Zamknij

Wyszedł po 7 latach z więzienia i od razu dokonał trzech napadów

12:07, 12.01.2018 J.R
Skomentuj

31 grudnia 2017 opuścił mury zakładu karnego, gdzie odsiadywał wyrok między innymi za brutalny gwałt. W ciągu kilku dni nowego roku dokonał co najmniej trzech rozbojów za które dziś prokurator postawił mu zarzuty. 

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Mowa o niespełna 29-letnim mieszkańcu jednej z wsi w powiecie gorlickim. Mężczyzna ostatnie ponad siedem lat spędził w zakładzie karnym, gdzie odsiadywał wyroki za brutalny gwałt oraz przestępstwa przeciwko mieniu. Mury aresztu opuścił kilka dni temu w Sylwestra.

W ciągu nieco ponad tygodnia 2018 roku zdążył dokonać trzech napadów. Schemat jego działania zawsze był taki sam. Swoje ofiary upatrywał w starszych kobietach, które samotnie szły w odosobnionych miejscach. Wpadł po swoim ostatnim napadzie, do którego doszło w ostatni wtorek 9 stycznia, gdzie około godziny 13.00 w okolicach kładki dla pieszych na gorlickim Blichu. Sprawca podbiegł do 65-letniej kobiety i siłą wyrwał jej torebkę, w której poza dokumentami był portfel, a w nim około 300 zł.

Sprawne działania policjantów z KPP Gorlice pozwoliły na poprawne wytypowanie podejrzanego. W dniu wczorajszym został on zatrzymany, a dziś doprowadzony przez oblicze prokuratora. Postawiono mu zarzuty z paragrafu 280 K.K, które zagrożone są karą więzienia do lat 12.

Jeszcze dziś gorlicki Sąd ma zdecydować o zastosowaniu wobec mężczyzny środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztu. 

[ALERT]1515755254838[/ALERT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

MaroMaro

89 12

Siedem lat za brutalny gwałt!!!. gratuluję Obywatelowi Sędziemu który wydał ten wyrok poczucia humoru. Może ktoś z obecnych na żałosnej pikiecie w obronie kasty nadzwyczajnej pod gorlickim Sądem wypowie się, czy byłby zadowolony z takiego "wyroku" gdyby sprawa dotyczyła jego lub kogoś z jego rodziny (czego rzecz jasna nie życzę NIKOMU). WYRAZY UZNANIA zaś dla policjantów którzy FIZYCZNIE ZATRZYMALI tego człowieka, bo to oni wykonali najtrudniejszą robotę. Pozostaje tylko życzyć aby teraz Obywatele Prokurator i Sędzia dokonali właściwej oceny czynu tego człowieka. 13:29, 12.01.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Stary komuchStary komuch

3 28

Oj Maro, Maro - jaki Ty niereformowalny jesteś. Przecież to nie gorlicki sąd wydawał wyrok. A Ty od razu tyłek PIS-owi liżesz. 14:32, 12.01.2018


macmac

2 11

Maro sądy w Polsce nie wymagają żadnych reform, jedynie sędziowie z korzeniami komunistycznymi powinni stracić możliwość orzekania. Tak naprawdę to policja i prokuratura wymaga jednej wielkiej reformy. To co te dwa organy państwowe wyprawiają z obywatelami zaczyna w końcu wychodzić na światło dzienne. Media coraz częściej ujawniają afery w policji, coraz więcej policjantów ponosi odpowiedzialność karną za przestępstwa, których się dopuszczają. We Wrocławiu kolejny policjant ma zarzuty o nieumyślne spowodowanie śmierci. Niestety co do prokuratury, to jej pracownicy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za błędy. A wystarczy oglądać program "Państwo w Państwie" żeby zobaczyć jak prokuratorzy niszczą obywateli. Dopóki na Nas nie trafi to nie widzimy tej patologii. Jak ktoś nie oglądał filmu "Symetria" powinien koniecznie nadrobić braki. Nie wiem czy ten wytypowany przez policję człowiek jest faktycznie sprawcą. Przypasował im stuprocentowo do opisu kogoś (w końcu wyszedł na wolność lokalny przestępca). Pani Janina z warzywniaka... rutynowe rozpoznania... Nikogo nie bronię, może to on ale te szybkie spektakularne sukcesy policji często okazują się fikcją. Prokurator przedstawia zarzuty i statystyki na plus. Kolejna rozwiązana sprawa. A w sądzie Sędzia waży ludzki Los. Tak więc Maro "Nadzwyczajna Kasta" ma inne oblicze. 20:21, 12.01.2018


