Zamknij
REKLAMA

Prawa konsumenta, a zwrot towaru kupionego przez internet

11:57, 07.05.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Coraz częściej doceniamy wygodę i oszczędności, jakie gwarantują nam zakupy online. Przez internet kupujemy praktycznie wszystko: od książek, poprzez prezenty świąteczne, aż po żywność i usługi. Mając możliwość zaspokojenia swoich potrzeb za pomocą kilku kliknięć myszką, bez wychodzenia z domu możemy nabywać produkty i usługi, często niedostępne w sklepach stacjonarnych, w naszej najbliższej okolicy. Wiele osób docenia także atrakcyjne ceny produktów nabywanych online. Część osób ceni sobie coś jeszcze – możliwość zwrotu towaru zakupionego przez sieć bez podawania przyczyny.

Warto jednak pamiętać, że towaru zakupionego online nie możemy zwrócić w dowolnej chwili, kiedy uznamy, że jego użytkowanie nie sprawia nam satysfakcji. Ustawodawca wyraźnie określił termin 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem sprzedającego, czyli w praktyce – wszystkich transakcji dokonywanych przez telefon, internet, czy przez akwizytorów, sprzedających produkty i usługi w domach lub na specjalnie organizowanych wydarzeniach promocyjnych.

Prawo chroniące konsumenta

Media coraz częściej zasypują nas informacjami o tym, że w trakcie badań lekarskich czy spotkania ze słynnym celebrytą, dochodziło do sprzedaży sprzętu medycznego, pościeli czy garnków osobom starszym lub samotnym. Sprzedawcy wykorzystują różne techniki namawiania swoich klientów do kupna rewelacyjnej poduszki czy garnków, które pozwalają gotować zdrową i smaczną żywność. Dzięki temu, że prawo ochrony konsumentów daje nam 14 dni na odstąpienie od umowy, istnieje możliwość rezygnacji z dokonanego zakupu, bez ponoszenia żadnych konsekwencji.

Kupuj bez konsekwencji

Czasem jednak zwrot towarów kupionych online może mieć inne przyczyny – nie podoba nam się dany przedmiot lub – już po dokonaniu zakupu – zwyczajnie rozmyśliliśmy się. Nie bez znaczenia jest także fakt, że często, ten sam produkt znajdujemy w innym sklepie znacznie taniej. Wówczas, korzystając z naszego prawa konsumenta, możemy zwrócić towar wraz z dołączonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Ważne, aby „zmieścić się” w terminie 14 dni od otrzymania produktu lub zamówienia usługi.

Informowanie konsumenta obowiązkiem sprzedawcy

Obowiązkiem sprzedawcy jest poinformowanie kupującego o przysługującym mu prawie rezygnacji. Zwykle, informacje przesyłane są do klienta drogą mailową, pocztą lub kurierem (wraz z przesyłką) lub znajdują się na stronach sklepu internetowego. Brak takiej informacji sprawia, że termin odstąpienia od umowy wydłuża się automatycznie z 14 dni do 12 miesięcy. Więcej przydatnych informacji znajdziesz pod adresem: https://pewny-prawnik.pl/.

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone