REKLAMA

Najważniejsze atuty reklamy zewnętrznej

18:38, 29.11.2017 | Materiały partnera
REKLAMA
Skomentuj

Szukając właściwej formy reklamy, przedsiębiorca może brać pod uwagę także outdoor, czyli reklamę zewnętrzną. Sam styka się z nią bez przerwy nawet, jeśli nie mieszka w mieście: plansze reklamowe stoją przecież także przy drogach. Outdoor bywa często krytykowany: krzykliwe banery reklamowe przysłaniają rzeczywistą urodę miast i miasteczek, a ponieważ nikt nie kontroluje ich treści ani formy, niekiedy wręcz oszpecają okolicę albo wzbudzają niepotrzebne nikomu kontrowersje.

Nagromadzenie reklam w miastach powoduje chaos, nie ułatwia też odbioru, gdy wiele z nich umieszczonych jest obok siebie. Ponadto reklamy świetlne i oświetlane przeszkadzają w nocy wielu mieszkańcom, w dzień z kolei wielkoformatowe plansze zabierają światło słoneczne. Reklamy zewnętrzne mają jednak swoje niezaprzeczalne zalety.

Kontakt z nią jest nieuchronny

Można wyłączyć radio i telewizor, a w internecie używać programów blokujących i tym samym uwolnić się od dobiegającego zewsząd „krzyku” reklam. Nie da się natomiast wyjść z domu i chodzić z zamkniętymi oczami, a zatem nie da się też nie zauważać reklam zewnętrznych. Ktoś może powiedzieć, że np. wielkie malowidło reklamowe na bocznej ścianie budynku jest mało skuteczne, bo przechodzący i przejeżdżający obok ludzie widzą je tylko przez chwilę. To prawda, ale z drugiej strony wielu z nich przebywa codziennie tę samą trasę, zatem kontakt z reklamą jest w ich wypadku systematyczny, ona po prostu musi zapaść w pamięć.

Warto zauważyć, że zasięgi prasy i stacji telewizyjnych nie rosną, lecz maleją. Tort reklamowy w tym sektorze dzielony jest na coraz mniejsze kawałki, bo mediów wciąż przybywa, choć każde z nich może zagospodarować tylko niewielką część puli potencjalnych odbiorców. Tymczasem reklama zewnętrzna jest odbierana przez stałą lub rosnącą grupę. Stąd m.in. coraz popularniejsze oklejanie samochodów. Jadący, a przede wszystkim zaparkowany pojazd to znakomity nośnik reklamy. Mijają go z bliska setki przechodniów i równie wielu albo i więcej kierowców.

Można targetować? Można

Wbrew pozorom, reklamy zewnętrzne można na swój sposób targetować. Inne znajdą się w pobliżu dużych centrów handlowych, inne przy parkach, jeszcze inne w pobliżu banków. Sąsiedztwo stacji benzynowej skłania do zamieszczania reklam adresowanych do kierowców. Nietrudno zgadnąć, co będzie najczęściej reklamowane w pobliżu szpitala, a może i cmentarza.

Jeśli do tego dodać, że reklama zewnętrzna to na ogół prosty język, czytelny przekaz i atrakcyjny obraz, a całość bywa nierzadko humorystyczna, jej możliwości oddziaływania są naprawdę spore, jeśli tylko kampania zostanie odpowiednio przemyślana i zaplanowana.

 

(Materiały partnera)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone | 2017