DiegoDiego

14 0

Generalnie zgadzam się, że w przeważającej większości przypadków "resocjalizacja" w więzieniu to czysta fikcja, a raczej skazany nabywa tam doświadczenia w "fachu" i znajduje nowe kontakty przestępcze... . Odnośnie kary śmierci to utrzymał bym ją w ewidentnych i super zwyrodniałych przypadkach odrażających zbrodni, gdzie nie ma wątpliwości i kiedy często sam sprawca oficjalnie przyznaje się do popełnionych czynów. Zmienił bym też system finansowania pobytu przestępców w więzieniu, bo zupełnie nie dziwię się pretensjom społeczeństwa które po prostu nie chce (i ma moim zdaniem do tego prawo) płacić za wikt i opierunek osadzonych zwłaszcza tych za najcięższe zbrodnie. Osadzeni sami powinni w ramach kary CIĘŻKO pracować na swoje utrzymanie podczas odbywania kary.... . 23:03, 12.01.2018


macmac

4 3

Diego to właśnie tych zwyrodnialców podatnik utrzymuje z dala od siebie. Owszem resocjalizacja to fikcja, zgadzam się z tobą ( są jednak i zresocjalizowani). Natomiast ci, którzy nie są w stanie się resocjalizować tylko nabywają doświadczenia i poszerzają w więzieniu kontakty mają specyficzne podejście do takich zwyrodnialców, o których mowa. A społeczeństwo buntuje się w kwestii utrzymywania tych nabywających doświadczenia. Tak więc generalnie twoja wypowiedź traci sens. 23:27, 12.01.2018


reo

undertakerundertaker

59 6

Czyli resocjalizacja przebiegła pomyślnie. Przecież to jest głupota.Za samo jego utrzymanie przez 7 lat podatnicy zapłacili ponad 250 tyś zł za kolejne 12 lat mogą zapłacić ponad 400 tyś zł to się nie kalkuluje. Dla recydywistów powinna być z automatu czapa. Dla morderców to wiadomo ale i złodziei gwałcicieli czy handlarzy narkotykami tak samo. Oni mają taki pomysł na życie po ciemnej stronie i się nie zmienią. Gdyby światem rządzili księgowi to inaczej by to wyglądało.Z recydywisty nie ma żadnego pożytku dla społeczeństwa, mało tego trzeba go utrzymywać, a i pewnie też jego rodzinę. Chyba, że chodzi o to żeby policja sądy prokuratorzy adwokaci klawisze i inne instytucje miały robotę, a nie żeby skutecznie skończyć z patologią. 13:45, 12.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

digaholedigahole

3 6

Wielu się nawróciło na dobrą drogę. Wielu zostało na złej ścieżce. A tobie nic nie pomoże na głupotę i wyrachowanie pacanie. 21:34, 12.01.2018


macmac

3 5

Człowieku marnujesz swój matematyczny umysł, proponuję się zająć Hipotezą Riemanna a nie tematem, o którym nie masz zielonego pojęcia i tylko się tu marnujesz. Nie takie jak twoja tęgie głowy myślały nad prawem karnym. Wymiar sprawiedliwości jest obarczony ryzykiem pomyłki. Policja typuje niewinną osobę, ta osoba pod presją przyznaje się do winy, prokurator przedstawia zarzuty, sąd skazuje. I właśnie dla takich osób zniesiono karę śmierci, po twojemu "automatyczną czapę". Bo zawsze może się okazać, że złapią po latach prawdziwego winnego i korygują błąd. Tak na marginesie odnośnie opisanej przez ciebie głupoty, to idiotyzm z twojej strony. W tym wypadku uważam, że prawo jest faktycznie dziurawe. Idiotów powinni kastrować. 22:29, 12.01.2018


Prezes Prezes

48 5

Zamknąć dziada na zawsze!, patologia! 14:17, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maro Staremu komuchoMaro Staremu komucho

38 5

Nie interesuje mnie polityka tam gdzie chodzi o życie, zdrowie i mienie człowieka 14:41, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariosMarios

11 1

Czy to nie ten sam typ co kiedyś napadał w parku miejskim? 19:10, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teodor Teodor

