Zamknij
REKLAMA

Gorlice. 74 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

17:00, 01.08.2018 | J.R
REKLAMA
Skomentuj

Kolejny rok z rzędu członkowie i sympatycy „Narodowych Gorlic” uczcili pamięć bohaterów z 1 sierpnia 1944 roku, którzy pomimo żadnych szans stawili czoła niemieckiemu okupantowi.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Tradycyjnie już symboliczna oprawa miała miejsce na rondzie „pod drukarnią”. Punktualnie o godzinie 17.00 wyciem syren i odpaleniem biało-czerwonych rac oddano hołd wszystkim powstańcom z Warszawy. Na te symboliczne kilkadziesiąt sekund ruch w centrum miasta zamarł. Kierowcy zatrzymywali swoje pojazdy, przechodnie przystanęli w zadumie.

[ZT]5358[/ZT]

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (33)

AnkaAnka

41 5

Było OK, choć w ubiegłym roku ładniej to wyglądało. Może mi jednak wyjaśnić ktoś po co panowie w autach terenowych wjechali na rondo i się na nim zatrzymali? Nie mieliście już lepszego pomysłu na reklamę swoich usług? Było to bardzo niesmaczne! 17:42, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

27 20

Brawo dla "Narodowych Gorlic"! 18:04, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PakerPaker

30 2

Zgadzam się co im odbiło aby wjechać na rondo autami reklamę sobie robili chyba 18:26, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Antek Rozpylacz Antek Rozpylacz

22 3

Na zdjęciu nr 12 mamy przykład prawdziwego parapatrioty Syreny wyją, Hymn śpiewają a on łapa w kieszeni i spoko ziom 18:35, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

33 19

jedyny naród który co roku wspomina rocznicę akcji która doprowadziła do zburzenia stolicy biorąc to za sukces, boże widzisz i nie grzmisz ... 18:55, 01.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

6 3

Ależ nie jedyny, skądże. Jest jeszcze jeden taki, który czci swoje powstania, szczególnie te które doprowadziły do masakry ludności, zrównania z ziemią stolicy i najważniejszej świątyni... 19:18, 01.08.2018


janojano

2 0

Choćby dlatego trzeba czcić ten dzień aby pokazać bestialstwo sąsiadów i aby im coś takiego więcej do głowy nie przyszło.A świat aby się o ich czynach dowiedział i my abyśmy nigdy nie zapomnieli.A poza tym należy się szacunek dla tych, którzy nie pytali ile za to dostaną ale szli walczyć o wolność. Nie szli przegrać, szli walczyć. Nie udało się ale próbowali i nie jojczeli, że nikt im za to nie zapłaci, sami przypłacili to nierzadko życiem. A że mściwy wróg potem zniszczył miasto to nie ich wina, oni chcieli wolności.To są/byli ludzie wartości. Jeżeli nie masz w życiu niczego za co gotów byś był umrzeć, to nie wiem czy można to nazwać w ogóle życiem. 14:53, 03.08.2018


bARTbART

2 0

Oho komitet obrony ...... Gorlice się ujawnił. Słuchaj no , as.... Szli po to ażeby umrzeć w boju , a nie jak kura - przyduszona do ziemi i poddająca się swojemu losowi - zostania kurą rosołową. To tak jak żołnierze wyklęci . Po wojnie zgarnęła nas moskwa - i ci którzy się z tym pogodzili - czyli tacy jak ty i twoja rodzina - uznali że wszytko jest ok-że jest ciepła woda w kranie i to wystarczy - to ludzie o naturze niewolnika . A Ci którzy pragnęli Polski niepodległej i wiedzieli że ośrodek władzy znajduje się na kremlu a nie w warszawie walczyli nadal. Stąd dziś widzimy też na ulicach to co jest ... 15:30, 03.08.2018


GLINIK GORLICEGLINIK GORLICE

18 15

My kibice pamietamy! 19:27, 01.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZZ

8 1

Zastanawiam się jacy z Was patrjoci (OCZYWIŚCIE NIE WSZYSCY) ALE DO CZEGO ZMIERZAM Na meczach glinka przekleństwa. Krzyki huśtawki z Tarnowia czy myślisz że tak powinien się patriotą zachowywac spytaj się powstańców czy przyznają ci rację. Bycie patryjata to nie pięć minut stania na rondzie 1 sierpnia lecz codziennie godne postępowanie.pozdrawiam 17:59, 02.08.2018


RikiRiki

3 0

Kibice- potraficie zrobić mega oprawy, pamiętacie o ważnych datach z historii, nie zakłamujecie jej. Jesteście patriotami. Jednak dlaczego chwilę później swojego brata-rodaka nazywacie kur*ą lub świnią? Powinniście się jako kibice-patrioci zawsze trzymać razem lub chociaż przestać wyzywać i besztać. 22:42, 03.08.2018


Ha haHa ha

8 13

Wystarczyłoby PATR zmienić na ID i by się wszystko zgadzało. 19:39, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polka5oPolka5o

24 15

Cześć i chwała Bohaterom! Na pohybel ub-kom i ich pomiotowi. 19:51, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polka5oPolka5o

27 21

Jak upamiętnili rocznicę PW koderaści, totalna opozycja, obrońcy demokracji spod Sądu, burmistrz, Rada Miasta? Czyżby oni popierali zbrodniarzy z UB którzy to mordowali AK-owców aż do roku 1963? 20:13, 01.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

asdasd

9 15

pewnie byli w pracy albo z niej wracali, ktoś musi robić na resztę tego chorego narodu, ale co ty możesz wiedzieć dzieciaku, wypierz skarpety ze znakiem polski walczącej... 00:02, 02.08.2018


vinvin

12 10

Taka wasza prawacka prawość, że jakby tam przyszli to byście ich opluli, wybuczeli, wygwizdali, obrazili, bo nic innego nie potraficie robić. I oczywiście wszystko w imię patriotyzmu, miłości do ojczyzny i podziwu dla powstańców. 06:31, 02.08.2018


psylopsylo

21 7

Zastanawiam się, dlaczego tą tragiczną rocznicę w Gorlicach upamiętnia się na rondzie? 20:51, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

UU

23 6

Z Was kibice patrioci jak z koziej D....y trąbka 22:35, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeodorTeodor

26 5

Z jednej strony był to zryw bezsprzecznie patriotycznej części narodu można powiedzieć, że powstańcy byli kwiatem narodu, z drugiej strony w bilansie mamy 180 tys ofiar cywilnych, 20 tysięcy ofiar powstańców i całkowicie zniszczoną Warszawę. A wszystko to przy pełnej świadomości że byli bez szans. Nie wiem jakoś mam problem by świętować rocznicę tej gigantycznej masakry. Tłumaczy się to tym, że rząd na uchodźstwie (który kierował AK) chciał "powitać" w Warszawie armię czerwoną jako gospodarz Warszawy wyzwolonej z Niemców, ale ktoś tam w Londynie źle to wszystko oszacował. 22:44, 01.08.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MaroMaro

1 6

Pytania do Ciebie - te DWIEŚCIE TYSIĘCY ofiar to wynik czyjego działania?
Czy Armia Krajowa podjęła walkę z uzbrojonym przeciwnikiem czy z niemieckimi cywilami ?
Czy Teutoński najeźdźca wspólnie z azjatycką dziczą miał prawo zabijać ludność cywilną ?
Pozdrawiam 23:35, 01.08.2018


Teodor Teodor

12 1

Wiesz Maro nie obraź się, ale Twoje pytanie jest zupełnie od czapy. Ktoś kto decydował o wybuchu powstania powinien sobie zdawać sprawę, że przyjdzie walczyć z bezwzględnymi brutalnymi mordercami, a nie lalusiami w lakierkach. 00:24, 02.08.2018


MaroMaro

3 7

Nie obrażam się Stary ale sam sobie odpowiedz na pytanie - czy ktoś mógł przewidzieć, że Teutoński barbarzyńca wykorzystując stepową dzicz azjatycką dopuści się niespotykanego dotąd aktu barbarzyństwa i czy odium za te ofiary mają ponosić najlepsi Synowie i Córki Naszego Narodu dlatego, że podjęli walkę z bestią? Czy ktoś próbuje obciążyć odpowiedzialnością bojowników warszawskiego getta za to,że nie mając żadnych szans podjęli zbrojną walkę z Teutońską bestią tylko dlatego, aby nie ginąć na kolanach? 00:53, 02.08.2018


TeodorTeodor

8 0

Tak Maro rząd londyński, który decydował o wybuchu powstania mógł do przewidzieć, a przynajmniej powinien to brać pod uwagę. Dobrze wiedział jak bezwzględni byli Niemcy, miał dokładne raporty z Polski w tym raporty o przebiegu holocaustu podczas od marca 42 roku do września 44 roku czyli w 2,5 roku Niemcy w sposób bestialski potrafili wymordować całą społeczność żydowską. 09:23, 02.08.2018


MaroMaro

1 6

Wysuwasz bardzo śmiałe tezy, niestety nie pokrywają się one z naukowo przyjętą wiedzą a tylko taka jest oficjalnie dopuszczona i tego należy się trzymać aby nie było bałaganu. Pozdrawiam. 10:16, 02.08.2018


ando87ando87

9 15

polskość to nienormalność.. 23:45, 01.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RrrRrr

19 2

My, gorliccy kierowcy codziennie coś upamiętniamy na rondzie pod drukarnia. Tam dzień w dzien ruch zamiera na dobrych kilka minut a nie kilkadziesiąt sekund. 05:34, 02.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sioukssiouks

6 1

Zgadzam się - ktoś niezbyt trzeźwo myślący - raczej nie kierowca - doszedł do wniosku że piesi MUSZĄ przechodzić jak najbliżej ronda, czego efektem jest fakt że rondo może zablokować kilka osób idących w rządku jednym przejściem (idących jak na pielgrzymce). Starczyłoby odsunąć przejścia dla pieszych na długość 3-4 aut (albo dać światła żeby nie szli jeden za drugim), a kierowców niektórych uświadomić, że na szerokość mieszczą się tam 2 auta ... Niestety tak zbudowanych rond są w Polsce setki - stąd pytanie czy to efekt dziwnych przepisów czy "mody" projektantów ? Wszystko dla wygody pieszego (nawet smog ze stojących w korku aut) ? 05:49, 02.08.2018


tralalatralala

13 3

Jest to trudny temat, to fakt. Jednak odkładając emocje na bok, wydaje się ,że najrozsądniej jest powiedzieć: Chwała bohaterom - uczestnikom powstania. Pogarda dla tych, którzy to powstanie wywołali.
Przeciwnikiem powstania byli. np. generałowie Anders i Sosnkowski.

W liście z 31 sierpnia 1944 roku pisze gen. Anders tak: "Byłem całkowicie zaskoczony wybuchem powstania w Warszawie. Uważam to za największe nieszczęście w naszej obecnej sytuacji. Nie miało ono najmniejszych szans powodzenia, a naraziło nie tylko naszą stolicę, ale i tę część Kraju, będącą pod okupacją niemiecką, na nowe straszliwe represje. (?) Chyba nikt uczciwy i nieślepy nie miał jednak złudzeń, że stanie się to, co się stało, to jest, że Sowiety nie tylko nie pomogą naszej ukochanej, bohaterskiej Warszawie, ale z największym zadowoleniem i radością będą czekać, aż się wyleje do dna najlepsza krew Narodu Polskiego.
Byłem zawsze, a także wszyscy moi koledzy w Korpusie zdania, że w chwili, kiedy Niemcy wyraźnie się walą, kiedy bolszewicy tak samo wrogo weszli do Polski i niszczą tak jak w roku 1939 naszych najlepszych ludzi ? powstanie w ogóle nie tylko nie miało żadnego sensu, ale było nawet zbrodnią."

I tak na zakończenie. Generał Patton powiedział, ze celem wojny nie śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby wrogowie umierali za swoją. 10:32, 02.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TeodorTeodor

8 0

mądrze piszesz, o to mi właśnie chodziło 11:26, 02.08.2018


AryskafnaderAryskafnader

2 1

Nie ma wątpliwości, że komuniści zabiliby, uwięzili, wywieźli na Sybir wszystkich ludzi z podziemia, wie o tym doskonale Anders. Musieliby się bronić, a walka z Armią Czerwoną automatycznie ściągnęłaby na AK i rząd polski oskarżenie o sojusz z Hitlerem (byli o to oskarżani na co dzień, to jeden z ulubionych chwytów Stalina). Sprawa polska zostałaby całkowicie pogrzebana, nikt by słowa obrony za nami nie powiedział. Ukrycie się takiej masy ludzi nie wchodziłoby w grę, zostaliby wyłapani. Mogła być jeszcze podjęta próba przejścia na Zachód za cofającymi się Niemcami, coś na zasadzie marszu Brygady Świętokrzyskiej, ale skala takiego exodusu każe uznać to za niewykonalne, poza tym, nie mogłoby się to odbyć bez jakiegoś lodowatego rozejmu z Niemcami, a więc znów podpadamy pod sojusz z III Rzeszą. Łatwo nazwać powstanie obłędem, czy zbrodnią, ale proszę o alternatywę. Można było wydać rozkaz zabraniający powstania, skoro ocena londyńska była jednoznacznie negatywna. Dlaczego takiego rozkazu nie wydano? Bo Londyn nie miał niczego innego do zaproponowania. Taki rozkaz mógł być po prostu zlekceważony, co jeszcze pogorszyłoby sytuację. Można było jedynie czekać z momentem powstania, ale czy to by finalnie coś zmieniło, mam wątpliwości. Pośród czerwonego morza nie było miejsca na białe plamy. 13:46, 02.08.2018


tralalatralala

1 1

Aryskafander:
Może zacytuję kogoś, kto to przeżył:
Stanisław Likiernik był powstańcem warszawskim i jednym z ostatnich żołnierzy Kedywu Armii Krajowej oraz kawalerem Orderu Virtuti Militari.
Stanisław Likiernik był zdania, że ci, którzy parli do powstania i zdecydowali o jego wybuchu, nie działali racjonalnie, ?byli chyba w amoku?. ? Jedynym końcem powstania jaki sobie wyobrażaliśmy mogło być zabicie wszystkich albo w najlepszym razie wzięcie do niewoli i pewnie potem rozstrzelanie. Ale nie kapitulacja. Tak wtedy wszyscy myśleli ? mówił w 2014 r.
Likiernik podkreślał również, że o powstaniu warszawskim można mieć rozmaite opinie, ?ale to, że to była tragedia, jest pewne i oczywiste. Bo jeśli jest inaczej, to nie rozumiem słowa tragedia. Dwieście tysięcy zabitych, miasto zniszczone i tak dalej ? to nie jest tragedia? No to, co w takim razie jest tragedią? Dla mnie ktoś, kto neguje, że powstanie było tragedią i katastrofą, to zupełny osioł?. ? Ocalilibyśmy godność i bez powstania. A tak, owszem, godność zachowaliśmy, tylko potem zabrakło setek tysięcy ludzi, w tym moich najlepszych przyjaciół ? dodawał.

Jest wywiad z tym panem na stronach Polskiego Radia. Warto poszukać i posłuchać.
10:22, 03.08.2018


qqqqqqqqqq

22 15

A gdzie ta ubecja spod sądu??
Oni tam mają rocznice w dzień śmierci Stalina czy Jaruzelskiego? 10:58, 02.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bartbart

3 0

100 % w sedno kolego ;) 15:32, 03.08.2018


REKLAMA
REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma G24, 38-300 Gorlice, ul. Stróżowska 8, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez G24, 38-300 Gorlice, ul. Stróżowska 8 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gorlice24.pl | Prawa zastrzeżone