Zamknij

Przetarg unieważniony - "Uproszczenie i usprawnienie procedur"

17:20, 07.01.2017 Aktualizacja: 17:25, 07.01.2017
Skomentuj

Jako JEDYNI informowaliśmy niespełna miesiąc temu, że od nowego roku zmianie ulegnie zarządzanie budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Gorlice.

W artykule z połowy grudnia przedstawiliśmy naszym czytelnikom informację o przetargu, jaki Miasto Gorlice ogłosiło końcem listopada oraz informację z otwarcia ofert przetargowych dotyczących zarządzania wspomnianymi miejskimi mieszkaniami. Już wtedy pisaliśmy o możliwości zmiany w administrowaniu budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Gorlice. Jak wynikało z informacji datowanej na 8 grudnia do wspomnianego przetargu zgłosiło się dwóch oferentów Gorlickie Towarzystwo Budownictwa Społecznego (wcześniej Miejski Zarząd Budynków) oraz wspólna oferta Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. z Kielc z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. z Bytomia. Z porównania złożonych ofert wynikało, że Gorlickie Towarzystwo Budownictwa Społecznego z Gorlic wystąpiło do przetargu z ofertą droższą o ponad 136 tys. zł. od wykonawców z Kielc i Bytomia, co mogło sugerować, że to te dwie firmy przejmą administrowanie zasobem mieszkaniowym Miasto Gorlice – kliknij i zobacz ARCHIWUM

Koniec roku przyniósł sporą niespodziankę w rozstrzygnięciu opisywanej przez nas sprawy.

8 grudnia na miejskiej stronie internetowej zamieszczono informację, w której czytamy:

„Burmistrz Miasta Gorlice Rafał Kukla informuje, że z dniem 1 stycznia 2017 roku zarządzanie budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Gorlice realizowane będzie przez Urząd Miejski w Gorlicach - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mienia. Przejęcie zadań z zakresu gospodarki lokalowej bezpośrednio przez Urząd ma spowodować uproszczenie i usprawnienie procedur związanych z zarządzaniem nieruchomościami Miasta, z korzyścią dla mieszkańców budynków komunalnych. (…)Ponadto informujemy, że zarządzanie budynkami wspólnot mieszkaniowych realizowane będzie nadal przez dotychczasowych zarządców nieruchomości.”

No cóż, z jednej strony dla nas mieszkańców to pewnie żadna zmiana, zamiast do GTBSu trzeba będzie się pofatygować do Urzędu Miasto od takie to wielkie udogodnienie. Z drugiej jednak strony miejski komunikat ukazuje jak wiele zmieniło się na przestrzeni jednego miesiąca w postrzeganiu sprawy zarządzania budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Gorlice. Czy zatem potrzebny był przetarg skoro miasto przejęło zadania z zakresu gospodarki lokalowej uznając to za uproszczenie i usprawnienie? Czy nie można było tego zrobić od razu zamiast ogłaszać przetarg?

Co też z samym jego rozstrzygnięciem?

O odpowiedź na to ostatnie pytanie zwróciliśmy się, jak w wielu innych przypadkach do źródła, czyli Urzędu Miejskiego w Gorlicach. I tu początkiem nowego roku spotkało nas duże, ale miłe zaskoczenie. Zastępca burmistrza Łukasz Bałajewicz przesłał do nas odpowiedź dotyczącą rozstrzygnięcia wspomnianego przetargu. W związku z wcześniejszą zapowiedzią o zmianie w zarządzaniu budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Gorlice unieważnienie przetargu nie jest już żadnym zaskoczeniem. Poniżej publikujemy całość odpowiedzi, jaką otrzymała nasza Redakcja (warto zauważyć, że inny członek Redakcji – autorka niniejszego tekstu – składał zapytanie, a inny je otrzymał)

… W odpowiedzi na zapytanie złożone w dniu 30.12.2016 za pośrednictwem poczty elektronicznej, dotyczące zamówienia nr IR-V.271.2.35.2016 wyjaśniam, że: Zamawiający działając na podstawie art.93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz.U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.) w dniu 28.12.2016 roku UNIEWAŻNIŁ prowadzone postępowanie.Informacje o unieważnieniu postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zarządzanie nieruchomościami zostały przesłane na podstawie przepisu art. 93 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (tj.: Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.) wykonawcom, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu…

Od Redakcji:

Piszemy o dużym, ale miłym zaskoczeniu. Dokładnie tak drodzy czytelnicy. Otóż pomimo wielu pytań, jakie nasza redakcja w roku 2016 przesłała do Urzędu Miejskiego w Gorlicach, choćby pytań, jakie wy, czytelnicy kierowaliście za naszym pośrednictwem do Burmistrza Rafała Kukli, nie zawsze otrzymywaliśmy odpowiedź. Tym bardziej dziękujemy Zastępcy burmistrza Łukaszowi Bałajewiczowi, że z nowym rokiem podjął się długo oczekiwanego dialogu z lokalnym portalem, co z pewnością wpłynie korzystanie i umożliwi naszym dziennikarzom przygotowywanie materiałów, na które czekają czytelnicy i mieszkańcy. Oby taka konstruktywna współpraca trwała cały 2017 rok, czego sobie i Panu burmistrzowi życzymy. Być może kiedyś powrócimy do pytań, na które nie doczekaliśmy się odpowiedzi, a które poruszali mieszkańcy i czytelnicy w minionym roku, ale to już materiał na osobny artykuł.     

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%