18 9

Przecież nie jest napisane że dostał 7 lat tylko że odsiedzial 7 lat więc mógł dostać więcej a wyszedł na tzw. przedterminowe zwolnienie. Nie wiem Maro czy będziesz startował w jakiś wyborach ale na prymitywny populizmie i napuszczaniu ludzi na ludzi daleko nie zajedziesz. 20:31, 12.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MaroMaro

4 3

Ok. Załóżmy, że faktycznie odsiedział a nie dostał. Uważasz, że to sprawiedliwe za czyn, którego się dopuścił?. A co do mojej kandydatury w wyborach, nie mam takich planów natomiast użyte przez Ciebie określenie ,,prymitywny populizm, napuszczanie...,, pozostawiam bez komentarza jako Twoje subiektywne odczucie względem mojego stanowiska. Pozdrawiam Cię szczerze i z życzliwością. 22:08, 12.01.2018


macmac

3 0

Art. 197

§ 1. Kto przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

§ 2. Jeżeli sprawca, w sposób określony w § 1, doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się zgwałcenia:

wspólnie z inną osobą,
wobec małoletniego poniżej lat 15,
wobec wstępnego, zstępnego, przysposobionego, przysposabiającego, brata lub siostry, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.

§ 4. Jeśli sprawca czynu określonego w § 1-3 działa ze szczególnym okrucieństwem, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5.

22:36, 12.01.2018


Teodor Teodor

7 4

Różnimy się Maro zasadniczo poglądami i ocenami ale szanuje twe poglądy i ciesze się że możemy się pospierać. Także pozdrawiam Cie serdecznie i dziękuję za pozdrawienia. 22:24, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mac do Maromac do Maro

11 19

Obywatelu Maro masz strasznie zaburzoną osobowość, wręcz psychopatyczną. W twoich wypowiedziach brak zupełnie logicznego myślenia. Prawo karne jasno określa jakiej karze podlega osoba popełniająca dane przestępstwo. W tym przypadku Art. 197
§ 1. Kto przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12. § 4. Jeśli sprawca czynu określonego w § 1-3 działa ze szczególnym okrucieństwem, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5. A zatem wyrok był adekwatny do przestępstwa. Obraziłeś publicznie sędziego, co świadczy tylko i wyłącznie o twojej infantylnej osobowości. Zauważyłem również u ciebie problem z agresją, jesteś zwolennikiem przemocy określanej przez ciebie mianem "fizyczności" rodem z lat 90 umiejscowionej pod gorlickimi lokalami. Człowieku czasy się zmieniły, dzisiaj mamy POLICJĘ a nie ZOMO. Zresztą twoje komentarze o policji są tak sprzeczne ze sobą, że chyba sam nie wiesz o co ci chodzi (już nie jedna osoba ci to zasygnalizowała). Pojęcie sprawiedliwości i równości wobec prawa u ciebie nie istnieje. Dla ciebie są równi i równiejsi oraz podludzie. W sytuacji gdy ktoś jest podejrzany o popełnienie przestępstwa, ty wiesz najlepiej kto jest winny a kto niewinny. Senator Kogut jest podejrzewany o popełnienie trzech przestępstw a ty go gloryfikujesz, obdarzasz bezgranicznym zaufaniem i wiarą w jego niewinność. W przypadku również podejrzenia o przestępstwo 29 letniego mieszkańca naszego powiatu, który tyle co opuścił mury więzienia, ty już wydałeś wyrok. Człowieku wycisz się wewnętrznie i przestań zatruwać atmosferę.
07:15, 13.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JasiekJasiek

5 1

Miał racje oczerniając sędziego,pomysl gdyby ktoś brutalnie zgwałcił Twoją dziewczynę lub córkę czy 7 lat odsiadki to wystarczająco,nie przepisuj kodeksu bo każdy wie ze nasze prawo to kpina w stosunku do gwalcicieli ,każdy uważa tak jak maro 12:56, 14.01.2018


romekromek

6 24

Pewnie nie mógł znaleźć pracy to zaczął kraść A niby takie niskie bezrobocie mamy ! 10:57, 13.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

robolrobol

12 2

a kto by takiego kryminała przyjął a tak odpocznie sobie w sanatorium na nasz koszt 14:50, 13.01.2018


MajkiMajki

21 1

Jednego durnia mniej 13:38, 13.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świstakświstak

11 1

Pobrać podroby bestii 09:15, 14.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%