Zamknij

Mamy przez Was fatalny wizerunek!

08:38, 17.05.2018 J.R Aktualizacja: 09:26, 22.05.2018
Skomentuj

W środowe przedpołudnie przedstawiciele spółki EMPOL zaprosili na teren zakładu radnych Rady Miasta Gorlice, burmistrza miasta przedstawicielki Starostwa Powiatowego odpowiedzialne za bezpieczeństwo, a także redakcję naszego portalu. Celem wizyty miało być zapoznanie gości z sytuacją, do jakiej doszło minionej soboty.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Na zaproszenie Jerzego Piotrowskiego Dyrektora Generalnego spółki oraz Leszka Rataja Dyrektora ds. Rozwoju, Eksploatacji i Gospodarki Odpadami odpowiedzieli niemal wszyscy radni, którzy tak, jak i inne zaproszone osoby stawili się na kilkanaście minut przed wyznaczonym czasem tj. przed godziną 10.00. Kiedy dawno minął już tzw. „studencki kwadrans” i cała grupa miała udać się w teren na zaplanowany obchód mocno spóźniony służbową limuzyną na spotkanie dojechał także burmistrz Kukla, któremu towarzyszył… osobisty fotograf!

Wszyscy w strugach deszczu przeszli przez cały teren zakładu do miejsca, gdzie w sobotę doszło do pożaru (zgodnie z deklaracją przedstawicieli spółki) śmieci wielkogabarytowych. Będąc dobre kilkadziesiąt metrów od pogorzeliska już czuliśmy dość nieprzyjemną woń spalenizny i widzieliśmy jeszcze dymiącą hałdę spalonych śmieci. Kiedy doszliśmy na miejsce naszym oczom ukazał się widok, który mógł zaskakiwać.

Przez cały czas mówiono, że ogień objął wyłącznie tę część składowiska, na której znajdować się miały wyłącznie śmieci wielkogabarytowe (należą do nich między innymi meble tapicerowane, meblościanki etc.). Swoją drogą warto podkreślić, że takie śmieci w kontakcie z ogniem to tak naprawdę „latająca tablica Mendelejewa” i mówienie o tym, że dym z nich nie jest szkodliwy jest zwykłą ignorancją by nie powiedzieć bezczelnością. Niemniej jednak gołym okiem na pogorzelisku dało się dostrzec dziesiątki, jeśli nie setki spalonych i nadpalonych opon, plastików itp. To było tylko to, co widać było na wierzchu tej hałdy, która przypomnijmy w celu zagaszenia była wielokrotnie przez strażaków przerzucana. Co było w jej środku, a co całkowicie w tej temperaturze spłonęło wydzielając do atmosfery rzekomo nieszkodliwy dym i parę nie wie tak naprawdę nikt.

Radni widząc i miejsce pożaru i to, co leży na pogorzelisku mieli wiele szczegółowych pytań. Co zaskakujące najbardziej aktywnym odpowiadającym był…. burmistrz Kukla, który dla osoby niezorientowanej w sytuacji, a przyglądającej się sprawie z boku sprawiał wrażenie rzecznika prasowego firmy EMPOL. W przerwach między wypowiedziami burmistrz dzielnie „pozował” do zdjęć na tle pogorzeliska, które zapewnie ubarwią wkrótce oficjalną stronę internetową UM z jakimś „porywającym” PR-owskim tekstem. W ten sposób wyjaśnił się sens pobytu na spotkaniu osobistego fotografa – do tej pory takie przypadki znane nam były jedynie w czasie wizyt najważniejszych osób w Państwie.

Z ust przedstawicieli firmy EMPOL dowiedzieliśmy się, że ostatni transport wielkogabarytowych śmieci dotarł na plac około północy. Najprawdopodobniej to w tym transporcie musiało znajdować się „źródło ognia”. Jednak, co by mogło nim być nie wie nikt. Wiadomo jedynie, że trzy i pół godziny późnej to pracownik ochrony oddalonej od kilkaset metrów Kuźni Glinik zauważył słup ognia na placu. Dlaczego nikt z pracowników firmy EMPOL nie zauważył tego, co dzieje się na ich terenie? Otóż jak się dowiedzieliśmy w tym czasie w firmie, która jest na tak rozległym terenie była zaledwie jedna osoba! Brodząc po kostki w błocie i kałużach czarnej od pożaru wody dotarliśmy do hali, w której rok temu także wybuchł pożar. Pomieszczenie zostało odnowione, przebudowane i „przemeblowane” tak, aby w wypadku ponownego ewentualnego zagrożenia pożarowego akcja była prowadzona sprawniej.

Ostatecznie dotarliśmy do biurowca i małej salki gdzie rozpoczęła się merytoryczna część spotkania, a więc konkretna rozmowa zaproszonych gości z władzami spółki EMPOL. Zaskakujący może być fakt, że poza redakcją gorlice24.pl żadne inne lokalne media nie były zainteresowane wzięciem udziału w tych ważnych dla mieszkańców miasta, ale i także regionu rozmowach.

Radni nie szczędzili obu dyrektorom gorzkich słów krytyki. Pod ich adresem padały konkretne zarzuty.

I tak na przykład radny Ryszard Ludwin mówił, że całkowicie stracił zaufanie do władz spółki, które rok temu w czasie spotkania w GCK w temacie budowy spalarni obiecywały, że ceny za wywóz śmieci nie pójdą w górę, po czym radni zostali „postawienie pod ścianą” i zmuszeni przez spółkę do przegłosowania na sesji podwyżek cen od tego roku.

Dyrektor Piotrowicz bronił się, że ceny poszły w górę, bo wzrosły „opłaty marszałkowskie”, ale w porównaniu z ościennymi gminami Gorlice i tak mają atrakcyjne ceny za wywóz śmieci. Tutaj w zdanie wszedł mu radny Mateusz Koszyk, który stwierdził, że takie porównanie jest zwyczajnie nieuczciwe, bo w terenach wiejskich firma ponosi znacznie większe koszty związane z transportem śmieci z domostw porozrzucanych po terenie, gdzie w mieście jest zwarta zabudowa i zbiórka śmieci jest łatwiejsza, a tym samym mniej kosztowna.

Jednym z argumentów dyrektora Piotrowicza odnośnie przyczyn pożaru była dość kuriozalna teza, że doszło do niego bo „wzrosła stopa życia mieszkańców, którzy w porównaniu z ubiegłym rokiem wyprodukowali o 600% więcej śmieci wielkogabarytowych”, co zdaniem dyrektora wpływa na ryzyko pożarowe. Tutaj znów oponował radny Mateusz Koszyk mówiąc, że to bzdura, bo skuteczne i sprawne zabezpieczenie przeciwpożarowe w takiej firmie powinno być niezależne od tego ile śmieci firma zwozi. Tym bardziej, że wzrost ilości odbieranych śmieci wprost proporcjonalnie przekłada się na większe zyski dla firmy.

Radna Maria Ludwin podniosła wniosek, że firma jakoś musi „odkupić swoje grzechy” wobec mieszkańców i najlepiej gdyby przekazała jakieś pieniądze np. na Dzień Dziecka dla Zarządów Osiedli. W tym miejscu gwałtownie wtrąciła się radna Mariola Migdar mówiąc, że absolutnie nie można się zgadzać na coś takiego, bo jest to zwyczajne „kupczenie” i przy tak poważnej zdarzeniu nie można za kwotę kilkuset złotych danych na słodycze zapomnieć o sprawie.

O głos ponownie poprosił radny Ryszard Ludwin, który tym razem wyraził też swoje oburzenie w postępowaniu, a w zasadzie jego braku ze strony władz miasta w zakresie informowania mieszkańców o możliwym zagrożeniu w wyniku pożaru i ogromnej chmury dymu, która zawisła na kilka godzin nad miastem. Jego zdaniem – i wtórowali mu praktycznie wszyscy radni – burmistrz zlekceważył swoje obowiązki bo powinien natychmiast w takiej sytuacji wysłać na ulice miasta samochody z megafonami, które emitowały by ostrzeżenie o możliwym zagrożeniu dla zdrowia ludzi, a nie opierać się na wyłącznie na publikacji na stronie internetowej miasta i to po kilku godzinach od wybuchu pożaru krótkiego komunikatu, że „wszystko jest OK.”

Mocno podirytowany burmistrz Kukla odpowiedział, że nie widzi w tym swojej winy, a winni są strażacy, którzy go za późno poinformowali o całym zdarzeniu, a zaraz, kiedy się o nim dowiedział to jest o 5.55 WYSŁAŁ SMS Z INFORMACJĄ DO WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA!  

Dla nas osobiście tłumaczenia burmistrza Kukli o niewiedzy na temat tego, co się dzieje w mieście są dość „śmieszne” bowiem nie kto inny, a właśnie portal gorlice24.pl (ten sam regularnie publicznie dyskredytowany i ośmieszany przez Rafała Kuklę i część jego pracowników) pierwszą informację i zdjęcie o zdarzeniu zamieścił na Facebooku już o godzinie 3.58, a więc mniej więcej byliśmy na miejscu po 20 minutach od zgłoszenia pożaru! Kolejne wiadomości na ten temat przekazywaliśmy o godzinach 4.42, 5.29, 5.55, 6.35, 8.21 – łatwo to zweryfikować patrząc na nasz fanpage na Facebooku. Każdą z tych wiadomości widziało po kilkanaście tysięcy osób! Ewentualnie wystarczyło włączyć TVN24, który opierając się na naszym materiale video i zdjęciach informował o pożarze w swoich serwisach co 30 minut. Obarczanie winą pracujących w arcytrudnych i niebezpiecznych dla życia warunkach strażaków za rzekomy brak informacji o zdarzeniu i jego przebiegu w naszej ocenie jest zwyczajnie szczytem bezczelności.

Bardzo merytoryczny i ważny głos w dyskusji zabrał radny Krzysztof Zagórski, który powiedział między innymi. Szanowni Państwo tutaj nie cena śmieci gra rolę, bo nie ma znaczenia czy my będziemy za ich wywóz płacić 10 zł czy 100 zł. Tu chodzi o obywateli, o mieszkańców! Sobotni pożar pokazał, że ryzykiem zatrucia objętych mogło być nawet 35 tysięcy osób (mieszkańców Gorlic i regionu, gdzie dotarła chmura dymu), czy ktoś z Was pomyślał, co by było gdyby zaszła konieczność ewakuacji takiej liczby ludzi? Czy ktoś z Was pomyślał, że w wypadku masowego zatrucia, czy chociażby podtrucia gorlicki szpital natychmiast musiałby przyjąć dziesiątki nowych pacjentów. A druga sprawa. Panowie Piotrowski, Panie Rataj czy zdajecie sobie sprawę, że mamy przez Was fatalny wizerunek, jako miasto?! Odór, jaki niesie się z Waszego zakładu, ryzyko pożarowe, jakie stwarzacie. Jaka szanująca się firma będzie chciała mieć takie sąsiedztwo i zainwestuje w naszej strefie gospodarczej?

Zacięta, a chwilami bardzo emocjonalna i burzliwa dyskusja, której się z uwagą przysłuchiwaliśmy trwała ponad dwie godziny. W jej efekcie na koniec radni złożyli pismo skierowane do Marcina Maurera Prezesa Zarządu EMPOL Sp. z o.o., w którym oczekują,  w zamian za wielokrotne narażenie mieszkańców Gorlic na utratę zdrowia rekompensaty finansowej w postaci radykalnej obniżki cen za wywóz śmieci oraz sfinansowania wszystkich kosztów związanych z wykonaniem na ich zlecenie niezależnej ekspertyzy specjalistycznej dotyczącej instalacji do spalania śmieci.

[ZT]6084[/ZT]

[ZT]6066[/ZT]

[ZT]6075[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(48)

payapaya

34 5

fajnie wyglądają w tych kamizelkach, prawie jak minionki :) 09:26, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

EskobarEskobar

50 7

Po owocach ich poznacie... Czyżby po przygodzie w ratuszu ktoś przygotowywał się na transfer do Empolu? Od zawsze miasto stało na stanowisku że Gorlice to miasto turystyczne więc jak z turystyka mają odpady na rafinerii i syf śmieciowy? Niby wycieczki jeżdżą też do Czarnobyla ale chyba nie o to nam chodzi. 09:28, 17.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnnokAnnok

0 2

Zmieniono stanowisko. 13:44, 17.05.2018


KaramzynKaramzyn

39 3

Do Eskobar: miasto "stało na stanowisku", że jest turystyczne, ale nigdy nie podejmowało żadnych sensownych działań w tym temacie. To tak, jakbym ja stał na stanowisku, że jestem wielbłądem...
Przez ostatnie 20 lat można było wypromować markę "Gorlice" jako markę turystyczną, ale nic z tym nie zrobiono. Zmarnowano gigantyczny atut, jakim są okoliczne tereny. ŻADEN z urzędujących do tej pory burmistrzów i starostów nie miał kompletnie wizji na ten temat.
Zaś Empol to ostatni gwóźdź do trumny z nieboszczykiem pt "turystyka w Gorlicach"... 09:51, 17.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaJa

9 0

Małoo kto zatrzyma się w gorlicach. Ludzie wybiorą Wysową i okolice jako "bazę" na zwiedzanie chociażby zabytków w miejscowościach w powiecie. 10:08, 17.05.2018


KarmazynKarmazyn

4 0

Do Ja: nawet, jeśli przyjadą do Wysowej, to jest to powiat gorlicki. Część przyjedzie do Wysowej, a wpadnie na obiad i zakupy do Gorlic i zostawi tu pieniądze. Chodzi o to, by takich ludzi było jak najwięcej, a potencjał ku temu jest. Niestety, pomysłu na zagospodarowanie potencjału nie ma :( 20:38, 17.05.2018


MarekMarek

4 0

Turystyka i Gorlice...? - to jakis absurd. Juz w drodze do centrum przywita turystow smrod z EMPOLu i Oczysczalni Sciekow oraz korki na drodze. Jesli to ich nie odstraszy, to w centrum lykna troche "swiezego" powietrza z Matizolu, Forestu i Saint-Gobain. Gorlice jako miasto turystyczne to tylko szyld pod ktorym "samorzadowcy" pozyskuja srodki unijne a reszte to sobie dospiewajcie. Ciezko a nawet wrecz niemozliwe jest kontrolowanie zle pracujacych samorzadowcow bo dzialaja oni w zorganizowanych tylko sobie znanych scislych zespolach. Dlatego uwazam, ze samorzady powinny byc zastapione wladzami centralnymi obsadzonymi edukowanymi ludzmi z doswiadczeniem zawodowym. Wtedy tylko bedziemy pewni, ze zaden lokalny kalmuk/karierowicz nie bedzie decydowal o tym ile moze byc zanieczysczen w powietrzu w wodzie, czy ma byc w Gorlicach spalarnia czy nie, kto ma umrzec a kto nie, czy tereny wzdluz rzeki Ropy oddac pod rekreacje czy pod "Parki przemyslowe" a zalew Klimkowka obudowac prywatnymi willami itd, itd, itd... 10:45, 18.05.2018


ZagorliczaninZagorliczanin

18 19

Proszę bardzo. TVN informował, a TVP? Cytuję "Ewentualnie wystarczyło włączyć TVN24, który opierając się na naszym materiale video i zdjęciach informował o pożarze w swoich serwisach co 30 minut. " Dlaczego państwowa telewizja publiczna nie wydała ostrzeżenia? Nie, ja mam tego dość po prostu. 10:06, 17.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

2 0

Mamy małe dziecko, dostaliśmy o 7 rano telefon od rodziny z Jasła żeby się spakować i przeczekać to wszystko z dala od Gorlic .... Żadnej informacji , żadnego ostrzeżenia, ... Są ludzie którzy nie śpią z pilotem w ręku czy z nosem w monitorze .... Z zakażona woda było to samo. 22:16, 20.05.2018


"mieszkaniec&qu"mieszkaniec&qu

40 6

Pan Burmistrz chyba był poza granicami Gorlic, bo trudno było nie słyszeć nad ranem wyjących syren strażackich a także nie zauważyć unoszących się kłębów dymu w godzinach przedpołudniowych, zwłaszcza jeżeli się mieszka na "górce" jak Pan Burmistrz, skąd sytuacja była doskonale widoczna. Dziwi mnie, że jako włodarz miasta sam nie wpadł na to, że trzeba jechać sprawdzić co się dzieje na jego terenie tylko czekał aż poinformują Go o tym inne instytucję. Gdyby był zainteresowany tym co dzieje się na jego "podwórku" słup dymu powinien wzbudzić w nim niepokój i sprawić, że będzie próbował wyjaśnić czym ten niecodzienny widok jest spowodowany, zwłaszcza, że ma małe dzieci. 10:35, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kim Dzong UnKim Dzong Un

30 4

Pan Kukla, Pan nas nauczyć jak się to robić My chcieć umieć i znać nowoczesne trendy propagandy My chcieć umieć robić fachowo ludzi w bambuko i umieć odwracać kota ogonem My przysłać do Was naszych najlepszych północnokoreańskich towarzyszy z działu propagandy. 11:10, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

29 23

Czytam ibformacje na różnych naszych portalach lokalnych i gorlice24 i halogorlice i Urzędu miasta i uważam że to co piszecie że gorlice24.pl (ten sam regularnie publicznie dyskredytowany i ośmieszany przez Rafała Kuklę i część jego pracowników) portal, to nie do końca prawda ponieważ sami od początku próbujecie pokazać że to Burmistrz jest wszystkiemu winien, co złego się nie stanie to Burmistrz jest do tego przypisany, przykładowo rewitalizacja Rynku w Gorlicach została zrobiona za wcześniejszej władzy ale że płytka odpadła to potrafiliście napisać, że Burmistrz tego nie widzi i nic z tym nie robi. A ja uważam że jeśli widzimy takie coś to idziemy i zgłaszamy w Urzędzie bo może nikt tego wcześniej nie zrobił i czekamy na reakcję a nie przypisujemy jednej osobie winę i tak za każdym razem. Tym razem też to Burmistrz jest winny, tak przynajmniej można wywnioskować z artykułu. Radni też odpowiadają w conajmniej takim samym stopniu za zarzadzanie miastem, oni też decydują i głosują za albo przeciw. Skoro większa część radnych nieporadnych sie z nie zgadza i głosuję przeciw to sam Burmistrz nie może sobie tego przegłosować, to może coś nie tak też z radnymi jest. Ale portal woli kontynuować atak na Burmistrza który sam rozpoczął po tym jak utworzono stanowisko w Urzedzie Miasta odpowoedzialne za reklame z pieniążków które wcześniej były przeznaczone dla portalu oraz telewizji..... 11:26, 17.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do ucz sieDo ucz sie

21 2

Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i odpowiada za zarządzanie kryzysowe. Co radni mieli o piątej rano uchwalić uchwałę że jest pożar, LITOŚCI!!! Przestań mieszać ludziom w głowach i bronić nieudolnego burmistrza!!! 11:40, 17.05.2018


Jarosław RozpłochowskiJarosław Rozpłochowski

10 2

Strasznie ograne już jest to KŁAMSTWO, że portal miał kiedykolwiek płacone pieniądze przez Urząd Miejski w Gorlicach! Do bólu próbuje się wmówić tą bzdurę mieszkańcom Gorlic, ale bolesna prawda jest tak, że burmistrz Kukla nie miał czego zabierać (w sensie pieniędzy) bo nikt wcześniej nic nie dał i nie dawał! Portal od blisko 14 lat utrzymuje się tylko i wyłącznie z pieniędzy z reklam 15:05, 17.05.2018


Grzegorz  Wójcicki Grzegorz Wójcicki

36 7

Czytając ten artykuł i odpowiedź Burmistrza Kukli na list otwarty Radnych jako mieszkaniec mam poczucie wielkiego żalu a zarazem złości. Naszym pięknym, historycznym i promowanym miastem rządzi osoba, która mogła pozytwnie zapisać się na kartach historii. Panie Burmistrzu ton oraz język jakim Pan zwraca się do Radnych, a powinien Pan wiedzieć, że to głos MIESZKAŃCÓW czyli pośrednio kierowany jest również do mnie uważam za ignorancki oraz butny. Bycie Burmistrzem, Prezesem ect..to nic innego jak umiejętność rządzenia, negocjacji, przewidywania, wypracowania kompromisu, gaszenia ,,pożarów''oraz jednanie i dbanie o Firmę czytaj Miasto oraz jego mieszkańców. Służba do której został Pan powołany w wyniku wyborów to nic innego jak praca ,, pro bono publico''. Natomiast własne empatie, ego koniecznie trzeba zamknąć w szufladzie. Informuję, nie jestem związany z żadną partią, ugrupowaniem itp. jest to moje spostrzeżenie i głos gorliczanina, któremu miasto i ziemia gorlicka jest bliska. 11:45, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatinPatin

27 0

To Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Gorlicach nie pełni całodobowego dyżuru ??? Przecież w innycg miastach współdziała ze służbami i nadzoruje. Cześć alarmów uruchamianych jest przecież właśnie stamtąd. 12:17, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

31 4

Ale nikt nie powie , że firma zbija kokosy a pracownice sortowni zarabiają grosze, najniższa krajowa, podnoszą tylko tyle ile rząd podniesie - ile muszą :( :( Zero podwyżek od siebie przez tyle lat istnienia firmy w Gorlicach. 12:29, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HenryHenry

16 34

Wszystko fajnie ale oglądać TVN24 to trzeba mieć poziom inteligencji kamienia rzecznego. Akurat o to, że ktoś nie ogląda TVN24 nie można mieć pretensji, bo to znaczy, że ma jeszcze skłonność do jakiegoś myślenia :D 12:58, 17.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

vinvin

9 6

Taaak..... *%#)!& na pewno gwarantuje w swoim przekazie prawdę i tyko prawdę. Współczuje ci biedaku oglądania tej ?gadzinówki? . No, ale skoro cię to zadowala to tyko świadczy o poziomie twojego intelektu.
13:40, 17.05.2018


HenryHenry

5 2

A czy ja pisałem co oglądam? Ja tylko pisałem swoją opinię (i nie tylko swoją bo znaczna cześć społeczeństwa tak uważa) o tym pseudo kanale. Osobiście widziałem, jak dokonują manipulacji, podrzucając coś przed kamery. Jesteś typowym widzem tej stacji, bo już plujesz jadem. Każda stacja po części manipuluje ale tak jak robi to tvn to nikt nie robi i im nie dorównuje. 02:15, 18.05.2018


vinvin

2 7

Tak jak myślałem. Typowy wyznawca sekty zwanej pisem. Czy dla was słowa o pluciu jadem (?) są standardem w waszym przekazie ? 08:28, 18.05.2018


AniMruMRuAniMruMRu

9 24

Cyrk na kółkach! Na miejscu spółki zebranym: Pocałujcie mnie tam gdzie słonko nie dochodzi. Pożary się zdarzają, wypadki etc. Odpowiedzialność jest w granicy prawa...a nie ustaleń i sugestii zebranych. Żenujące po prostu. Firma powinna zatrudnić kogoś od PR i wystosować notatkę prasową. To nie koncert życzeń, że przyjdą radni i zażądają obniżki cen bo wybuchł pożar. To się nazywa szantaż! z cyklu "coś za coś",... manipulanci. Myślę nawet że na to jest paragraf odnośnie próby wyłudzenia korzyści majątkowych. 13:18, 17.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrekPiotrek

6 1

Zapomniałeś że Pan Kukla zawarł umowę z firmą empol na 6,5 mln zł -wywóz odpadów i powinien pilnować odpowiedniego jej wykonywania, czyli nie jest tak jak piszesz że burmistrz czy radni nie mają nic firmy!! Poza tym ucierpieli mieszkańcy miasta po raz kolejny, to co władza ma stać i sie przyglądać bezczynnie??? 18:45, 17.05.2018


ELeniiiELeniii

12 38

Majaczysz....żal jesteś pełen , żal ci d... ściska. Ja tam nie słyszałem żeby burmistrz coś złego powiedział... trzeba trzymać tych radnych za łby! Będę głosował na Kukle. 13:51, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

23 21

O czym właściwie jest ten z Bożej łaski artykuł? Autor chyba tak bardzo skupił się na ataku na burmistrza, że zapomniał o czym pisze... 13:54, 17.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XmenXmen

2 3

Masz racje....nic tylko Kukla to Kukla tamto a gdzie konkrety co dalej....jak Empol zamierza przeciwdziałać takim sytuacja... Jak sytuacja ze spalarnia bedzie niebedzi jes tak wiele pytan a tu nic.....widac czemu ma służyć ten artykuł
21:05, 17.05.2018


Rejent MilczekRejent Milczek

30 2

Ale to, że jak? Nie pojechał tam ten burmistrz co naprawdę trzęsie miastem, czyli Bałajewicz tylko jego zastępca Kukla? 17:16, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

33 2

Po oglądnięciu tych zdjęć zaczynam się bać- teren nie jest przystosowany do składania śmieci na świeżym powietrzu,wszystkie wody opadowe powinny spływać do oczyszczalni ścieków a jak widać wszystkie te śmieci są składane na płytach betonowych.Podczas deszczu te bakterie ze śmieci wpijają do gleby a przy większych opadach płyną do rzeki Ropy.Może zainteresowała by się tym Stacja sanitarno-epidemiologiczna,Związek Wędkarski i władze Gminy Biecz.Trzeba było pobrać trochę wody z kałuży podczas robienia zdjęć i dać do zbadania jakimi bakteriami nasiąka teren.Po drugie nie dziwię się dlaczego mamy taki ładny zapach jak się jedzie obwodnicą ,jak do tych śmieci przygrzeje słońce to nie dziwne że śmierdzi 17:44, 17.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XmenXmen

4 2

No perfumeria to na pewno nie jest ....ale mylicie sie co do tych zapachow....zobacz kiedy sa zaladunki na oczyszczalni..jakie maja zrzuty "awaryjne"...a i jakich filtrów uzywa forest jak wypal robi ;D
20:59, 17.05.2018


RR

13 3

Teraz wylewają swoje żale i atakują innych, ale czy ktoś kazał im głosować za podwyżkami cen śmieci, czy ktoś za nich podnosił rękę i głosował za takimi podwyżkami. Czego nie reagowali od razu przed głosowaniami, jak coś im się nie podobało lub byli nie pewni swojej decyzji. Wszystko mogli konsultować a nawet mogli zwrócić się do Gorliczan i przedstawić im sytuację. Zrobili to co chcieli i sami za to zbierają teraz żniwa. Zawsze mogli nie głosować lub wstrzymać się od głosu. Każdy ma wybór w swoim życiu a za błędy życiowe każdy płaci wcześniej lub później. 19:09, 17.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

onaona

2 0

Nie sami zbierają żniwa. Żniwo zbierają wszyscy mieszkańcy Gorlic. 13:32, 18.05.2018


RR

1 0

Tak masz rację, że to najbardziej się odbija na mieszkańcach, ale chodziło mi o to, że ci Radni wiedzieli co robią, a teraz do swoich decyzji nie przyznają się, przerzucają je na wszystkich byle siebie oczyścić z tych decyzji podjętych, za które my wszyscy płacimy.
Oni bardzo szczodrzy byli finansowo w swoich decyzjach, kosztem mieszkańców, na które to wszyscy ciężko pracujemy.
Z pokorą powinni odejść i przeprosić ludzi za swoje świadome i drogie decyzje za które płacimy.
Ludziom należy się zwykłe przepraszam ze otrzymałem, otrzymałam kredyt zaufania społecznego w postaci głosu wyborczego a postąpiłem, postąpiłam wbrew oczekiwania społecznego.
18:58, 18.05.2018


Boss Boss

20 3

Plejada bezradnych i wielki wódz który nie wie co się dzieje w naszym mieście . Tak to wygląda na dzień dzisiejszy . 20:34, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

16 0

Do xmen napisałeś mi że forest filtrów nie używa,ale oni palą troty to jest bardziej ekologiczne a weż pod uwagę że Empol sam się przyznał że był transport wielogabarytów po północy,z jakiego kraju to był transport i co naprawdę zawierał?U nas zbierali gabaryty na wiosnę.Na rafinerię nie mogą wwozić to może wwożą w nocy na Empol 21:17, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AryskafaderAryskafader

23 1

"Kukla jako rzecznik prasowy Empolu"... - jakie to trafne i zarazem smutne... A na to, że płonęły głównie odpady wielkogabarytowe to nigdy bym nie wpadł oglądając zdjęcia z pożaru. 22:18, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiemaSiema

8 7

Megafony? Przecież każdy czuł, że śmierdzi to sobie powinien zamknąć okna. A szpital gorlicki to by się zapchał od sercowców i zawałowców postawionych na nogi o 4 rano przez policyjne megafony. 23:24, 17.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sioukssiouks

6 5

jak widzę radni to też ludzie przewidujący - wybierając się na pogorzelisko i sterty śmieci zakładają obuwie ochronne/robocze - nieeeee - jednak, szczególnie panie zakładają szpilki - jak na pokaz mody... Czyli jednym słowem - idą wybory, trzeba się pokazać, a myślenie u polityków - tylko o tym jak się wybić na tle innych .... 05:48, 18.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kgrkgr

16 1

W takim obuwiu w ogóle tam nie powinni wejść, bo jak się szpilka zakleszczy miedzy płytami to będzie bolało.
Gdzie się podziała woda z akcji gaśniczej, zawierająca substancje smoliste i toksyczne, czyżby wpiła w glebę ? Tym tez się nikt nie interesuje ?
Teren powinien być o meliorowany i wszelkie odcieki powinny być kierowane na oczyszczalnie.
08:27, 18.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tralalatralala

16 3

"Z ust przedstawicieli firmy EMPOL dowiedzieliśmy się, że ostatni transport wielkogabarytowych śmieci dotarł na plac około północy."

Czyli firma sama przyznała, że składowisko jest czynne także w nocy. No to jakim sposobem nikt z pracowników EMPOLu nie zauważył znów pożaru? A może nikogo tam nie było? No to w takim razie składowisko w nocy jest otwarte? Czy otwierają go sobie kierowcy? Dziwne toto, bardzo dziwne. 09:31, 18.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ekwilibrysta PłciowyEkwilibrysta Płciowy

19 3

Bajzel nieziemski. I zanosi się, że przez najbliższe miesiące tak to właśnie będzie wyglądało. Mam przeczucie, że w najbliższym czasie Kukiz przedstawi Elę Zielińską, jako kandydata na fotel burmistrza Gorlic. Stąd nagła a niespodziewana aktywność tejże w sprawach gorlickich. I spora szansa, że Pani Ela wygra te wybory, bo ma sporo atutów, a przede wszystkim nie jest tak zgrana i umoczona w układy jak gorlickie gęby. Poseł Bartusiowa nie wystawi nikogo konkretnego, bo po pierwsze nikogo takiego w Gorlicach PIS nie ma, po drugie nie pozwoli sobie na wyrośnięcie pod bokiem ewentualnej konkurencji w następnych wyborach parlamentarnych. Delikatnie może więc wspomóc Panią Elę, bo wyeliminuje w ten sposób konkurentkę do Sejmu a przy okazji rozwali układ trowarzysko-biznesowy obecnie rządzący miastem. Dwie pieczonki na jednym ognisku. Konsolidująca się opozycja w radzie pewnie powalczy o elekcję Migdarowej, chociaż dotychczasowa bezjajeczność tego środowiska w walce z Kuklą i brak odwagi na jakiekolwiek głębsze ruchy nie wróży więcej, niż pierwsza tura. Tak naprawdę dla kształtu tych wyborów kluczowe będzie to, w jaką stronę prokuratura i odpowiednie służby poprowadzą swoje działania i jak to medialnie zostanie rozrobione. Nie ma więc się co dziwić nerwowości Kukli, któremu grunt spod nóg osuwa się coraz szybciej. Nawet mimo gigantycznej akcji piarowskiej na łamach strony miejskiej oraz graniczącego z penetracją wsparcia redaktorów periodyku gazetowego ukazującego się dwa razy w tygodniu i mającego Gorlice w nazwie. Ziemia spod nóżek osuwa się także całemu jego zapleczu, które w przypadku przegranej zostanie z palcem w otworku, na zielonej trawie. Nie wiem tylko, czy obsługujący UM mecenas wybrany w trybie bezprzetargowym i nagradzany 10 kołami miesięcznie uświadomił Panu Kukli, że jeśli wydał on indywidualną decyzję administracyjną na rzecz danego podmiotu, to nie może on dla tego podmiotu pracować po zakończeniu kadencji. Nie pamiętam przez ile, ale od tego jest mecenas. Warto sprawdzić, bo się może okazać, że po listopadzie przyjdzie żyć z oszczędności... 13:46, 18.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

