim nie zgadzal,a wiadomo ze trzeba z burmistrzem współpracować,a nie walczyć gdyż tym nic się nie osiągnie dobrego dla miasta i jego mieszkańców.Pani Migdar to jest jakieś rozwiązanie ale czy na dluzsza mete.Pan Ludwin "chłopiec Pani Barbary" mówi samo za siebie. 22:25, 26.09.2018


czytaczczytacz

37 5

Narzekacie, że gorlice24 nalatują na Kukle non stop? To weźcie sobie do ręki Gazetę Gorlicką, tam dla odmiany wazelina aż cieknie z papieru tak się Kukli podlizują na wszelkie sposoby 23:08, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

-Obserwator-Obserwator

21 29

Nie jestem Gorliczaninem, ale oglądałem całą debatę kandydatów na burmistrza i muszę przyznać, że obecny burmistrz zaprezentował się zdecydowanie najlepiej. Różnica była ogromna i jak nie byłem zwolennikiem burmistrza Kukli tak muszę przyznać, że po obejrzeniu debaty uważam, że jest on najlepszym kandydatem. Drugie miejsce w debacie dla Pana Szczepanika, kolejne dla Pani Marioli Migdar i Pana Ryszarda Ludwina. Choć mam takie odczucie, że Pan Ludwin też nie byłby dobrym Burmistrzem, tylko nie wiem czy dla Gorlic... 23:48, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoloLolo

24 23

Co to jest za kandydat, ten Ludwin?! W szkołach lepiej się uczniowie wypowiadają, formułują zdania i lepiej są przygotowani... gość jest radnym od lat a musi mieć wszystko na kartce i dukać z niej...już sobie wyobrażam jak jeździ dp tego Krakowa i przywozi góry pieniędzy dla Gorlic...kto będzie się z nim liczyl
06:45, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

K.K.

1 1

Dokładnie. Oglądam i słucham gościa i przecieram oczy z niedowierzania.... 22:49, 24.09.2018


Młody bukMłody buk

17 21

Ja bym też powalczył o koryto ale w razie ewentualnej wygranej nie miałbym cierpliwości użerać się z gorlicką meneliadą, której nie sposób dogodzić, bo i nic im nie pasuje. 07:07, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ej młodyej młody

21 2

Ty byś chciał nieograniczonej niczym władzy? Nawet krytyką? 08:24, 22.09.2018


Do LoloDo Lolo

68 17

Wolę sto razy Ludwina, niż wyszczekanego Kuklę razem z jego wyszczekanym wice i wyszczekanym prawnikiem. Pyskiem na takim urzędzie to możesz sobie tylko zrazić wszystkich wokół, jak to zresztą uczynił Kukla. Wójt Guzik nie chciał z nim gadać, Starosta Górski unikał go jak ognia... a i w województwie ledwo go tolerowali. 08:34, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

He heHe he

9 11

A ja wolę Migdar. Przynajmniej mówi od siebie i za siebie. 12:24, 22.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HiHiHiHi

17 25

Po debacie taka kolejność:: Kukla , Szczepanik ,Migdar, Ludwin. 11:21, 22.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JanoJano

7 14

Moim zdaniem:
1.Szczepanik, Ludwin ex aequo
3.Kukla
4.Migdar 12:47, 22.09.2018


szerlokszerlok

2 1

Kolejność:
Ludwin, Migdar,ew.Szczepanik; Kukla-temu panu już dziękujemy,przez cztery lata pokazał na co go stać. 18:19, 25.09.2018


HiHiHiHi

29 9

Najlepiej wypadł redaktor w tej debacie. 11:24, 22.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JanoJano

4 5

Oj tak, tak. 12:51, 22.09.2018


He he He he

6 5

Następnym razem muszą dać mniej rozgarniętego, bo przyćmiewa kandydatów :-))) 13:39, 22.09.2018


No,noNo,no

21 11

Proszę podać wykształcenie kandydatów, chyba to nie jest wstyd. 14:10, 22.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