8 0

Ot, mądrego dobrze poczytać. A jeśli uporczywe pogłoski nt. przyszłej kariery burmistrza sprawdziłyby się, to byłoby jak z Gerhardem Schroederem i Nord Stream 1. Z zachowaniem wszelkich proporcji oczywiście; jaki Gazprom, taki Schroeder... Notabene, jakby ktoś sondował szanse wyborcze poszczególnych kandydatów na burmistrza Gorlic: z prawdziwą radością oddam głos na panią Zielińską, jeśli tylko zechciałaby kandydować. Nawet karta wyborcza z jej nazwiskiem nabrałaby niebywałych walorów estetycznych. 17:02, 19.05.2018


MarekMarek

13 0

No i prosze, EMPOL zaprosil radnych i burmistrza i wszystko wytlumaczyl...?! poczym wszyscy rozeszli sie do domow... Odnosze wrazenie, ze mozna tez kogos zabic a potem w sadzie wszystko wytlumaczyc sedziemu... Sami widzicie, ze nie mozna komus takiemu jak EMPOL pozwolic na budowe spalarni w naszym miescie. Nikt przeciez nie bedzie siedzial na kominie spalarni i sprawdzal 24/7 co z komina wychodzi a grupa smieciarzy bedzie decydowac czym my w miescie mamy oddychac, kto ma umrzyc a kto nie, kto ma chorowac a kto nie kiedy wychodzic na pole na spacer a kiedy nie itd. Mafia smieciarska nie bedzie kosztem naszego zdrowia "krecic lodow" w Gorlicach, zbijac kasy i decydowac o tym jak nasze miasto powinno wyglodac. Malo tego, z naszych pieniedzy i za pozwoleniem naszych niektorych politycznych kalmukow, chca budowac obwodnice zeby zwozic ten syf do miasta 24/7 z innych powiatow wojewodztw a moze i ze Slowacj, kosic kase i nikt im nie bedzie patrzyl narece. Tylko dzieki ofiarnej, obywatelskiej i zaangazowanej postawie naszych mlodych obywateli kilka rok temu uniknelismy tragedii z nielegalnie skladowanym syfem w rafinerii. Biznes z odpadami, czy to legalny czy nie legalny kreci sie w najleprze. Szkoda tylko, ze w walce z jego patologiami nie mamy za soba (obywatelami/podatnikami) wladz lokalnych. Wnet wybory i *%#)!& usmiechy do kamery juz niektorym juz nie wystarcza. Postuluje przy okazji aby, tak jak to jest w innych krajach, robic referendum nad kazda wiekrza inwestycja w miescie, niech to ludzie decyduja. Ze, co...?, ze Kukla mowil, ze referendum jest bezprawne...? Zmienimy Kukle i zmienimy prawo! S I L A W N A R O D Z I E!!! Nadchodzi dobra zmiana, to my wszyscy, dbajacy o prawo do godnego zycia, powietrza, swiatla i wody.
10:03, 19.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ekolog ekolog

9 1

A co z zalegającymi śmieciami na byłej rafinerii? Temat zamknięty ? Czy został ktoś ukarany ? Kiedy będą wywiezione ? 12:27, 19.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marta 1234Marta 1234

2 8

Artykuł na wyjątkowo niskim poziomie, okropnie się czyta, brak interpunkcji, zero warsztatu. Miałam wrażenie,że to relacja gimnazjalisty, wstyd. 14:53, 20.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman Roman

3 2

witajcie, jak widze tych przebieranców co tam byli ,a gdzie BHP co jaja robia sobie ,inych by kasowali za za brak wyposazenia , bo ja bym ich skasował co naj,mniej po 5000 na głowe ,tak jak oni robia na terenie Gorlic wielcy Inspektorzy BHP 20:52, 20.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamyk4333kamyk4333

5 2

szanowni mieszkancy powiatu gorlickiego
firma empol juz gdy zaczynala wspolprace z naszym miastem w latach 90 tych nie wywiazywala sie ze swoich obowiazkow. smieci z terenow gorlickich byly wysypywane na dzikich wysypiskach .niektorzy nasi mieszkancy dobrze wiedzieli o tym procederze ,posiadaja nawet zdjecia. a to co pan burmistrz nam prponuje skonczy sie tragedia. nie tylko ekologiczna ale takze spowoduje wyniesienie sie firm ktore sasiaduja z empolem 07:00, 22.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MelaMela

2 0

A ja jestem ciekaw, skąd o 24 w nocy przywieziono transport śmieci? 01:06, 29.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%