18 44

Pani Mignar blokuje budowę obwodnicy przepadnie 40 milionów .jaki 15:46, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

szerlokszerlok

9 1

Jakiej obwodnicy? To jest pseudo obwodnica nic nie wnosząca dla nas mieszkańców.
Nam jest potrzebna prawdziwa obwodnica rozpoczynająca się już w Ropicy Polskiej i rondo na zawodziu. To co chce zrobić Kukla to następny bubel.A jeszcze zapytam,gdzie macie te 40 milionów,że mają przepaść?Chyba,że coś mi umknęło.
18:28, 25.09.2018


Do JanekDo Janek

28 22

Co ty bredzisz trolu. Atakujecie plujecie kłamiecie szkalujecie panią Migdar bo się jej boicie. Jak czytam ten jad który na nią slecie to coraz bardziej jestem przekonany ze to najlepszy kandydat. Bzdur nie opowiada i wie czego chce 16:18, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jano jano

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kokokoko

36 7

Taki Rafałek ponoć dobry, a Bałajewicza, karierowicza wziął do pomocy. A promocja, to dziecinada z podstawówaki. 19:47, 22.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

betti betti

3 24

A co miał zostawić Fugla po Kochanie? wszyscy wiemy co zrobił prywatnie i ostatnio zawodowo.A Bałajewicz to młody prawnik dobrze się im razem pracuje . 20:38, 22.09.2018


Do bettiDo betti

13 3

Przecież "zostawił Fugla po Kochanie", trzy lata!!! Fugiel był Kukli zastępcą a potem szefem inwestycji, przez długie trzy lata! Już się tego nie pamięta?! 12:48, 23.09.2018


beeebebeeebe

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Popieram JankaPopieram Janka

20 26

Z debaty dowiedziałem się, że p.Migdar jest przeciw obwodnicy, to wiemy komu podziękować i za czyją przyczyną stoimy w korkach. Litości, szkoda 40 mln. Tylko niech Mariola mi tu nie odpowiada. 21:34, 22.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NieWyborcaBoZOkolicNieWyborcaBoZOkolic

28 20

Nie jestem mieszkancem gorlic i dlatego nie moge wybierac. Ale jestem mieszkancem z okolic i niestety musze od czasu do czasu odwiedzic miasto. Jak dla mnie pan kukla nic nie zrobil dla miasta. Nie powstalo nic nowego oprocz galerii.. A przepraszam powstal telebim na mistrzostwa ale na to konto dzialka sie sprzedala.. Zycie.. Moim skromnym zdaniem dopuscmy wkoncu do wladzy jakiegos przedsiebiorce ktory potrafi cos stworzyc i zarzadzac pieniedzmi. Skoro potrafil sie dorobic to moze i wkocu miasto odbuduje i zacznie jakos wygladac. A na marginesie jestem za kobieta.. Dajmy jej szanse.. Moze warto spróbować? 21:41, 22.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RR

8 32


Z tych pięciu kandydatur to uważam, że warto dać szansę Panu Trybusowi, bo reszta osób to tylko walczy o posadkę ciepłą a nie o interesy mieszkańców. Takie mam zdanie
Pan Ludwin niczym przez lata nie wykazał się dla dobra Gorlic. Pan Kukla wiadomo co zrobił dotychczas. Pan Szczepanik jako Radny Miasta również niema czym się poszczycić. Nieważne skąd startuje, ważne by miał osobisty sukces a to nie potrzeba Gorlicom. Pani owa nie wykazała się niczym jako Radna Miasta i niczym się nie przysłużyła Gorlicom, tak samo nie wykazała się jako Prezes Spółdzielni Pod Lodownią na którą tylko mieszkańcy się non stop żalili. Szkoda na nią głosować, bo nic nie zrobi dla Gorlic. 23:47, 22.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YrekYrek

8 3

Sprecyzuj jeśli możesz czym zasluzyl się Pan Trybus dla miasta,bo nie wiem.Moim zdaniem każdy z kandydatow ma + i ma tez -,wybrać należy tego co ma więcej tych pierwszych. 09:18, 23.09.2018


KarmazynKarmazyn

26 4

Aga ma rację. Tylko droga Barwinek-Kielce może uratować Gorlice. Otworzyło by nas to komunikacyjnie na świat, bo do autostrady A4 dojeżdżalibyśmy w nieco ponad pół godziny (czyli do Krakowa w nieco ponad godzinę, do Rzeszowa poniżej godziny), a do Warszawy w jakieś 3-4 godziny. To zmienia perspektywę miasta i możliwość pojawienia się tu inwestorów.
Ani obwodnica zachodnia, ani poprawa drogi na Sącz, czy na Tarnów nie zbliży nas do świata w sposób zauważalny. Bez komunikacji ze światem Gorlice zdechną... 13:31, 23.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OpiniotwórcaOpiniotwórca

23 22

Rysiek pomyliłeś stołki. Mariola ani w Spółdzielni,ani w radzie nic nie zrobiła jak tylko niezgodę. 21:10, 23.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pol44pol44

16 8

proszę o przedstawienie zaświadczenia od kandydatów o zdrowiu psychicznym.... i tyle w temacie.... 08:34, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sanitariuszsanitariusz

0 1

Bo trzeba będzie znów szyć te specjalne kaf... mizelki 22:30, 28.09.2018


JanekJanek

7 21

Tylko Kukła ma jakie takie kontakty w Krakowie żeby załatwić trochę kasy dla Gorlic sama miłość pani Marioli to mało. 17:32, 24.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KochanekKochanek

11 14

Janek ma rację, niech Mariola wyznaje miłość komu chce, nam czyli miastu nie trzeba. 18:56, 24.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

danielooodanielooo

5 16

Jestem ciekaw czy wkoncu bedzie sie coś działo w tych gorlicach chodzi o imprezyrózne zabawy czy to dla młodzieżyczy dla starszych. Burmistrz musi rzadzic miastem i byc gospodarzem wiec do roboty niech te Gorlice ożyją :) 00:52, 25.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesławWiesław

4 12

Najlepszym kandydatem na burmistrza byłaby osoba która ściągnęła by inwestorów do miasta i zapewniła rozwój bo jak na razie to każdy burmistrz zapewnia degradację temu miastu .Chyba nie ma gorszego miasta w Polsce pod względem rozwoju zarobków i standartu życia jesteśmy daleko z tyłu . Burmistrz Kukla nic wiele nie może zrobić bo jest blokowany przez radę miasta .Każdy kto jest na tym stołku to patrzy tylko żeby machać sobie kieszeń i znajomym a nie dba o mieszkańców 14:54, 25.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YrekYrek

0 2

Żaden z powyzszych kandydatów nic nie zrobi w tym temacie. 22:27, 26.09.2018


JanekJanek

15 3

Proszę pytać tych którzy sprzedali rafinerie i fabrykę ,zlikwidowali nawet mleczarnie .Małe prywatne firmy miasta nie pociągną .młodzi dawno wyjechali a obecne posłanki z PiS i Kukiz pracują tylko dla własnej kieszeni tak jak by ich nie było. 15:21, 25.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

v22v22

3 2

Jarek,,,,,,, obniż stawki radnym, a będzie ok. 22:28, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bettibetti

1 3

Ale tłumy były na spotkaniu z Trybusem szok lansuje się cały tydzień kilka razy dziennie w tej beznadziejnej gorlickiej słuchałam i teraz wiem że jest bez szans.Powinien cały czas dać swoje przeprosiny po wyroku.Nie był nawet w sądzie taki kozak haha 17:27, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

politykpolityk

2 3

to zdjęcie to przykład technik wyborczych widać kogo popiera redakcja. Kobieta z przodu- wyróżniona za względu na płeć -niestety. Kukla za plecami Migdar niczym chytry lis. Szczepanik wogóle nie widoczny. Trybus na samym środku obok Ludwina- Tak jakby tych dwóch było liderami. 10:07, 03.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%